A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Puma (1997-2001)

Puma 1.4 agresszór 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Barát egy életre

Szöveges ítélet

Mit szerettem és mit nem?

Kezdem a "sérelmekkel". Az autó rendkívül sportos futóművel van szerelve, ami nem szereti ezeket a jó magyar utakat. Egy ballonosabb gumival kellemesen használható, viszont egy nagyobb felnivel és peresebb gumiabronccsal kiesel a szélvédőn. Én 17 colos felnikkel szereltem fel nyárra, szépnek szép, de nem praktikus és nem kényelmes.

Zörgés: menet közben, főképp nagyon rossz útvonalon mindig zörög valami műanyag burkolat, néha azt hihetnéd most fog szétesni :)

Sebesség: nekem mindenképp és ez az egyik oka a cserének az 1.4-es motor 110 felett már lassan gyorsul. Sokat utazom és én sokszor e felett megyek. Így a fogyasztásom is megnő... 8-9 liter városon kívül (6,5-7 lenne a normális fordulatnál és sebességnél), városban is pörgetem 10 liter (8 lenne a normális fordulatnál és sebességnél).

Pozitívum:
1.4 90 lóerős motorhoz képest kiváló teljesítmény, le a kalappal. Sportosan vezethető, elfogadhatóan gyorsul 100-ig.

Gyári beépített hangszórókkal olyan bődületesen szépen szólnak a zenék, hogy egy pillanatra sem jutott eszembe, hogy ilyenre költsek. Mély és magas egyaránt helyén van, garantáltan jó a hangzás!

Sportos ülések, sportos megjelenés és az autó IMÁDJA a kanyarokkal teli útvonalat! Egy élmény vezetni :)

Igénytelen: és ezt most jó értelemben. Olaj és benzin legyen benne, másra nem igen kell figyelni heti szinten. Ha a fent említett balszerencse elkerül téged, akkor olcsón fenntarthatod.

Fenntartás: alacsony köbcenti 90 lóerő biztosítási stb.. költségek is könnyen megfizethetőek. (első éves biztosításom kezdőként húzós volt, egy év 48 ezer, de a második évben már fele ennyi)


Összességében: Életemben nem tudtam volna jobb első autót kivánni ennél! Annyi élmény köt hozzá, örülök hogy nem tud mesélni :P :) Imádni való kívül belül, megveszed -> megszereted -> őrülten szerelmes leszel belé.

Nagyon félek, hogy megfogom bánni a cserét, mivel ilyen autó nem sok szaladgál az utakon. Akinek a teljesítménye megfelel, annak abszolút best deal.

Hibalista

- Az autó megvásárlása után 20 évesen, mint ifjú titán gyorsan lerúgtam róla néhány dolgot (fékek, apróságok durván 25-30 ezer forint), illetve balszerencsémre 2 költségesebb szerviz is előjött. - - Az egyik ilyen a kuplung tárcsa cseréje volt, ami néhány hónap használat után nálam kopott el végleg. Ez munkadíjjal együtt kb.: 80 ezer forintba kerül. - - A másik a szervó szivattyú volt, aminek a tengelye szétrobbant a motortérbe és minden csupa szervó olaj lett. - - Ezen a ponton megjegyezném, mivel FONTOS!! akinek ilyen jellegű hibája következik be, nagyon alaposan egyeztesse le az új alkatrészt, mivel a ford puma 1,4 - 1,6 - 1,7 mind különböző szivattyúval rendelkezik, sőt elképzelhetőnek tartom, hogy évjárat se mindegy! Legegyszerűbb ha kép alapján is megnézed mit vásárolsz + forgalmi egyeztetés (egyes típusoknál eltérőek a csatlakozások és nem fogod tudni felhelyezni). - - Mivel nem tudtam mitévő legyek, az autó 5 hetet állt decemberben miközben megoldást kerestem (előtte néhány héttel volt a kuplung csere, nem akartam nagy kiadásba verni magam). - - Januárban hosszas gondolkodás után először a felújítás mellett döntöttem, amit egy budapesti cég vállalt. Az átvétel futárral történt, ahol nem kellett fizetnem a javított termékért... érdekesnek találtam, később kiderült, hogy szerencsémre! Mivel behelyezés után a felújított szivattyú is órán száján jött az olaj! A cég persze felkeresett, hogy hiba történt és várják a pénzüket, de nagyon szépen megmondtam nekik, hogy elfelejthetik. Ők ebbe beleegyeztek, de visszakérték a hibás szivattyúmat mivel értékes dolgokat helyeztek bele (kötve hiszem). - - Ez után vásároltam hozzá bontóból egy szivattyút, ami nagyon rossz döntésnek bizonyult, hiszen 1 hónap után az is beadta a derekát (a bontott alkatrész és a munkadíj 30 ezer forintomba került)! - - Ezután budapesti cégtől rendeltem alkatrészt, ami pedig nem volt megfelelő, annak ellenére, hogy leegyeztettünk minden adatot! (kivéve motorkód) Itt szerencsém volt, mert a pénzemet visszakaptam! - - Végül egy komoly külföldi cég partnerével vettem fel a kapcsolatot, ahol mindent leegyeztettünk (teljes forgalmi bediktálás) és kaptam egy kiváló új szivattyút 40 ezerért (bontott 15 volt, utólag belegondolva nagyon nem érte meg). - - Persze közben sem voltak ingyenesek a szerelések, szóval ez a szervó szivattyús probléma elvitt néhány húszezret :) - - Miután ezeken túlestem 2015 tavaszán, utána semmilyen jellegű problémám nem adódott! Hálás kis autó ez, ha figyelsz rá és cseréled időközönként amit kell megbízható. - -

Ide hordtam szervizbe

helyi magánműhely

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

én

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 176000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? A6
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Puma 1997

További ítéletek (21 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)