Kitartó és erős nagy vas, akinek szükséges a terep
Szöveges ítélet
Az élet néha érdekes irányba tereli az ember fiát, így lett ez velem is. Mindenképpen szükségem volt egy olyan terepjáróra, amibe négy ember kényelmesen elfér és az iszonyatos mennyiségű csomagnak is van helye. Néztem a netet mint az örült és az összes terepjáró vagy kicsi csomagtartóval vagy aszfalt dzsip teljesítménnyel rendelkezett. Ekkor egy barátom mondta nekem, - miért nem veszel egy Pickup autót. Na hajrá válasszunk van L200-as meg a Nissan, Mazda, Toyota és persze a Ford. Rengeteg autót megnéztem az L200-as, Nissan és Toyota hátuljába olyan kicsi a hely, hogy még két gyerek is csak lábával a nyakában fért volna el. Maradt a Mazda és persze a Ford. Itt jegyezném meg, hogy mindkettő Mazda motorral van szerelve az Európai piacra. Na több se kellet ha a motor japán a váz legyen Amerikai ok csak tudják hogyan kell terepjárót tervezni. Elvégre a világ terepjáróinak 70%-a ott van náluk. A használtautó.hu oldalon feleségem hosszas hetek után talált rá kedvencemre.
Elmentünk megnézni és rögtön beültünk hátra érdekes simán elfértem, pedig 185 cm-magas ember vagyok. Summa-summarom megvettem, ráadásul igen jó áron előbbi márkáknál úgy 700.000-rel olcsóbban.
Aztán jött az igazi teszt és nem az amit egyesek az oldalon annak neveznek. Irány Franciaország, óceán melletti folyótorkolat. Sok autópálya 5000 Km volt oda vissza az átlagfogyasztás 10-11 liter volt ment az autó mint a szél 130-140-el is ha kellet. Lent a helyszínen mocsaras területen terepen egyszer sem akadtunk el pedig bejártuk az egész Briére Nemzeti Parkot.
Azóta eltelt 3 év a Ranger megjárta összesen nyolcszor Svédországot és Norvégiát is. Tavaly télen elmentünk vele egészen a Lofoten szigetekig potom 10.000 Km-t 16 nap alatt semmi baja nem volt. Pedig az út csúszott mínusz 20-25 C° fok volt a hőmérséklet néhol 40-60 cm-es hótorlaszok és az autó összkerékben úgy ment mint az álom. Kamionok és buszok az árokban, de mi csak mentünk túl az Északi Sarkkörön is. Sőt még én mentettem ki egy Mercedes Vitot az árokból szakadó hóviharban. Kb. 5 perc alatt kihúzta pedig még az oldalára is elfordult a Merci.
Amit imádok benne az, hogy mehetsz vele autópályán és terepen egyaránt, még soha nem hagyott cserben pedig voltam itthon olyan helyzetbe vele, hogy az első ajtókat ki sem bírtuk nyitni annyira belesülyettem a sárba. De hátramenetbe bekapcsolt összkerékkel és felezővel kijöttem még ebből a helyzetből is.
Bátran vegye meg aki egy jó munkaautót strapabíró teljesítménnyel szeretne venni.
Persze én eggyel nagyobb gumikat vettem rá Pirelli Scorpions S/T 255 méretben. Ez egy vegyes trep és országúti gumi.
Hibalista
- Első lengéscsillapító, elsőfékbetétek, jobb első fényszóró
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi és Seat Szabó előbbit azért cseréltem le mert iszonyatossan drága volt. Utóbbi pedig nem végzett jó munkát.
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Jelenleg a Rádonyi autószervízbe járok a legnagyobb megelégedésemre.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ford Ranger új típus vagy Nissan Navara új típus |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
