Álmaim Nagy Kék Szoporollere
Szöveges ítélet
Hát hogy is kezdjem . Egy véletlen folytán kerül hozzánk ez a csodaSZARvas. Sajnos éppen családi húrokat pengettem és jött látott győzött....Kellett volna egy olyan autó amibe kényelmesen elférünk - ez pipa hatalmas hely kánaán rakodó fakkok a megfelelő méretben pl: az ajtó zsebekben simán elfér 2-3db 1,5l ásványvíz stb stb.
Nagy ajtók könnyű ki-be szállás ...hátsó ülés sor 3 tagos mindegyik mozgaható előre hátra sőt ha valami komolyabbat akarnánk szállítani teljesen lecsukhatóak ez által medvebarlang szintű csomagtartó lesz .Fogyasztása a méreteit meghazudtolóan kedvező .Erőteljes forszírozott 140km/h-180km/h 7.2 l/ 100km ami szerintem rendkívül jó.Érdekes hogy a városi zaba is 8l körül megáll .Kellő ereje is van már-már sok is amekkora szekrény :). Egy-Egy kigyorsítás meglepett arcokat tud kiváltani mind az utasok mind a közlekedő társak arcából. Mondhatni ez is pipa . És jött a fekete leves.Én is mint minden mondjuk hogy tapasztaltabb autó vásárló próbál mindent a szentírás szerint átnézni. Őkelme az eladó szerint osztrákból behozott karbantartott autó...Állítólag volt számla is a kettőstömegű és kuplung szerkezet -tárcsa-kinyomocsapágy cseréről ami mint Colombó felesége mindenki hallott róla de senki sem látta...Mivel ismerőstől vettem gondoltam csak ne, ver át...súgok de...vételkor az autó néha-néha bevillantot egy olaj service lámpát amivel úgy voltam hogy majd a vásárlást követő ugymond kötelező szervíz után majd rendben lesz. Más rendellenes hang és probléma nem volt minden a helyén itt-ott kavics felverődés nyomok egy kisebb horpadás de semmi extra . Alul teljesen rendben felületi rozsda tényleg csak pár helyen és ennyi. Régi rossz szokásomat betartva gondoltam az első szervíz legyen egy márkaszervíz mégis csak ők a "Szarszervíz" .(ekkor január elejét írunk a vétel decemberben végén történt). Cserélve az olaj hosszbordás szíj feszítőgörgő a többi rendben van nem kell cserélni maj a 300ezres szervíznél úgy kell ez az most 294e van benne azt simán elbírja...237km-rel(nem 237.000-csak 237) később a kocsi ujra bejelzett hogy ő kérne egy olajcserét mert nem jó az ami van :) sőt egy motor malfunction üzenettel is megajándékozott... ooo hát semmi baj vissza a szakszervízba oszt minden rendben lesz... ott majd jól kiolvassák mi a bibi cseréljük és everything be fine...Hát nem...időpontra vittem a kocsit de érdeklődésemra 3 nap uán még semmi sem történt .Innentől napi szinten hívogattam őket hopgy mi a státus. Nagy nehezen ránéztek a kocsira mi lehet vele -> verdikt egy ujabb olajcsere mivel állítolag a magasnyomású üzanyagszívattyú közvetlen csatlakozik a hengerfejhez azt is levették majd visszatették semmi ok nem derült ki hogy miért...ok 47ezer forinttal és ujabb 235km-rel később a hiba ugyanúgy abban a sorrendben visszajött már nem mertem a Szarszervíz szolgálatait igénybe venni ezért magán szférába próbáltam megoldani ezt a rendkívül kellemetlen problémát . Meg is lett a Megfelelő ember a feladatra . Az olaj csere már folyik is... szó szerint a gyári 5,1l helyett 9l valami jött ki a motorból a szerelő lefényképezte ...olyan szinten volt tele üzemanyaggal hogy belenyúltam is nem lett olajos a kezem . Szerencse hogy jelezte a próblémát a Computer mert csapágyasra hajtom egy pillanat alatt..na akkor ODB rácsatlakoztat olvassunk mi a gond-hiba kiüt . Olaj cserélve mi baj lehet.. hát csinálunk egy regenerálást számítógépen keresztül mert a hiba kód amire hivatkozott az autó az nem a részecskeszűrő közismerttebb nevén DPF.De azért csináljunk egy ilyet mert ez lehet ok. DE mint meg tudtam ebbe a motorba 3 uton kerülhet üzemanyag az olajtérbe az egyik az ez . amásik az a Befecskendező nem megfelelő működése a harmadik pedig a már emlegetett mag.nyom.