A majdnem személyautó
Szöveges ítélet
Vállakozáshoz kellett egy autó, ami jó az adók miatt, és lehet cuccolni is vele. Mivel Fordokat nyúzunk már vagy öt éve, és a közel 1,5 millió kilométer alatt alig voltak problémák, hűek maradtunk a márkához.
Az XLT kivitelre esett a választás, mert remek extrákkal van tele, és kinézetre is "cool" az alufelnieivel, bukócsöveivel és a sok krómmal, természetesen feketében.
Sosem vezettem előtte pickupot. Meglepett, hogy mennyire kényelmes és jó oldaltartású az ülése. Belül olyan, mint egy jobb személyautó. Minden kézre esik, a kézifék "érdekes", de hát miért legyen minden tökéletes?! A kormány tengelyirányban nem állítható, valahogy mégis nagyon kényelmesen el lehet helyezkedni. Olyan jó vezetni, és annyira szereti mindenki a cégnél, hogy ki kell sorsolni, ki vigye el hétvégére. Komoly autók vannak elcserélve érte!
A 143 ló már elég, a legtöbb személyautót simán legyorsulja. Kevésbé lehet érezni benne a sebességet, mint mondjuk egy Focusban. Magától 100-110Km/ó-val "szeret" menni, és azt is érzi az ember "normálisnak". Ami szokatlan elsőre, az a pattogós futómű. Ha járok vele, néhány óra alatt megszokom, utána jobban szeretem, mint a személyautóinkat. A forgalom jól áttekinthető belőle, mert elég magasan ül benne a vezető a többi autóhoz képest. És nem is nagyon "szívóznak" vele a közlekedőtársak a városban.
A megbámulási indexe is remek. A Navarrákat már le sem tojják az emberek, annyi rohangál az utakon. Ezt viszont még nagyon megnézik.
Remek autó.
Már több, mint 22000Km van az autóban. Meglepően jó az összeszerelési minőség, még terepen sem zörög semmi. Az ülés, már írtam, remek. Bár ez lenne minden Fordban! És végre leesett az első hó. Hihetelen magabiztonságot ad a 4x4 a letaposott havon és jégen. Remek téligumikat tettünk fel, így majdnem úgy lehet vele autózni a letaposott havon, mint száraz úton. Kipróbáltuk a havas mezőkön is, elképeztő terepező képességel bír, még nem terepgumival is.
Egy nagy hiányosság. Alapból nem fűtöttek a tükrök! Ha van ilyen opció, azt érdemes belekérni.
A fogyasztásra 9 litert írtam előzőleg. De "normális" autózás mellet, kb. egyharmad várossal megáll 8 literben. Sőt! Volt már kevesebb is.
A vélemény továbbra is az, hogy a Ranger egy remek autó. Annyira, hogy azóta a cégnek vettünk még egyet.
Hibalista
- 8000Km, Bal hátsó lengéscsillapító csere, garanciában.
Ide hordtam szervizbe
For-Top Kft. Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | Ford Mondeo 2.0Tdci Ghia Aut. A Ranger mellé! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |