A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » S-Max (2006-2014)

S-Max 2.0i EcoBoost Powershift Titanium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

nagy fehér bálna

Szöveges ítélet

2010 augusztusában vettük a fehéret, papíron, mivel csak nemrég indult be a gyártás és nem volt az új S-maxokból bemutató darab. Az előzőt persze kipróbáltuk, az tetszet méretre, a formát láttuk képen, de igazából a 2l-es benzinmotor és az automata váltó tökre lutri volt. Egy luxemburgi márkakereskedésben rendeltem, ott is akartuk használni, és tudni kell, hogy Luxiban eléggé olcsó a benzin (alacsony adók, ugye...), és jellemzően kis távolságokat mentünk vele (otthon-munkahely 9km városban, 20 autópályán). Fő szempont volt, hogy kényelmes legyen (automata váltó) és halk (benzines), és az új Ecoboost elég jó fogyasztást ígért.

Első benyomás, mivel egy Polo-ból ültünk át, hogy atyavilág, ez mekkora bálna. És nem csak ránézésre, sosem tudtuk úgy megrakni a csomagtartót, hogy ne fért volna még bele valami. A külsőt elég jól eltalálták a Fordéknál, még 4 év múlva is tetszik. Viszont láttam a Titanium S felszereltséget, a spoilerekkel, az talán kicsit csinosabb. Hátul dupla kipufogó adja a majdnem-sportos feelinget. Hátulra sötétített üveget kértünk és tényleg nem lehet belátni, elég biztonságos, még Bp-en is mertem cuccot hagyni a hátsó üléseket, mindig ottmaradt. A fehér festés sajnos pár németországi autópályás út után eléggé lepattogzott a felverődő kavicsoktól, meg hát a kosz is sokkal jobban meglátszódik rajta, utólag nem tűnik olyan jó választásnak, de a sötét színek nem tetszettek, az Ice White speckó metálfényezésért meg nem akartam 1600 EUR-t kiadni.

Titánium felszereltséggel kértük, amihez sajnos járt a zongoralakk a műszerfalon - ez az egyetlen dolog, amit nagyon rühellek. Nem szép, viszont gyorsan porosodik, koszosodik és akkor kifejezetten csúnya.
A belsővel amúgy nagyjból meg vagyunk elégedve, a fekete bőrrel kombinálva a fekete műszerfal kicsit gyászos hangulatot varázsol, de kényelmes, eléggé halk* és jól belátható. Az egyenlen probléma :) hogy menet közben nem tudok az ablakkereten könyökölni, mert nagyon messze van az üléstől, nem elég hosszú a karom, hogy kényelmes legyen oda feltenni. Kénytelen vagyok középen tehénkedni, de leginkább sehogy.

A váltó duplakuplungos, hatsebességes, alapvetően nem idegbajos, de megbízható egység. A legjobb benne, hogy csak be kell rakni D-be és menni, kész. Lehet kézzel is cserélgetni a sebességeket, de minek? Totál nem illik a kocsi karakterébe. Az egyetlen nagyobb és bosszantó meghibásodás a váltóhoz kapcsolódik - az első télen, hideg, leginkább párás időben elkezdte, hogy nem lehetett kivenni P-ből, mert nem oldott a retesz. Amikor egy kicsit bemelegedett az autó, akkor helyreállt a rend, egyébként meglehetősen random módon jelentkezett a probléma, vagyis nem lehetett tudni, hogy melyik reggel kell 15 percig várni munkába menet. A végén az Ivanicsnál rájöttek, hogy bizony a fékpedál környékén van egy jeladó, ami nem értesíti a váltót, hogy oldhatja a reteszt, kicserélték, azóta okés. Kb. 100e km környékétől érzem, bár lehet, hogy csak érzékcsalódás, hogy bizonyos fokozatokban rángat a váltó vagy inkább olyan, mintha csúszna majd hirtelen zárna a kuplung.

A motor az egyik kedvencem, halk, gyorsan bemelegszik, alacsony fordulatról húz, rendesen lehet vele menni, 160 körül sem túl hangos. Viszont nem is tud úgy megindulni, mint egy dízel - részben az Euro-5, részben a kocsi súlya miatt, ha nagyon rálépek a gázra, akkor egy darabig csak váltogat vissza meg zúg, aztán jóval odébb indul meg az egész. Mindegy, 99%-ban nyugisan vezetek, inkább lendületből, mint gyorsításból előzök. 130 körül jelentkezik egy kellemetlen vibráció, ami alatta és felette egyáltalán nincs. Viszont 130-140 felett már elég kellemetlen a szélzaj, még a motor duruzsolását is elnyomja, asszem ezen lehetne javítani.

A váltón kívül egyszer az első lököst kellett cserélni, mert szilveszterkor elütöttünk egy, a tűzijátékoktól megzavarodott kutyust az M0-án, na az a 300.000Ft, az fájt nekem is. A szélvédő egyszer megrepedt egy kavicstól, és mivel fűtőszálas, IR szűrős csoda, az se volt olcsó. A másik meglepetés, hogy az első bp-i utunkon el akarták kötni a ház előtt parkoló kocsit (illetve ez nem is annyira meglepetés), a rendszámtábla világításának vezetékeivel akarták zárlatolni a riasztót. Szerencsére nem ment, viszont az egész kábelkorbácsot kellett cserélni, 75e Ft. Oszt csókolom, ennyi volt az ősszes, se részecskeszűrőt, se befecskendezőt nem kellett cserélni, hehe, ennyiben bejött a benzines motor.

A fogyasztás viszont...Fordék gyárilag 8l körüli adatot ígérnek vegyesbe. Mondjuk egy ekkora kasztnival mire is számítottam. Igazából autópályán, 110-130 közötti tempóval sikerült 9 alatt tartani. A 120e km átlaga 9,4 (sose nulláztam a fedélzetit), a legrosszabb viszont amikor drága nejem városban hajtja, volt már 12l is a fogyasztása.

Összességében nagyon szerettük a fehér batárt, és csak azért nem mondom, hogy megérte, mert sajnos az itteni piac (Belgiumban lakunk) nagyon-nagyon bünteti a benzines-automatás autókat. Négy év után az újkori árának 25%-áért akarják beszámítani, magánba kicsit többért talán el tudjuk adni. Mindegy, most már csak a jóra emlékezünk...

Hibalista

- első lökhárító (szilveszterkor ütöttem el egy kutyát az M0-án)
- automata váltó visszajelző
- szélvédő (megrepedt)

Ide hordtam szervizbe

Ford Ivanics

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Ford Szántó Zalaegerszeg

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Polo Következő autója? XC60
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford S-Max 2006 (2006 - 2010)

További ítéletek (51 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)