Szarba nyúltam, de van remény
Szöveges ítélet
Első autó, autóvásárlás. Ezek mind veszélyes dolgok, ha nem értünk hozzá. Ezt sajnos a durvábbik úton tudtuk meg, amikor megvettük ezt a pumát. Alapjában véve jó adottságai vannak az autónak: 1.4-es igy olcsóbb a biztositás, átirás, kevesebbet eszik és 90 lóerő egy 1 tonnás autóban szerintem megteszi. Klima van, jól hűt, a csomagtartó egész nagy, belseje rendben van, nincs vészes korrózió sehol, pedig ez Ford betegség. Még a szine is jó volt, zöldben nem tűnik női autónak. Mind ez 445000 Forintért korrekt üzletnek látszott. Felhivtuk, "holnap jönnek érte", mi 240 kilóméterre voltunk, elengedtük igyhát. Másnap csörög a telefon: el se jöttek. Szuper. Ezt a sors akarhatta igy. Lementünk, megnéztük, tetszett, megvettük.
Hazafele semmi gond nem volt, kicsit sokat evett, de hát istenem, régi sokat futott benzinmotor, rövid váltóval.
Innentől jön a csúnya rész.
Az lehetett a probléma, hogy bár nagyon sok tanácsot, cikket olvastam használtautó vásárlásról, mit nézzünk meg stb... és mégis. A létező összes hibát elkövettem a vételkor. Először is: hagytam hogy megtetszen, mielőtt kideritettem, hogy milyen a kocsi állapota. Nem néztem meg füstöl-e, milyen az olaj, olajos-e a motortér nem látható része..stb. Ez az autó egy tipikus kukacos karamellásalma, csak akkor derül ki hogy szar miután már beleharaptál.
Na hát kezdjük a sérelmeket. Kiderült, hogy eszi az olajat. Ilyenkor gondolná az olvasó, hogy jaj, most 1-2 deci pár ezer kilóméterenként az nem a világ vége. Persze, az nem is lenne. Nade az hogy MÁSFÉL LITER eltűnt a motorból 2-3000 kilóméter alatt az azonnali motorgenerált jelent. Persze eleinte semmi jele nem volt, csak akkor vettem észre amikor először rendesen kihúzattam a motort, (sajnos ekkor már az enyém volt), és láttam hogy gomolyog a füst mögöttem. A rohadt életbe...gondoltam magamban. Egyből hazaindultam és már éreztem kukacos alma izét a számban. Állóhelyzetben adtam egy kövér gázt, kék füst mindenhol. Megmutattam apámnak, azt mondta: ez van, átvertek. (Utólag már sajnálom hogy nem követeltük vissza a pénzt még akkor) Tudtam, hogy 600ezer Forintos autó egy 400ezres autó plusz 200ezer ráköltésből lesz, de ne már...pont a motor?!
Igy hogy már szembesültem azzal, hogy mégsem én jártunk jól mindketten a vételkor elkezdtem vizsgálódni. Kiderült, hogy mindkét első lengéscsillapitó halott. (Nem tudom hogy nem éreztem addig.) Az első fékek felől ha egy bizonyos szögben áll a kormány nyikorognak a fékek. A bal fényszóró magasságállitása nem működik. Bele se merek gondolni milyen állapotban lehet a katalizátor ha ennyi olaj megy át rajta. Van egy kis hangja hidegben, inditáskor a generátorszijnak. A hátsó kerékiveken kezd megjelenni a rozsda, plusz egy két pötty van máshol is, plusz valamelyik nap azt vettem észre takaritáskor hogy az anyósülés lábterében, ott ahol pont hajlik felfele a padlólemez, a műszerfal alatt nedves a padlókárpit. Godoltam hátha valamelyik utas vizes cipővel ült be a múltkori eső után....nem az lehetetlen, ott a peremes gumiszőnyeg. Aknás garázsban alánéztem, hát ott egy rozsdafolt. Tuti lyukas. Viszont elismerésem a kis Fordnak, eddig nem volt olyan hogy nem indult volna, vagy lerohadt volna.
Nagyjából ennyi. Két lehetőség jutott eszembe: eladom amennyiért tudom és abból veszek egy jó állapotú akármilyen autót, vagy ezt hozom vissza az élők sorába. Úgy döntöttem még nem engedem el. Miért? Mert tetszik. Még igy is. A Fordnak az ekkori designját a marketingesek New Edge-ként emlegették, ami nekem bejön. Van valami ebben az autóban, ami megfogott, látom benne a potenciát. Mellesleg fiesta alkatrészekből áll szinte az egész autó és nem horror a legtöbb alkatrész ára. Most inkább projektautó státuszban van. Ha ezt az autót szerették is, gondját nem viselték sokáig. Kora tavasszal indulhat a rendbehozatal. Motorfelújitás, új lengéscsillapitók, kilakatolás. Legalábbis ez a terv.
Drukkoljatok.
Hibalista
- Első lengéscsillapitók, csomagtérajtó teleszkópok, na meg a motor..., fékek
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 247000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | - | Következő autója? | akármi lesz, csak is jó állapotú lesz |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
