A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Probe (1988-1993)

Probe 2200 GT MPI Turbo 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Performance Probe

Szöveges ítélet

Elsősorban ez a széria maga a történelem.
1979-ben mint rekorddöntő kisérletként ( aerodinamikai koncepció autó) látta meg a napvilágot az USÁban, Michigen megyében, Flat Rock városában, közös fejlesztés eredményeképpen, melyben a Mazda Motor Company tevékenyen részt vett.
Egy korrekt amerikai-japán sportcoupét sikerült a Ford-Mazda együttműködésből kihozniuk, ezzel egy teljesen új érát sikerült teremteniük a kis fogyasztású, könnyű de egyben villámgyors autók piacán.
Az első generáció 88-ban jelent meg és a Mustang fejlesztések hátterében gyakorlatilag nem szerzett magának igazi hirnevet.
Az egyetlen komoly hátránya (FWD) ellenére kezesbárányként viselkedik az úton, nehéz kibillenteni egyensúlyából, legyen az tűkanyar vagy egy sima körforgalom, az autó gyakorlatilag úgy siklik az úton mintha vizen futna.
Felszereltségben nincs hiány, elektromos többfunkciós űlések, kellemes élmény benne ülni még hosszú út után is, fedélzeti kompjuter, ahol a külső hőmérsékleten át a megtett km/mérföld, átlagsebesség, fogyasztási paraméterek, minden fontos paraméter leolvasható, amit a tempomat használata is elősegit.
Az első és a hátsó futómű is független felfüggesztésű, nitrogénnel töltött lengéscsillapitókkal felvértezve, sebesség függő szervokormány (VAP) és ABS mind a 4 keréken, kanyarszenzorok és külön kompjuter által vezérelt és összehangolt rendszerrel, speciális elektronikus lengéscsillapitók mind a 4 ponton független vezérléssel (soft, normal-auto, sport-auto) ...szinte már kánaán egy hétköznapi autósnak.
Persze ezek mind meghibásodási lehetőséget is hordoznak magukkal főleg a magyar utakon, de gyakori odafigyelés mellett ha már rendbe lett hozva minden nem igényel komoly odafigyelést.
Összességében egy nagyon kifinomult fejlesztés végeredményeképpen született sportkocsiról beszélhetünk,
maga a motor egy Mazda F2T 2184 cc. hosszúlöketű erőforrás, amit egy I.H.I. RHB5-IJ11-es turbófeltöltő tölt fel 7.3-9 Psi-re (egészen 12 Psi-ig - 0,8 bar) ami gyakorlatilag egy ekkora motoron komoly erőtöbblet (~ 420 CFM).
Gyári Intercoolere nem vmi nagy, de éppen elég ehez a nyomáshoz és levegőmennyiség szállitáshoz hogy ne melegedjen túl a motor.
Tágas belsővel rendelkezik, gyakorlatilag a csomagtere a hátsó űléseket lehajtva bőségesen elég akár egy kempingezéshez is.
Formáját tekintve eléggé egyedi, mivel a légellenállás csökkentése érdekében a forma alárendelt szerepet játszott, elsőre nehéz vele megbarátkozni, de összeségében szerintem kellemes látványt nyújt.
Érdekesség hogy az 1985ben megjelent IV-es koncepcióváltozata jobb Cd (0,157) tényezővel rendelkezett mint egy F15-ös vadászgép! persze ennek az volt az ára hogy hétköznapi használatra alkalmatlan lett volna, viszont a gyár adatai alapján elég volt 5 kW telj. 50 km/h-ra gyorsitani a szerkezetet!!!
ilyen autót manapság a kispénzű fiatal streetracer-ek v. a fanatikus sportcoupé rajongók vesznek, bár ismerek egy olyan lányt akinek kifejezetten tetszett és vett is egyet magának :)
Pro : felejthetetlen élmény vezetni
Contra : macerás az alkatrészek felkutatása és beszerzése,
viszont van hozzá minden, csak kitartás, idő és pénz kérdése :)
Olyanoknak ajánlom akik a kuriózumokat szeretik.

Hibalista

- Kuplung kinyomó csapágy.
- Fék szervó főfékmunkahenger (ABS modulos)
- Első és hátsó független felfüggesztések szilentjei
- Bal első ablakemelő mechanika+bowdenek
- Lambda szonda (narrow band)

Ide hordtam szervizbe

Haverokkal v. amit lehetett saját magam

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1989
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 256000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Starion 2000 ECI Turbo Következő autója? Mitsubishi EVO 7
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Probe 1988

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)