Tágas, drága, érzékeny...
Szöveges ítélet
Nagyfiamnak akartunk kistestvért, lett is, de rögtön kettő. Nincs mit tenni, megváltunk szeretett Mondeonktól, és elkezdtem nézni a Galaxykat, de egy sem volt jó állapotban, illetve felszereltségben, mígnem belebotlottam ebbe az S-Maxba, szépen felszerelt (Titanium S), fekete. Kérdezi az eladó a kereskedésben, érdekel -e, mondom, hogy igen, bár igazából Galaxyt vennék, de hát ez sem sokkal kisebb, próbakör. Cool... Egy nap gondolkodás, majd szóltam a kereskedőnek, hogy leelőlegezném, de vigyük el szervízbe, én választok, és ha az autó megbukik, előleg vissza. Kiválasztottam a szervízt, másnap elmentünk, átnézték a kocsit, külön kértem, hogy nézzék meg a duplatömegű lendkerék állapotát is a szerelőnyílásokon, mert tudtam, hogy típushiba, és azt is, hogy biztosan több km van benne az óra állásánál. A szervíz szerint minden rendben, előlegezés megtörtént, majd a vásárlás is...
Örültünk egymásnak, kb. egy évig, amikor egyre nehezebben indult, pedig önindító forgatta rendesen. Szervíz, mondták, hogy a lendkeréken van a jeladó, ami azért gáz, mert a duplatömegű lendkerék rugói szarrá vannak törve (ezúton is szeretném megköszönni a vételkor elvégzett szervíz szakemberek "lelkiismeretes" munkáját), és mindez természetesen rövidúton magával rántotta a kupplung szettet és a kinyomócsapágyat is. Persze az önindító is itt adta meg magát, 450eFt -nál meg is álltunk, karácsony előtt, pazar...
Két éven keresztül csak karbantartások voltak, mígnem az autó nehezen melegedett, és a már keservesen megszerzett hőfokot sem tudta megtartani, úgyhogy termosztát csere. Rá fél évre erőtlen lett a gép, tisztítások és EGR szelep csere eredményes lett, de nem az igazi, ebben a hónapban megy a Ferrykerhez turbo felújításra, remélem, ez majd visszaadja az erejét.
Szóval összeségében szeretjük az autót, soha sehol nem hagyott ott minket, de a fenntartása nem olcsó, és a gyári fékek is szarok: autopályán idióták miatti erőteljes fékezés 120-130 -ról, ezt kb háromszor-négyszer bírja, utána a fékbetét ráég a tárcsára, és kuka mind.
Hatalmas beltér, kényelmesen elfér benne három gyerek, meg két felnőtt, igazi családi autó. Jaigen, a belső elemek zörögnek, pedig még csak 6 éves lesz a gép nyáron, hihetetlen... :-(
Update 2013.09.30:
Még mindig erőtlen, pontosabban a gázpedál lenyomásától számítva 2-10 másodperc, mire meglódul, terhelés függő. Csappantyúház volt tisztítva, EGR szelep volt cserélve, turbó fel lett újítva, turbóvezérlő mágnesszelep lett tisztítva, üzemanyagszűrő lett cserélve. Minden egyes (!) szerviz után jó volt egy darabig, néhány hétig, majd a hiba szépen lassan, fokozatosan visszatért. Most ott tartunk, hogy elvisz minket A -ból B -be és pont, ennyi. Többre nem képes. A slusszpoén: tegnap cseréltem rajta olajat, most megint jó, de mire beértem a melóhelyre, már megint rossz volt. Hihetetlen, hogy egy nyamvadt olajcsere is kirángatja egy időre ebből a státuszból... Szerintem naponta szét kell szedni egy kicsit, és akkor nem lesz vele gond... :-) Vki segítsen... Egyre kevésbé bírom cérnával... Sikertelen szervizelésenként le fogok vonni az értékeléséből mindig egy pontot. 1 -nél begurítom a dunába, komolyan mondom vizzel teli környezetben jobban fog menni, mint aszfalton. Ennél még a nagyanyám is jobban gyorsult a busz után szaladva...
Update: 2015.01.12:
Hm-hm, hol is kezdjem... Megoldódott a problémám. Miután az aktuális szerelőnél napokat állt úgy az autó, hogy nem történt semmi, saját magam szereztem vákuumcsövetket, és cseréltem ki magam. A probléma sokat javult, de még mindig lassú volt, mint takony a lejtőn. Elvittem az ESS -hez, szoftvert frissítettek rajta, és lám, most megy mint a disznó. Egyetlenegy hátulütője volt a dolognak, regeneráláskor rángatott a szerencsétlen, nem is kicsit, olykor le is fulladt. Mentem így pár hónapot, aztán egy "szép" reggelen indult a motor, majd leállt. Onnantól kezdve nem indult. Szerelőt felhívom, talán levegős az üzemanyagrendszer, indítsak nagy gázzal, mennie kellene, mondom jó. Így is lett, a kocsi biztosan szerette a hidegmotoros-nagygázos indítást, de legalább beidult. Motortető felnyit, motorburkolat letép, üzemanyagszűrő és magasnyomású szivattyú közötti átlátszó csövön nem csak az üzemanyag szaladgál, hanem rengeteg buborék is. Miatyánk, beül, elautózás szerelőhöz, ott szűrő előtti csőcsere, azóta fasza, és NEM RÁNGAT REGENERÁLÁSKOR. Ennyi... Most örülünk egymásnak. Már nem FORDul meg a fejemben, hogy eladom, sem pedig az, hogy felgyújtom, pedig volt időszak, amíg hol az egyiken, hol a másikon gondolkoztam. 300km -ként regenerál, valószínűleg a szűrőt is "frankón" kitisztították, úgyhogy a következő "befektetésem" ez lesz. Aztán jöhetnek a befecskendezők, majd pedig a magasnyomású szivattyú cseréi. Igaz, ez utóbbi kettő még nem rossz, csak erre számítok... Egy tanulságot azért sikerült levonni ebből az egész szívásból: Diesel -t soha többet... Automataváltós szívó benzines, vmi régi, 2.0 - 3.0 -ig. Nyilván azokkal is lesz gond, de ennyi biztosan nem...
Hibalista
- Szűrőcserék - Önindító felújítás,duplatömegű lendkerék,kupplung szett,kinyomócsapágy(hidraulika) - Ablakemelő hiba - Első fék csere,tárcsa csere - Feltörés miatt zárdugózás - Termosztát csere,hátsó fékbetét csere - EGR szelep, rendszer tisztítás - Első fékbetétek, tárcsák csere - Vezérműszíj csere -
Ide hordtam szervizbe
Novoth Tibor
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
ESS szervíz: http://www.essmotor.hu
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 71000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | Accord |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
