A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mustang (2014)

Mustang 2.3 EcoBoost Fastback (aut.) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Fehér Ló

Szöveges ítélet

Tudom, hogy nem hirtelen-vélemény nyilvánítást kell ide írni, hanem hosszútávú tapasztalatot... No mindegy, ha cenzúrázva lesz, akkor így jártam, ha megmarad az iromány és valaki másnak is hasznára válik, akkor elérte célját.

Szeretem a kényelmes, jól vezethető, szép, megbízható, praktikus autókat. Leginkább azokat az autókat, amelyek az előbb felsorolt jellemzők halmazába mind bele illenek. Pláne, ha még a konkurenciához képest viszonylag nem kerül sok pénzbe az autó. Otthon egy Volvo S70 2.0 áll, az asszonynak egy Ford Puma 1.4, szeretjük őket, teszik a dolgukat, karban vannak tartva, nem hibásodnak meg különös képpen.
Floridai kirándulásunk kapcsán sikerült szert tenni a Mustang 1 heti használatára. Választhattam volna kompakt autókból is, amik nyilván olcsóbbak lettek volna, vagy luxus modellek közül is, amik nem lettek volna sokkal drágábbak a Mustangtól, de úgy voltam vele, ha már idekint vagyok és adott a lehetőség, akkor szeretnék egy új Mustangot kipróbálni.
Amikor átvettem az autót, olyan érzés volt rajtam, mintha a sajátomnak érezném a kocsit, mint amikor autót vásárol az ember. Közel 19000 km-nek megfelelő mérföld állt az órában, és még új szaga volt az autónak. (Lehet, nem is meglepő?!)
Nem is tudom, hol kezdjem az élménybeszámolót, nagyon sokat el lehet mondani az autóról, de akkor sorba veszem.

- Kényelem: Természetesen, bőr ülések voltak az autóban, amik kényelmesek voltak az utazásaink során (volt, hogy napi 6-8 órát is mentünk). Az ülések elektromosan állíthatóak minden irányban, plusz comb- és deréktámasz is állítható. Nem túl feszes, nem túl csúszkálós, éppen jó (én 182 cm/85 kg vagyok). A karjaimat is remekül el tudtam helyezni a középső könyöklő boxon és az ajtó mélyedésében. Előre, oldalra a kilátás is remek. Hátranézés tükörből vagy fejforgatásból sem aggályos a tolatásnál, de plusz segitséget ad a tolató kamera. A 4 irányba állítható kormánynak is remek fogása van, a tempomat-gombok is könnyen ujjra esnek. A pedálok helyzete is megfelelő a lábfejemnek, nem kell feszitve tartani a lábfejet, alsó középkonzol sem zavaró a lábnak. Az automata váltókar is remekül kapcsolható, az érintő képernyős rádió-egység is könnyen elérhető. Kétzónás automata klíma is remekül dolgozott, volt ülésfűtés/üléshűtés is, de ezek a szolgáltatásokért én annyira nem vagyok oda.

- Jól-vezethetőség: Határozottan igen! Előre ki merem jelenteni, hogy ez a 2.3 ecoboost motor (kb. 310 LE / 430 NM) egy remekül megépitett és összehangolt motor. Nincs turbólyuk, dinamikusan tud menni az 1600 kg-os gépezet, ha egy kicsit megnyomjuk neki. Viszont az autó adottságait csakis versenypályán szabad/lehet kipróbálni!! Máshol nem is érdemes, mert vagy közlekedési szabályt fogunk sérteni és/vagy kárt teszünk önmagunkban, az autóban, másokban. Kapcsolóval kikapcsolható a menetstabilizátor és a kipörgésgátló is, továbbá fedélzeti computerben is lehet változtatni a vezetési módokon: normál, sport, sport+, track, winter/rain. A fedélzeti komputerben rengeteg dolgot beállíthatunk, módosíthatunk, megfigyelhetünk. Különböző részegységekről kaphatunk hőmérséklet- és nyomásadatokat, mint akár egy autószimulátor játékban. A fékerő is remekül fog, stabilitás is szuper, pontosan kormányozható, jó arányban van egymással a tengelytáv, nyomtáv, súlypont. Nem rázza ki a fogtömést, kényelmes a felfüggesztés, de ez mellett biztonságos stabilitást is ad az autó a kanyarokban is. 235/50R18 gumiknak is köszönhető, habár hallani lehetett egy kis menetzajt, valószínűleg a gumitípus végett volt. Nincs neki az a klasszikus sor4 hangja, valahogy más (nem rossz, csak máshogy sportos, kellemes), valószínű a dupla kipufogócsövek tervezése, hangolása végett volt így. Igaz, az 5 literes V8-nak tekintélyesebb a hangja, de ennek sem rossz.

