Barát egy életre
Szöveges ítélet
Mit szerettem és mit nem?
Kezdem a "sérelmekkel". Az autó rendkívül sportos futóművel van szerelve, ami nem szereti ezeket a jó magyar utakat. Egy ballonosabb gumival kellemesen használható, viszont egy nagyobb felnivel és peresebb gumiabronccsal kiesel a szélvédőn. Én 17 colos felnikkel szereltem fel nyárra, szépnek szép, de nem praktikus és nem kényelmes.
Zörgés: menet közben, főképp nagyon rossz útvonalon mindig zörög valami műanyag burkolat, néha azt hihetnéd most fog szétesni :)
Sebesség: nekem mindenképp és ez az egyik oka a cserének az 1.4-es motor 110 felett már lassan gyorsul. Sokat utazom és én sokszor e felett megyek. Így a fogyasztásom is megnő... 8-9 liter városon kívül (6,5-7 lenne a normális fordulatnál és sebességnél), városban is pörgetem 10 liter (8 lenne a normális fordulatnál és sebességnél).
Pozitívum:
1.4 90 lóerős motorhoz képest kiváló teljesítmény, le a kalappal. Sportosan vezethető, elfogadhatóan gyorsul 100-ig.
Gyári beépített hangszórókkal olyan bődületesen szépen szólnak a zenék, hogy egy pillanatra sem jutott eszembe, hogy ilyenre költsek. Mély és magas egyaránt helyén van, garantáltan jó a hangzás!
Sportos ülések, sportos megjelenés és az autó IMÁDJA a kanyarokkal teli útvonalat! Egy élmény vezetni :)
Igénytelen: és ezt most jó értelemben. Olaj és benzin legyen benne, másra nem igen kell figyelni heti szinten. Ha a fent említett balszerencse elkerül téged, akkor olcsón fenntarthatod.
Fenntartás: alacsony köbcenti 90 lóerő biztosítási stb.. költségek is könnyen megfizethetőek. (első éves biztosításom kezdőként húzós volt, egy év 48 ezer, de a második évben már fele ennyi)
Összességében: Életemben nem tudtam volna jobb első autót kivánni ennél! Annyi élmény köt hozzá, örülök hogy nem tud mesélni :P :) Imádni való kívül belül, megveszed -> megszereted -> őrülten szerelmes leszel belé.
Nagyon félek, hogy megfogom bánni a cserét, mivel ilyen autó nem sok szaladgál az utakon. Akinek a teljesítménye megfelel, annak abszolút best deal.
Hibalista
- Az autó megvásárlása után 20 évesen, mint ifjú titán gyorsan lerúgtam róla néhány dolgot (fékek, apróságok durván 25-30 ezer forint), illetve balszerencsémre 2 költségesebb szerviz is előjött. - - Az egyik ilyen a kuplung tárcsa cseréje volt, ami néhány hónap használat után nálam kopott el végleg. Ez munkadíjjal együtt kb.: 80 ezer forintba kerül. - - A másik a szervó szivattyú volt, aminek a tengelye szétrobbant a motortérbe és minden csupa szervó olaj lett. - - Ezen a ponton megjegyezném, mivel FONTOS!! akinek ilyen jellegű hibája következik be, nagyon alaposan egyeztesse le az új alkatrészt, mivel a ford puma 1,4 - 1,6 - 1,7 mind különböző szivattyúval rendelkezik, sőt elképzelhetőnek tartom, hogy évjárat se mindegy! Legegyszerűbb ha kép alapján is megnézed mit vásárolsz + forgalmi egyeztetés (egyes típusoknál eltérőek a csatlakozások és nem fogod tudni felhelyezni). - - Mivel nem tudtam mitévő legyek, az autó 5 hetet állt decemberben miközben megoldást kerestem (előtte néhány héttel volt a kuplung csere, nem akartam nagy kiadásba verni magam). - - Januárban hosszas gondolkodás után először a felújítás mellett döntöttem, amit egy budapesti cég vállalt. Az átvétel futárral történt, ahol nem kellett fizetnem a javított termékért... érdekesnek találtam, később kiderült, hogy szerencsémre! Mivel behelyezés után a felújított szivattyú is órán száján jött az olaj! A cég persze felkeresett, hogy hiba történt és várják a pénzüket, de nagyon szépen megmondtam nekik, hogy elfelejthetik. Ők ebbe beleegyeztek, de visszakérték a hibás szivattyúmat mivel értékes dolgokat helyeztek bele (kötve hiszem). - - Ez után vásároltam hozzá bontóból egy szivattyút, ami nagyon rossz döntésnek bizonyult, hiszen 1 hónap után az is beadta a derekát (a bontott alkatrész és a munkadíj 30 ezer forintomba került)! - - Ezután budapesti cégtől rendeltem alkatrészt, ami pedig nem volt megfelelő, annak ellenére, hogy leegyeztettünk minden adatot! (kivéve motorkód) Itt szerencsém volt, mert a pénzemet visszakaptam! - - Végül egy komoly külföldi cég partnerével vettem fel a kapcsolatot, ahol mindent leegyeztettünk (teljes forgalmi bediktálás) és kaptam egy kiváló új szivattyút 40 ezerért (bontott 15 volt, utólag belegondolva nagyon nem érte meg). - - Persze közben sem voltak ingyenesek a szerelések, szóval ez a szervó szivattyús probléma elvitt néhány húszezret :) - - Miután ezeken túlestem 2015 tavaszán, utána semmilyen jellegű problémám nem adódott! Hálás kis autó ez, ha figyelsz rá és cseréled időközönként amit kell megbízható. - -
Ide hordtam szervizbe
helyi magánműhely
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
én
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 176000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | A6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |