Sportautó imitátor
Szöveges ítélet
Igyekszem tömör, de informatív verdiktet írni, hogy ne unatkozzatok:)
Előzmény:
Tíz év cégautózás mindenféle Astrákkal, Octaviákkal megérlelte az igényemet egy olyan járműre, amit csak azért birtokolok, mert SZERETEM, nem azért, mert muszáj. Azt hiszem, a Pumával sikerült megtalálnom a mindennapi használhatóság-egyediség-vezetési élmény-fenntarthatóság vonalon az egyensúlyt.
Neppertől vásárolva, de leinformálva, minimális rozsdával, 15% alkuval hoztam el, tudva, hogy lesz mit csinálni rajta, mire úgyszólván tökéletes legyen. (Vásárlás utáni cserék, szerelések felsorolva alább.)
Hátrányok, hibák:
Fékek elèg gyengék, ezt az évjáratot még sajnos a kisebb tárcsákkal szerelték, még ehhez az autóhoz is alulméretezettek, hátul dobok vannak, taposni kell rendesen egy hirtelen fékezésnél.
Első fényszórók perverz módon imádják a vizet magukban tartani, az egyiket ki kellett cseréltetnem, szerencsére találtam bontottat, újonnan aranyárban vannak... Kapott Tungsram Megalight +120% izzókat is, mert alapból olyan erős a tompított, mint egy teamécses. Az új izzókkal és egy polírozással lényegesen jobb lett.
Autópályán 140 felett iszonyú hangos, ilyenkor 4000-et forog, 100km után elég fárasztó tud lenni, bár ezt a gépet, lássuk be, nem is hosszú pályázásra találták ki:)
Rozsda elég alattomosan tudja megenni, szinte mindig belülről. Most derült ki, hogy a kívülről abszolút hibátlan küszöbök jövőre cserések... Ford 1999-ből. Ez mindent elmond.
Előnyök, és amiért imádom:
"Őskori" Euro 2-es motor, ez még veszi a gázt, pillanatok alatt bele lehet forgatni a tiltásba, ami a fordulatszám mérőn nincs jelölve, de 6500 a vége. A gyári végsebességet (182 km/h körül) 17 évesen is tudja, ez egész jó szerintem egy alapvetően rövid kiosztású váltóval.
Ja, a váltó mennyei! Rövid út, kattanós érzet, pontosság, BMW fanok ezzel álmodnak, amikor reggel izzadtan, lihegve ébrednek, és erròl nem szólnak senkinek:D Ez volt a trollkodás, de tényleg nagyon finom cucc.
Futómű elég gokartos a maga előnyeivel és hátrányaival. Rohadtul nem akar leesni az ívről, pedig nem vagyok szívbajos, utcasarki kanyarokhoz nem nagyon muszáj fékezni, ha nincs kedvem (a fék úgyis szar:))) ), ellenben vigyázni kell a fogtömésekre a Hungárián, a kátyúkat, úthibákat kényszeresen kerülgetem.
A kormányzás rendkívül közvetlen, nincs túlszervózva, mindent érezni, ami az első kerekekkel történik, voltaképpen szeretem is kerülgetni a csatornafedeleket:D
Elég feltűnò jelenség, de nem vált ki irigységet, mert mindenki látja, hogy nem mai csirke, a formaterv ugyan szubjektív, de a Puma azért általában nemtől kortól függetlenül tetszik az embereknek.
Összességében ár/érték arányos, könnyen fenntartható, szép, kissé kemény, élvezetesen vezethető kisautó!
Hibalista
- Termosztátház tömítés: 13.000 Ft - Csomagtérajtó teleszkóp: 10.000 Ft/pár - - Vásárlás után cserélve: olaj, víz, szűrők, gyertyák, vezérlés, két vízcső, fékbetétek, fékpofàk, 2 garnitúra gumi
Ide hordtam szervizbe
Öreg, régi ismerős szerelő bácsi. Lelkiismeretes, de az utóbbi időben már sokmindent benéz sajnos, leszoktam róla (pl. nem a gyári előírású olajat tette bele, erre meg háklis vagyok.)
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
KwikFit, Budapest, Kerepesi út.Alapvetően tisztességes banda, de egy időbeosztás-tanfolyamra beiratkozhatnának:)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 104000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4300 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Celica |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |