Ford Raptorka avagy a döglött agresszív csirke balladája
Szöveges ítélet
2019-be fedeztem fel az Interneten Raptorkát. Számos nyúzós tesztet végigolvastam, végignéztem. Akkor döntöttem el ez az autó, ami nekem kell! Mert nem számít neki se kátyú (Magyar utak 80%-a) se domb se szántás, 100km/h garantált zötykölődés és sérülésmentesen. Ráadásul pont kellet egy kishaszon jövőbeli terveim megvalósításához. Akkor még nem gondoltam hogy egy év alatt többször lesz szervizben, mint használva.
*A katalógusadatokban szerelő 9 liter vegyes fogyasztás helyett a 12-13 Liter tekinthető átlagnak. Terepen a 18-at is megeszi. Autópályán tempomattal max 90km/h-val tudta a 9,5-öt kormányról vezérelve, hogy csak egy turbót kapcsolt fel.
Meg is érkezett kis csúszással a vas, amit 2019 decemberében a Ford Solymár M3 telephelyén vettem át. A TrueBlue annyira elvakított, hogy nem vettem észre a már akkor árulkodó jeleket.
Hatalmas vigyorral a fejemen próbálgattam az autó képességeit, de ami már akkor feltűnt, hogy a motor teljesítménye a harmatos apácapukkantás szintjét sem éri el. Nem sokkal később 500km megtétele után az autó műszerfalán felvillantak a rettegett jelzések, ez bizony szerviz lesz. (Ford Solymár M3)
Első porlasztócsúcs csere és szoftverfrissítés. Már itt leizzadtam, de a java csak ezután jött.
Közben összeszedtem egy 14 pontból álló hibalistát, aminek a java része a silány összeszerelés következménye: mint első lökhárító mérethiba, kiesett (eltört) rendszám-világítás, oldalsó műanyag sárvédő peremek leválása, raktérroló széthullása, első ülés szétesése, ablak gumiperemek leválása ablaknyitáskor, eltérő fényezés, első lökhárító egyik oldala 4 cm-el rövidebb és még sok minden.
Ford Solymár solymári telephelyen az ülés javítását (960km) úgy oldották meg, hogy autóalkatrész csomagolóanyagokkal tömték ki a szétrepedezett (emiatt csere érett) üléspárnát, ami persze széthullott idővel (ezt a második ülésszéthullásnál -már egy másik szervizben- jegyzőkönyveztük). A munkafelvevő emberük az "igazi tapló" kategória, az elmulasztott hibajavításokról az általam ismert vezetőjük felszólítására tett csak eleget. Majd a tortúra végén közölte: legközelebb menjek másik szervizbe. Így is tettem.
4030km utána vezetőülés széttört, az üléskárpit szétszakadt és ismét hibajelzések a műszerfalon, szerviz megint.
PM Vác -mint Ford Petrányi kihelyezett műhelye- felkeresve, ahol a solymári bagázs által ki nem javított karosszéria problémákat java részt helyretették.
Motordiagnosztika ismételten porlasztócsúcs cserét mutatott. Itt fedezték fel a csomagolóanyaggal kitömött ülést, ami közben eltört a ponthegesztések mentén és lógott, mint a kuvasz füle. Ford Magyarország azóta is tököl, hogy jóváhagyja az üléscserét. Egyenlőre alulról kidúcolva tudom csak használni.
Porlasztócsúcs csere utána motorból szépen lassan kezdett megint elfogynia kraft, majd megjelentek érdekes zörejek a motorból és környékéről.
6300km
Ismét megjött a dzsin a műszerfalra a csekendzsin, a raktérroló megint széthullott és a hátsó lökhárító kb másfél centit kimozdult az egyik oldalon, és a váltóba beköltözött a búgócsiga. Az AdBlue fogyasztás közben elérte a 100/100-at miközben a motorból egyre hangosabb csörgések hallatszottak.. Tehát ismét szerviz.
eddig ezt találták:
Lökhárítót, raktérrolót sacc-kb helyretették, de még alkatrészre vár.
Kipufogórögzítés letört (közben megjött a visszahívás), ismét porlasztócsúcs csere gyanús (még tesztelik.) de adtak egy szoftverfrissítést neki.
* Vagy nekem sikerült egy elcseszett példányt kifogni, vagy a Filippinók csak ennyit tudnak. (ott készül az összes Raptorka) *
Folyt köv...
UI
Ilyen autót az vegyen akinek kötélből vannak az idegei.
Hibalista
- porlasztócsúcs, vezetőülés, raktér roló, hátsó lökhárító, ablakszigetelések
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
PM Vác(Ford Petrányi)
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (1) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 6300 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Amiben van anyag |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.4/10) |
