Jó formájú családi autó bosszantó apróságokkal
Szöveges ítélet
Előszónak csak annyit, hogy amikor sikerült megszabadulnom egy Renault Scenic II-től (Népítélet: Cunami az autómban, 4,4 m Ft-ról 2 év alatt 2,8 m Ft-ra esett az ára és örültem, hogy több hónap után sikerült eladnom), és megjelent az S-max, mindenképpen ilyet szerettem volna, de nem bántam meg, sőt örülök neki, sőt büszke vagyok rá. Azt nem részletezem, hogy 4,5 hónapot vártam rá, és az 5 hetes csúszásért a Ford azt sem mondta, hogy "bocsi", a kereskedő is utólag tudta meg a késlekedés okát. Az autó ára 8,5 m Ft volt. Gondolom legtöbben, akik olvassák e sorokat azt mondják: "Barom, mér nem vettél dízelt?" A benzines és a diesel közötti árkülönbséget én extrákra költöttem (xenon, asztalkák, téligumi stb.) A "megbámulási indexe" tényleg magas. Összességében baromi jól eltalált családi autó annak, aki nem akar buszt vezetni, de sok a gyerek.
De!
Vannak az autónak olyan idegesítő tulajdonságai, hogy amikor jelentkeznek nem is tudom mit csinálnék vele. Rangsorban:
1. Esős időben, a csomagtartót felnyitom és a mocskos víz ömlik a nyakamba, fejemre, és sűrű anyázás közben kérdem, miért nem terveztek az 5. ajtó aljára vízelvezetőt?
2. A duda benyomásához fekvenyomó edzéseken kell részt venni, mert olyan erővel kell nyomni. Ha ujjal nyomom kitörik tőből az ujjam, ha tenyérrel, akkor nem is szól, rendesen ököllel kell ütni, hogy megszólaljon.
3. Az ablaktörlő csíkosan töröl, hiába húzogatom az ujjam végig a gumin.
4. Este tolatáskor semmit, de tényleg semmit nem lehet látni hátra sem a tükrökből sem az ablakon a sötétített üvegek vagy a gyenge tolatólámpa miatt.
5. Ha bepárásodik elöl a háromszög alakú ablak, márpedig könnyen bepárásodik, félhetnek a gyalogosok és a bringások, mert tuti, hogy nem lehet látni őket a holttérben.
6. Tolatás újra: kis gázzal tolatásnál az egész autó berázkódik.
7. Magasabb járdára felhajtáskor (nem padkára!, felhajtóra!) az egész karosszéria recseg-ropog, he nem pont derékszögben haladok.
8. Idegesítő, amikor a biztonságiöv-csat - amikor nincs bekapcsolva -az utasülésnél nekiverődik az oszlop műanyag borításának minden egyes útegyenetlenségnél (amiből van elég), így folyamatos kopogást kelt. Az a valami, ami megakadályozná, hogy lecsússzon, tök laza mindegyik oldalon.
9. Az előbbi kopogással együtt koncertet ad a baloldali biztonságiövet eltakaró oszlop-borításban zörgő bisz-basz.
Az a baj, hogy ezek tervezési, kivitelezési hibák, fölösleges lenne elvinni miattuk szervizbe az autót jobb nem lesz.
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Scenic II | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
