Nagy kalap SZ.R
Szöveges ítélet
Én hátsókerékhajtású autón tanultam meg vezetni, 17 évesen egy 2.3as V6os Sierrám volt, majd még egy, 2000es sportváltozat. SZerettem ?ket, de nem éreztem elégnek az er?t. Imádtam a hátsókerékhajtást. Annyit jártam ki a gyorsulási versenyekre, gondoltam, kipróbálok valami er?s, turbós autót. A Sierra Cosworthról nagyon sok rosszat hallottam, 20 literes fogyasztás, elszálló hengerfejek, stb. Kénytelen voltam valami olcsóbban fenntartható után nézni. (mármint a Probe megvétele el?tt olcsónak t?nt, mégiscsak Mazda min?ség, blablabla). Így egy szép nyári napon Miskolcon megvettem a szép piros gépet, 17es kerekekkel, minden BOY-RACER álmaiban szerepl? vacakkal felszerelve. (fólia, spéci lámpa, nagy kerék, hifi...) Nagyon boldog voltam. Aztán kikanyarodtam és 200m után meghalt az autó, se kép se hang. Kiderült, nincs töltés az autóban, kerestünk este 9kor Miskolcon egy szerel?t aki hajlandó volt ránézni, és másnap délutánra meg is csinálták (generátor felujitás). Hazahoztam, olajcsere, sz?r?k. Elmentem vele Prágába az akkori barátn?mmel pár napra. Már akkor kezdett leesni, hogy nem biztos hogy ideális választás volt az autó. A macskaköves kis utcákon meghaltam a rázástól, minden zörgött csörgött a kocsiban. Tiszta égés volt, szerencsére az akkori kedvesem tolerálta a hülyeségemet. Épségben hazaértünk, de mondanom sem kell, autópályán, 120-130nál sem fogyasztott kevesebbet 10.5nél, tempomattal. :P Itthon másnap este kiesett a kereke!!!!!! Mint egy zsigulinak, egyszer?en kanyarodtam, szerencsére 10-zel és éreztem hogy a kormánnyal nincs rendben valami. mire kett?ig számoltam, megálltam és ki is esett a kerék. Konkrétan a gömbfejr?l LEESETT az autó! Na ezután kezd?dött a szenvedés. Komplett els? futóm? csere. Utánanéztem, alig lehetett alkatrészt kapni, végül Mazdát vettem bele, 626osat (bárdi autó) kerékcsapágyakat, leng?karokat, kormányösszeköt?ket, fékbetét és tárcsa(hamálevanszedvegyorsaneztiskikénecserélni) plusz egy csonkállványt is kellett vennem , mert kiver?dött. Ezután egy héttel a váltó megadta magát. Bontottat találni nem volt egyszer?, csere 95000. Ezután kilakatoltatni a kocsit , mert ugye amikor a kerék kiesett, ráült a kasztni. 100.000 Nem is akarom sorolni, két héttel kés?bb h?t?csere. A legszomorúbb az volt, hogy a rózsaszín ködt?l, a szerelemt?l amit éreztem eziránt az autó iránt nem is láttam, mekkora rakás szart vezetek. füstölt, fogyasztotta az olajat, a h?t?vizet, a turbó teljes terhelésen néha egyszer?en leállt!!! Gyakorlatilag be kellett volna zúzni acélhulladékként. És én még azon gondolkoztam, hogy veszek bele b?r bels?t! Aztán egy szép napon, úgy fél évvel azután hogy megcsináltattam rajta szinte mindent, rájöttem, hogy nem merek gyorsan menni vele. A szervó nem volt jó, valami elektronikai hibája volt, néha ment, néha nem. Kétszer is elvittem szakért?höz (tényleg a legjobbakhoz), senki nem tudott vele mit csinálni. Ha kanyarban gázt adtam, egyszer?en kicsavarta a kezemb?l a kormányt, pedig 110kg vagyok és 7 éve gyúrok. Rájöttem hogy egy kis ütközés is már az életembe kerülne ebben az autóban. Elegem lett bel?le. Mivel kénytelen voltam azért valami pénzt kiszedni az autóból, vártam vártam vártam végül sikerült egy kissrácnak több pénzért eladnom mint én vettem anno. El?tte még egy biztositó is fizetett kis pénzt nekem, mert az egyik autómosóban lemattitották a fényezést valami vegyszerrel. (figyelem piros autóra soha ne engedjenek vegyszert rakatni!!!) Szóval hála istennek megtépázott büszkeségem helyre tudtam állitani amikor eladtam a gépet. És megfogadtam, hogy soha többet nem veszek használt sportautót (az enyém kéziváltós volt, bibiii), els?kerékhajtásút f?leg nem, és a szívómotorokat fogom preferálni. Most egy 528 steptronicos BMW-t keresek, már van is egy amit kinéztem. Mivel a sz?k családban van már egy 740i és egy 523i azt hiszem az lesz a jó választás. Senki ne vegyen magyarországon amerikai autót, ha jót akar magának! Drága a fenntartásuk, és egyszer?en nem 15 évre tervezik, hanem 5 évre. A futóm?vük meg egyszer?en vicc. A japánokról is ez a véleményem. Szar mind, a BMW pedig már akkor jó autót gyártott, amikor azok corollát, 121323626xedos6-9et, carismát, és további csodákat :-)))
Hibalista
- Nehéz lenne mindet felsorolni, de itt egy kis ízelít?:
- komplett els? futóm?, 300.000,-
- váltó, 95.000,-
- h?t?, 40.000,-
- fékek, nem emlékszem mennyi volt. (626 Mazda jó hozzá)
- ablakemel?k, illetve kisebb kacatok kb 100.000.-
- lakatosmunka, 100.000,-
Ide hordtam szervizbe
Akik értenek hozzá: Gyürki és Tsa, Amerikai Autók Szervize
Bp. Vízforrás u. 23. 0612564798
Nagyon drágák, de megcsinálják legtöbb esetben a nem reménytelen hibákat. És láttak már ilyet, ami nagy el?ny.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Akik nem: mindenki más.
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 230000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Sierra, Scorpio | Következő autója? | BMW 528 |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (1.8/10) |
