A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » S-Max (2006-2014)

S-Max 2.0 EcoBoost 203 LE 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Herr Schneeberger Max

Szöveges ítélet

Céges autó, a második (egyben az első ÚJ) autóm. 2. TDCi automata Mondeoból ültem át, s azt a sok kilométerből fakadó minden hibája ellenére nagyon szerettem, a jövevénynek így lényegesen többet kellett nyújtania nála. Nyújt is: a maga 203 - igaz, kissé kényelmes - lóerejével, és roppant kényelmes bőr üléseivel igazi puffadt, lusta, amőba-szerű lényt nevelt belőlem.

Ugyanis miután meglett, egyre jobban hanyagoltam a motoromat, mert kit érdekel, hogy tovább tart reggel beérnem a munkahelyemre, ha azt csendben, úri kényelemben, arrogánsan pöffeszkedve tehetem meg.
Az eddig megtett 21000 km alatt kiismertük egymást, hiba, gond nem felhőzte kapcsolatunkat - mondjuk nem is vártam. Ki tudja, talán pár év múlva kiderül, hogy ezek a high tech, szupertakarékos új benzinesek mennyi temérdek hibalehetőséget rejtenek magukban, ám egyelőre ennek semmi jele.

Persze vannak kisebb hiányosságok, amiket nem lehet nem észrevenni, ha az ember tízmillió feletti árú autóban ül. Hiszen egy lakás ára. Leginkább a beltérben lehet ilyesmit fellelni, ott azonban gazdagon:

- Az általánosságban használt műanyag nem kemény, nem kopogós, viszont borzasztó sérülékeny. Gyerek nincs a családban, sittet sem hordok benne, mégis olyan a csomagtartó környéke már, mintha napi szinten szállítanék egy kisebb taligányi, igen élénk apró majmot - pusztán azért, mert a csomagtérroló műanyag beakasztója szépen összekarcolta már, amit csak használat közben ért. Hasonló a helyzet a vezetőoldali ajtózsebbel, amibe ugyan mániákusan nem szeretek belerúgni, de azon kevés alkalmakkor, mikor egy szűk helyzet végett mégis sikerül, 100 % a látható karmolás esélye.

- Az autóban az Individual felszereltséggel együtt járó (havanna barna) bőr ülések vannak. Szerintem elég tiszta gyerek vagyok, meg teli a garázs mindenféle bőrápoló csodaszerrel (használom is őket), mégis látványosan használódik a vezetőoldali ülés. A többi csak azért nem, mert ritkán ül benne utas.

- A horror netovábbja a zongoralakk hatású középkonzol. Vettem hozzá széles, puha ecsetet, hogy a felületen óhatatlanul jelentkező port legyen mivel kíméletesen eltávolítani, hát így is tiszta karc, napfényben olyan, mintha csiszolópapírral ápolnám, pedig nem. Szegény feleségem egyszer próbálta a rádiót az (egyébként rövid, és egyáltalán nem ordenáré) műkörmeivel állítgatni, kapott is olyan ripakodást, hogy azóta nem mer hozzányúlni.

- Nincs túl sok szir-szar az autómban, de ami van, annak nemigen van helye. Persze van egy óceánmély könyöklő, amibe ha valamit betennék, csak lámpával lehetne megtalálni, meg annak egy kisebb, felhajtható része, amibe a garázs távirányítója, meg még valami csepp dolog éppen elfér - de valahogy mégsem adja ki. Akármit teszek ugyanis bármelyik ajtózsebbe, az már minimális
hangerőn is elviselhetetlenül zörög (egyébként a vezetőoldali hangszóró újkorától rezonál, szerencsére ritkán üvöltetem a zenét), a könyöklő a leírtak miatt kiesik, a műszerfal alatti hitvány, fröccsöntött műanyag rekeszbe nem is tudom, mit mernék beletenni,ezen kívül pedig egy kisebb pohártartó marad, amibe egy pár ottfelejtett apróság miatt egy kávéscsésze sem fér be, nemhogy mondjuk egy mekis pohár. Igaz, az ajtózseb elnyel egy kétliteres flakont is, csak elő tudd venni.

Kezelhetőség szempontjából egyébként szerintem remekül eltalált autó, a funkciók logikusak, kézre esnek, az extraként rendelt állófűtés kiváló és nélkülözhetetlen, a Sony fejegység kifejezetten tisztán, és szépen szól. Az ülések kényelmesek, hátul tényleg elfér 3 felnőtt, Magyarország-Görögország távon senki sem akart hátul meghalni. Ezervalahány kilométert jószerivel
nyújtózkodás nélkül, minimális megállással meg lehet tenni, igazi utazóautó. Igaz, a csomagtartóban lévő extra 2 ülésbe még senkit sem mertem beleültetni :) A műszerfal nincs agyondizájnolva, a Convers+-tól amennyire idegenkedtem eleinte, annyira megszoktam már. Az üvegtetőt a vezetőn kívül mindenki nagyon élvezi, azt sem mondhatnám, hogy katlan az autó nyáron tőle. Jól kilátni minden irányban, könnyű megszokni az autót, így még akkor sem lenne tragédia a parkolás, ha nem lenne benne radar elöl-hátul.

A váltó jól eltalált, talán egyből kettőbe kicsit korán vált, de ettől eltekintve észrevétlenül, jól dolgozik. van ugyan Tiptronic, de egyszerűen nincs rá szükség. Hideg használatot a váltó még így újkorában sem szereti, kis rángatással jutalmaz ilyenkor.

A kormány kellő visszajelzést ad, pontosan, jól irányítható az autó. Kátyúknál semleges, mind a kormányon, mind a rugózáson alig lehet észrevenni, hogy épp most hajtottál keresztül a Rám-szakadékon.

Fék kissé agyonszervózott, rövid átmenettel dolgozik, ha valaki nem szokta meg, hamar bólogatja az elejét.

Gáz - mint vélhetően minden Euro 5-ös autóban - jelentős késéssel reagál, hirtelen reakciókra semmi esély nincs. Persze ha megindul, akkor nagyon megindul, de inkább mint egy mozdony, semmint egy 200+ lóerős autó.

Fentiektől eltekintve semmi baj az autóval, illetve épp ez a legnagyobb baja is: nem is autó ez, hanem közlekedési eszköz.

Olyan jóindulatú, olyan semleges, hogy az ember csak nyomja a gázt meg a féket üveges szemekkel, oda sem figyelve - a többit meg elvégzi az elektronika. Kicsit mindig Terence Hill jut az eszembe egy-egy út előtt, amint a lova mögött kényelmesen elhelyezkedik a kordén, leveszi a csizmát, szemébe húzza a kalapját, és így szól: Kaliforniába! És a ló elindul...

Összegzés: bár sose lenne rosszabb autóm, mert ezzel bárhol meg lehet jelenni, ha kell, bárkit le lehet tolni az útról, s ha lesz család, bele is fér majd mind - de egyre jobban szeretnék egy játszóautót, amit úgy igaziból lehet vezetni :)

Hibalista

- Egyelőre semmi nem romlott el.

Ide hordtam szervizbe

Ford Solymár. Hiába náluk volt először ilyen tesztautó az országban, nemigen ismerik az autót. Szerencsére készségesek, pontosak, udvariasak, rugalmasak, meg ami kell. Általában szeretek az autó mellett állni javítás közben, itt nyugodtan beleugathatok :)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 21000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Mondeo TDCi Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford S-Max 2006 (2006 - 2010)

További ítéletek (51 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)