Élményautó katasztrófális szervizzel
Szöveges ítélet
Az autót decemberben vettem át három év Renault-os szenvedés után. Korábban ugyan megfogadtam, hogy a következő valami japán gyármány lesz (a Mazda 5 nagyon tetszett), de a család gyarapodása miatt mégis S-Max lett belőle. Feleségem egyből beleszeretett amikor meglátta a szalonban, de zsákbamacska volt az autó, mivel a kereskedő (Auto Fort) két hónapon keresztül nem volt képes tesztautót biztosítani (mondván értsem meg, hogy ilyen drága és ritka autóból nem tartanak tesztpéldányt!!!!!). Szerencsére az újságírók nem tévedtek nagyot, amikor megválasztották az év autójának, valóban úgy hatalmas, hogy közben kívülről észre sem venni és a 2.0 motorral is eléggé dinamikus, ha nyomja neki az ember. A gyári 17"-es felnikkel gyönyörű az autó!!! Sajnos a dinamikának megvan az ára is, városban még visszafogottat hajtva sem megy 11.5 alá a fogyasztás.
A belső többé-kevésbé elmegy, de egy alapvetően családi autóban sokkal több tárolóhely kellene (ebben jók voltak a Renault-os mérnökök) és a rádió is inkább csilli-villi mint minőségi (2007-ben nem tud mp3-at!).
Amiért legközelebb nem vennék Fordot az a szalon és a szervíz. Az átadásnál a kereskedő alapvető műszaki kérdésekkel sem volt tisztában (mondván hogy még új a modell és nem volt ideje áttanulmányozni a dolgokat), az első parkolóradar szerinte alkalmas lett volna az adaptív távolságtartásra (belegondolni is rossz, ha valaki az elmondása alapján sztráda tempónál megpróbálkozna vele). A gyárilag rendelt kerékőr ellendarabja valahol "elveszett" szállítás közben, ezért a széria nyári gumival szerelt kerekeket csak úgy sikerült levenni, hogy a kerékcsavarokat hidegvágóval és hegesztővel távolították el a szervízben (valószínűleg ez idehaza a gyári ford technológia). Az volt a hab a tortán, hogy a szétroncsolt kerékcsavarok helyett nem tudtak adni újat, mondván ez annyira ritka darab, hogy nem tartanak raktáron!!!
A használat a téli-nyári gumicseréig problémamentes volt, amikor a szakik szóltak, hogy szétszakadt a jobb első gumiharang. Álmomban nem gondoltam volna, hogy ez 3700 km-nél jön elő, de benne van a pakliban. Ami inkább bosszantó, hogy elmondva a szervíznek a hibát (pontosan megjelölve, hogy melyik alkatrészt kell cserélni) berendelték az autót - mondván van alkatrész, megcsinálják, majd egy fél nap után visszakaptuk és közölték, hogy valóban a gumiharang van elszakadva, és majd rendelnek a gyárból!!! Hogy miért a gyárból? Mert új és ritka a modell, ezért ilyen alkatrészt természetesen Magyarországon nem tartanak - ezt én is megérthetném!!!!????!!!! :-(
Hibalista
- Jobb első féltengely gumiharang 3700 km-nél szétszakadt :-(
Ide hordtam szervizbe
Auto Fort Szentendrei út
Sajnos nincs más választásom, velük van szerződésünk :-(
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 3800 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Scenic II. | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
