A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Probe (1993-1998)

Probe 2.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Félig Ford, félig Mazda, de teljes egészben szeretnivaló

Szöveges ítélet

Így kezdődött:
Sokáig válogattam a hirdetések között, amíg egyszer véletlenül rá nem kerestem a Fordokra, azokon belül is csak a kupé és kabrió modellekre.
Ahogy megláttam, onnantól fogva se más autó, se semmilyen észérv nem érdekelt - legalább nézzük meg. Gondolom más is volt már így, hogy "csak megnézi"...
Ritka modell, lejárt, külföldi papírok, egyik se szólt mellette, de a hangja, amikor nagy nehezen beindult, rendben volt, beltér oké, rohadás nem nagyon, a szerelem annál inkább. A külföldi (EU) papír sem akadály amúgy, csak néha idegőrlő, illetve ott van a regadó. Végül, bár többször mondták, hogy nem kerül forgalomba, mégis megkapta a magyar rendszámot :)

Alkatrész:
Amit gyakran felejtenek el a beszámolókból, hogy nem csak a szintén ritka Mazda MX-6-tal, hanem a 626-os Mazdával is egy platformon osztozik, azonos a motor, váltó, futómű stb, így ha nem valami beltéri dolog kell, vagy karosszériaelem, akkor nem vészes fenntartani.

Vezetési élmény, kényelem:
Na igen, ezt az autót szerintem senki se napi használatra venné, bár ott is helyt állna, városban 8-10 (mennyire rúgom el a pirosnál), országúton 6 literes fogyasztással. Sose éreztem egy pillanatra sem veszélyben magam, amikor ezt az autót vezettem, a kanyarokat jól veszi, a szar utakon pattog a kemény futómű miatt, de azt ellensúlyozza a puha ülés.
Egyszer 2-3 órát utaztam kemény üléses, amúgy elővárosba való vonaton (Flirt), amit után, amikor beültem a kocsiba, kb felsírtam örömömben. Nagyon kényelmesek a kocsi ülései egy belépő kategóriás sportkocsihoz képest - elöl, hátul a nulla lábtér miatt kevésbé, bár ott sem az ülésekkel van baj. Cserébe a csomagtartó jó nagy, lehet bele pakolni.
Klíma, tempomat nincs benne, ezeknek a hiánya kellemetlen, viszont a fűtés gyorsan beindul, jól be lehet fűteni. Cserébe van egy pici lámpa az önindító mellett, illetve az ajtók kulcslyukaiban, hogy lássam, hová megy a kulcs - jópofa apróságok (cserébe a kesztyűtartóba nem jutott lámpa, fene se érti).
A gyári hangszórók szépen szólnak, jó vele zenét hallgatni.

Egyebek:
Ez nem a 2.5V6 (ha annyi tele tankot kapnék, ahányszor rákérdeztek, hogy ez a kettőötvéhat, idén nem kéne tankolni*), hanem két literes, sornégy, a Mazda FS kódú motorja - a nagyobb motort a GT kapta, ez egy alapmodell.
Nem egy versenyautó a maga 110-117 lóerejével, de egy szárnyait próbálgató furgont, pizzafutárt vagy egy kezdő boyracert meg lehet vele leckéztetni.
A bukólámpa miatt megnézik (sokszor tévesen az RX-7-tel keverik össze), autós találkozókon is feltűnő jelenség. Itthon pici, de baráti hangulatú Probe közösség van.

Közben telik az idő, és már nem egy, hanem két Probe boldog tulajdonosa vagyok. Egy fehér, 1991-es LX került hozzám (3.0 V6, USA belpiacos, automata), azonban ez már külön történet lesz majd egyszer...

*: azóta is kb minden alkalommal felmerül, ha találkozón vagyok.

Hibalista

- A szokásos kopóalkatrészek, szűrők stb mellett a szilenteket kellett cserélni, illetve a bal első féltengely csuklót és a gumiharangot. - Volt rozsda a küszöbök végén, de az ajtó alja, és a napfénytető környéke (ha olyan modell) is érintett lehet. - Összesen kb 250000-ből kijött az egész, de tényleg minden új lett rajta, ami cserélhető ilyenkor (pl fékcsövek, akkumulátor), nem volt semmi "jaj az majd kibírja még pár évig". - - Ezenkívül ott van a fényezés, azon belül a hozzá hasonló korú autók baja, valamilyen környezetbarát lakkozás, amit akkoriban favorizáltak. Először csak pár helyen, utána a bal első sárvédőív kivételével mindenhol peregni kezdett a lakk (ott is csak azért nem pergett, mert azt utólag fújták a rétegvastagság alapján), de mivel telifénnyel számoltam, nem izgatott fel annyira (ezzel minden leendő Probe tulajdonos számoljon, ha a kocsin még gyári fényezés van). - - Frissítés 2023.06.19.: kb másfél hónapja furcsa, olajos foltok jelentek meg alatta, illetve az alapjárat néha ingadozni kezdett. Mint kiderült, a víz folyt belőle, de nem, nem hengerfejes - fene tudja, mitől lett ilyen a benne a víz, de a lényeg, hogy a vízpumpa mellett szivárgott. Azt, meg ha már szerelőnél volt, főtengely szimmeringet is cseréltettem (először olajszivárgásra gyanakodtam), illetve az esedékes olajcsere közben egy cső elnyíródott, azt is. - Utána még párszor ingadozott az alapjárat, de közel sem annyiszor.

Ide hordtam szervizbe

Ismerősökhöz, illetve pár dolgot magam csináltam rajta. Van pár gyökér megoldás rajta, például az olajszűrő van ritka lehetetlen helyen, de összességében nem vészes, hiszen a bódé alatt egy 626-os Mazda lapul valójában.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 173000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Ford Probe 1991
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Probe 1993

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)