A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Puma (1997-2001)

Puma 1.4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szarba nyúltam, de van remény

Szöveges ítélet

Első autó, autóvásárlás. Ezek mind veszélyes dolgok, ha nem értünk hozzá. Ezt sajnos a durvábbik úton tudtuk meg, amikor megvettük ezt a pumát. Alapjában véve jó adottságai vannak az autónak: 1.4-es igy olcsóbb a biztositás, átirás, kevesebbet eszik és 90 lóerő egy 1 tonnás autóban szerintem megteszi. Klima van, jól hűt, a csomagtartó egész nagy, belseje rendben van, nincs vészes korrózió sehol, pedig ez Ford betegség. Még a szine is jó volt, zöldben nem tűnik női autónak. Mind ez 445000 Forintért korrekt üzletnek látszott. Felhivtuk, "holnap jönnek érte", mi 240 kilóméterre voltunk, elengedtük igyhát. Másnap csörög a telefon: el se jöttek. Szuper. Ezt a sors akarhatta igy. Lementünk, megnéztük, tetszett, megvettük.
Hazafele semmi gond nem volt, kicsit sokat evett, de hát istenem, régi sokat futott benzinmotor, rövid váltóval.

Innentől jön a csúnya rész.

Az lehetett a probléma, hogy bár nagyon sok tanácsot, cikket olvastam használtautó vásárlásról, mit nézzünk meg stb... és mégis. A létező összes hibát elkövettem a vételkor. Először is: hagytam hogy megtetszen, mielőtt kideritettem, hogy milyen a kocsi állapota. Nem néztem meg füstöl-e, milyen az olaj, olajos-e a motortér nem látható része..stb. Ez az autó egy tipikus kukacos karamellásalma, csak akkor derül ki hogy szar miután már beleharaptál.

Na hát kezdjük a sérelmeket. Kiderült, hogy eszi az olajat. Ilyenkor gondolná az olvasó, hogy jaj, most 1-2 deci pár ezer kilóméterenként az nem a világ vége. Persze, az nem is lenne. Nade az hogy MÁSFÉL LITER eltűnt a motorból 2-3000 kilóméter alatt az azonnali motorgenerált jelent. Persze eleinte semmi jele nem volt, csak akkor vettem észre amikor először rendesen kihúzattam a motort, (sajnos ekkor már az enyém volt), és láttam hogy gomolyog a füst mögöttem. A rohadt életbe...gondoltam magamban. Egyből hazaindultam és már éreztem kukacos alma izét a számban. Állóhelyzetben adtam egy kövér gázt, kék füst mindenhol. Megmutattam apámnak, azt mondta: ez van, átvertek. (Utólag már sajnálom hogy nem követeltük vissza a pénzt még akkor) Tudtam, hogy 600ezer Forintos autó egy 400ezres autó plusz 200ezer ráköltésből lesz, de ne már...pont a motor?!
Igy hogy már szembesültem azzal, hogy mégsem én jártunk jól mindketten a vételkor elkezdtem vizsgálódni. Kiderült, hogy mindkét első lengéscsillapitó halott. (Nem tudom hogy nem éreztem addig.) Az első fékek felől ha egy bizonyos szögben áll a kormány nyikorognak a fékek. A bal fényszóró magasságállitása nem működik. Bele se merek gondolni milyen állapotban lehet a katalizátor ha ennyi olaj megy át rajta. Van egy kis hangja hidegben, inditáskor a generátorszijnak. A hátsó kerékiveken kezd megjelenni a rozsda, plusz egy két pötty van máshol is, plusz valamelyik nap azt vettem észre takaritáskor hogy az anyósülés lábterében, ott ahol pont hajlik felfele a padlólemez, a műszerfal alatt nedves a padlókárpit. Godoltam hátha valamelyik utas vizes cipővel ült be a múltkori eső után....nem az lehetetlen, ott a peremes gumiszőnyeg. Aknás garázsban alánéztem, hát ott egy rozsdafolt. Tuti lyukas. Viszont elismerésem a kis Fordnak, eddig nem volt olyan hogy nem indult volna, vagy lerohadt volna.

Nagyjából ennyi. Két lehetőség jutott eszembe: eladom amennyiért tudom és abból veszek egy jó állapotú akármilyen autót, vagy ezt hozom vissza az élők sorába. Úgy döntöttem még nem engedem el. Miért? Mert tetszik. Még igy is. A Fordnak az ekkori designját a marketingesek New Edge-ként emlegették, ami nekem bejön. Van valami ebben az autóban, ami megfogott, látom benne a potenciát. Mellesleg fiesta alkatrészekből áll szinte az egész autó és nem horror a legtöbb alkatrész ára. Most inkább projektautó státuszban van. Ha ezt az autót szerették is, gondját nem viselték sokáig. Kora tavasszal indulhat a rendbehozatal. Motorfelújitás, új lengéscsillapitók, kilakatolás. Legalábbis ez a terv.
Drukkoljatok.

Hibalista

- Első lengéscsillapitók, csomagtérajtó teleszkópok, na meg a motor..., fékek

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1998
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 247000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? - Következő autója? akármi lesz, csak is jó állapotú lesz
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Puma 1997

További ítéletek (21 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)