- Szép: Tudom, bárminek a szépsége javarészt 90%-ban szubjektív megítéléseken alapszik. Nekem tetszik elölről, profilból, oldalról, hátulról. Szép megjelenés, akár kívül, akár belül. Ugyebár LED-es hátsó lámpák (amik irányjelzéskor belülről kifelé gyulladnak fel a 3 tagú lámpák), LED-es helyzetjelzők elöl, remek látást biztosító xenon világítás, plusz a visszapillantó tükrök aljából az ajtó mellé a földre vetülő, Mustang-jelet levilágító fehér fénynyaláb. Belül többféle színben változtatható ún. ambient light, ami a lábtér, küszöb, belső kilincs, pohártartó és műszeregység világítások. Megfelelő arányban vannak alkalmazva a sötét műanyag elemek, a krómos kapcsolók, a világos bőrbelső és a puha tapintású felső rész a konzol tetején (itt még a öltést is bele metszették az öntőformába, ami a peremnél látszik). Lehet, hogy ez valakiben gagyi hatást kelt, nálam még a tűrhető kategória.

- Megbízhatóság: Utunk során nem volt semmi rendellenesség. Akár joggal mondhatnánk is, hogy ugyan mi baj lenne egy 19 ezer km-es autónak. No igen, ne is legyen semmi, és továbbra se, de errefelé az emberek jobban megbíznak egy japán autóban, mint egy amerikai autóban. Errefelé többen tapasztalják, hogy az amerikai autók szétesnek a silány összeszerelés miatt, nem várt meghibásodás következik be, akár 1-2 éves autókon is, szemben az ugyanilyen árkategóriában levő japán márkákkal. Néhány fórumon, feedback oldalon lehet olvasni olyat, hogy 2.3-as és 5.0-s Mustang tulajdonosok teljesen meg vannak elégedve az autójukkal, szemben a 3.7 V6 tulajokkal, akiknél hajmeresztő hibák fordultak elő friss autójuknál a motorban/hajtásláncban/egyéb apró részegységekben.

- Praktikus: Igen is, meg nem is. Igaz, hogy a pénzedért kapsz egy remek autót, amivel pályanapokra is bátran kimehetsz és teljes mértékben élvezni is fogod az autó adta élményt, az mellett 2 személlyel vagy kisgyerekkel is el lehet menni hosszú távra kényelmesen. A csomagtartó 380 liter, sportkupéhoz képest nem is kicsi, plusz még a hátsó üléstámlákat is le lehet dönteni. És még zsebünket se fossza ki a fogyasztás, 2400 km alatt 7,2 l/100km-re jött ki a fogyasztás, ami 80% autópálya, 15% hegyvidék, 5% város és dugó. (a gyári érték is kb. 7,5 országút, 10,5 liter városi fogyasztást ad meg 100 km-re)
Ami negatívum benne az, hogy hátra felnőtt ember 1 km-t nem bír ki (próbálva)! Hátra beszállás is nehézkes (csak a hátlap döntődik kioldáskor, az ülés nem csúszik előre ilyenkor), csak kisgyerekek és 160 cm alatti nők bírják ki hátul. Továbbá az első biztonsági öv magassága is fix a B-oszlopon, 170-180 cm alatti embereknek kicsit zavarhatja a nyakukat a szíj éle.
Kissé zavart az is, hogy miután kioldom a csomagtér ajtó zárját, az éppen hogy felemelkedik és a további nyitást a kezemmel kell megoldani, úgy, hogy meg kell fogni a csomagtér ajtó peremét. Ami ugye koszos, mert az autó hátulja koszos szokott lenni, pláne ha esik az eső. Csomagtér lecsukásakor ugyanúgy a koszos felületet tudod megfogni, belülről fogni majd húzni nem lehet. És akkor koszos kézzel üljünk be vezetni..

- Jól árazott: Az USA-ban 25-29 ezer dollártól lehet kapni, Magyarországon 11,9 millió forinttól indul, további extrákat rápakolva eljuthatunk 12,4 millióig. Szerintem még a magyarországi ár se rossz ahhoz képest, hogy milyen más új, ekkora kaliberű, ennyi funkcionalitást nyújtó autókat lehet kapni. Bár ezt döntse el mindenki saját maga. :)

Hibalista

- -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mustang 2014 (2015)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)