üza. szivattyú . Újabb örömteli majd 250 km hibák vissza még a sorrend sem változott első -olaj második-Motormalfunction . A szerelő némi fej vakargatás és szerelői Konklávé után elmondta a verziókat . Első ha megtartod akkor be kéne méretni a mag.nyom.uza.szivattyút és a porlasztókat majd attól függö lesz az eredmény.Hát abban nem volt köszönet ... a mérési eredményeket tekintve 1 db porlaszto tudott megfelelő értéket a szivattyúra annyit mondott a felújítást végző szaki hogy ő majd 2,5 évtizede csinálja a felújításokat de ilyen szart még nem nagyon látott . A felújítás jó esetben tömítés szett plussz ez-az . Nekem csak a szivattyú háza maradt mert a teljes belsejét ki kellett dobni.Na akkor a költségek idáig . 1db Ford S-Max 2007 2.0 TDCI trend 1.5 mio , 3 olajcsere átlag 25 e, szakszervíz bevizsgálás(ami szart sem ért pedig ők a hivatalos szerviz csak a váll vonogatás ment.)4db porlasztocsúcs 4X70e az 280 a szivattyút 175e csinálták meg plussz a munkadíj 105e . tehát a kocsi 1.5 mio most 9 hónapja van meg ebből 2 hónapig vártunk a szivattyú+porlasztó kombóra 3500km alatt mentem vele ez idő alatt. a költségek 3X25+47+280+175+105=677. Végre össze állt... minden a helyén gondolhatná a kedves olvasó ..hősünk lábáról végre leesett a szopóroller...És alles Frankó ....de nem sajnos hiú ábránd volt azt hinni hogy ennek vége ...mert nem az igaz hogy most meg duplázodott a gondtalan kilóméterek száma tehát most már majdnem 600km is sikerült menni és ez után ... de ezt már tudja aki végig olvasta a történetemet ..igeeen ujra olaj és motor malfuction hiba a házban ...most tényleg nem tudom mit tegyek ... a listában már csak a DPF szűrő va plussz 2db áramlásmérő szenzor és végül is fel újítottam a motort akaratomon kívűl... Émlékeznek az elején említett számlára ami a kuplung és annak szerkezetéről szólt ...3 napja mielőtt billenytyűzetet ragadtam volna egy szép szombat reggelen úgy sikerült parkolnom hogy jobbról is balról is volt autó mellettem. Hát ugyebár az ember fia beül ablak le kuplung be illetve kinyom indít kuplung vissza de ahh tán csalatkoznák füleim által ...a számlán kicserélt szett heveny morgásba kezdett a pedál 1-2cm benyomása után . Mily öröm ez mondhatnám nesze sánta itt egy púp ...a mester szerint csak a szerkezet és kinyomócsapágy szólítgat engem...de ugy akkor már tárcsát is cserélünk ...tehát plussz árlag 70e+munkadjí =100e .a végeredsmény 777e királyi pöngő forint ami pontosan a fele a vételárnak valamint a kis feleségem Ford Fiestájának a vételára...ja a DPF probléma még nem vizsgálódott ki annak eredményéről egy update formályában tájékoztatom a kedves olvasokat és leendő és aktív márkatársakat . Üdv
Hibalista
- 1db Ford S-Max 2007 2.0 TDCI trend 1.5 mio, - 3 olajcsere átlag 25 e, - szakszervíz bevizsgálás plussz olajcsere 47e - 4db porlasztó csúcs 4X70e=280e - Magasnyomású szivattyút 175e ért csinálták meg . - A ki és beszerelés munka díj 105e . - A költségek 3X25+47+280+175+105=677.000
Ide hordtam szervizbe
ForTop Győr - Hagyjuk...nincs információ a munka állapotáról az ügyfélnek kell piszkálgatni a szervízet hogy mi történik. Az időpontra berendelt kocsit 3 nap után kezdték bevizsgálni akkor sem adtak semmit hogy mi lehet a gond mit kéne csinálni vagy nem csinálni amikor rákérdeztem vállvonogatás és bociszemek...de legalább drága..
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Ha majd engedi megosztom a nevét ... korrekt többször körbejárta a problémát mért vizsgált tesztelt amit kellett majd tényszerűen tájékoztatott hogy mik a lehetséges verziók ...sem több sem kevesebb...ja és nem akar lehúzni..
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 295000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 3800 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mazda 3 MZR-CD Active Sport 2.0 diesel | Következő autója? | Civic vagy Accord |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |
