Vegyes érzelmekkel...
Szöveges ítélet
2015 elején vettem új autóként, de 2014-es gyártású. Az esetek 95 %-ában egyedül járok hosszú utakon (még az eredeti fékbetétek vannak benne 158 ekm-nél) és üres autóval, de hamar kiderült, hogy maradék 5 %-ban, nem fér el a rakomány a platóroló alatt, így doboz került rá. Persze a plató így is beázik, csak nem annyira, mint rolóval. Hiába vittem specialistához, ahol újra leszedték és leszigetelték. Munkaautóként használom, de időnként egy közel 2 tonnás lakókocsit is vontatok vele. Ilyenkor a család is jön, de a kényelemre még a hátsó ülésre szoruló családtagok sem panaszkodtak, pedig volt, amikor egy nap alatt 1000 km-t tettünk meg lakókocsival. Vontatáshoz nagyon kényelmes az automata váltó. Egyébként egy kicsit "nyúlós", meg kellett szokni, hogy már a kanyar elején gázt kell adni ahhoz, hogy a kanyar közepétől húzzon. Az autó gyorsulása személyautós, az imbolygása pickup-os. Legtöbbet autópályán megyek vele tempomattal, általában 130-140 km/órás sebességgel, a menetzaj nem zavaró. Olajcserét 15 ezrenként végeztetek.
Nagyjából 140 ekm-ig probléma mentes volt az autó, leszámítva a szélvédő alatti külső műanyag elem őrjítő nyiszergését, amit többszöri nekifutásra sikerült végül megoldanom gumi lapocskák beépítésével. Közeledve viszont a garancia idő végét jelentő 150 ekm-hez több hiba is adódott viszonylag sűrűn. Ezeket külön felsoroltam. A főtengely szimmering probléma már új korában jelentkezett enyhe olajszivárgás formájában, de sohasem jutott el csepegésig, ezért a garancia lejárta előtt lett csak megjavítva.
Egy időben hideg motornál (és váltónál) az autó motorja leállt, mintha a váltó nem kapcsolt volna üresbe. Majd egyszer egy tempomatos visszagyorsításnál kigyulladt a meghajtás jelző lámpa, az autó 90 km/h -ra letiltott és a váltó sem mozdult 6. fokozatból kézi üzemmódban sem. Az autó újraindításával ez a probléma megszűnt, azonban a szervízben jelezve, újraprogramozták a váltó vezérlését. Azóta nem áll le hidegen sem, és a váltó is sokkal finomabban működik, mint előtte.
Az alváz korai felületi(?) rozsdásodása igen hamar jelentkezett, a szervízben megnézték és próbáltak megnyugtatni. Nem sikerült, mert elég ronda látvány.
Terepen ritkán használom, de ahová kellett, oda eljutottam vele az országúti gumik ellenére. A gyári 4 évszakos Conti gumik hóban életveszélyesek voltak, ezért a második télre már vettem téligumit. A gyenge tapadásért cserébe nem is koptak, 108 ekm-t mentem velük és a cserénél még 3mm volt rajtuk.
Alapvetően szeretem ezt az autót, nem bántam meg a vételét, de az utóbbi időben előforduló hibák és az alváz rozsdásodása elbizonytalanít, hogy meddig érdemes megtartani.
Hibalista
- EGR szelep - garanciális - Klíma kompresszor - garanciális - Hátsó főtengely szimmering - garanciális - Szélvédő fűtés - még nincs megjavítva
Ide hordtam szervizbe
Ford Hovány Szentendre - hamar leszoktam róla
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
Ford Barta Eger
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 158000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Insignia Sport Tourer 4x4 CDTI 160 LE | Következő autója? | Amarok? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |