Egy kis Amerika!
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? Meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt! Gyerekkorom óta amerikai autókról álmodoztam (és teszem ezt a mai napig), de úgy gondoltam nem nagyon fog összejönni. Aztán megláttam a hirdetést! ´79-es Mustang 5.0 V8 szinte ingyen! Muszáj volt megvenni! Azt gondoltam: vagy most, vagy soha nem lesz amcsi autóm! Aznap elmentem megnézni, és lefoglalóztam. Talán nem csoda, voltak hibái, de amikor meghallottam a hangját, tudtam, hogy kell! Másnap megvettem (addigra sikerült pénzt szerezni rá). Hazafelé a Teve utcánál álltam a lámpánál a belső sávban (hol máshol?!), amikor kifogyott a benzin. Azt sem tudtam, hol az elakadásjelző! Lelkesen keresztültoltam a három sávon, fel a padkára. Negyed órán belül hozott a haverom kb. 5 liter benzint, végre beindult a gép és mehettem a kútra! Gondoltam teletankolom, bármibe is kerül: honnan tudhattam volna, hogy csak 40 literes a tank?! Aznap még háromszor állt le ugyanígy (csak tele tankkal), úgy, hogy csak pihenés után indult újra. Aztán meggyógyult, megjártam vele Komáromot (ACCH 2004, oda-vissza 140km) gond nélkül. Imádtam! Gyönyörű hangja volt, főleg miután levettem a (messze nem gyári, inkább volga) hátsó dobot. Sokan nem szeretik az autómata váltót, de mindenki megszerette, aki ebbe beült! Kicsit vacakolt a váltó is, de csak kevés volt az olaj, utána szépen tette a dolgát. Hihetetlen érzés, amikor 70-nél padlógázra visszavált és megindul! Őserő! Az agyonszervózott (állítható) kormányt szokni kell, de nem sokáig! A belső gyönyörű: plüss ülések (nem gyári), fautánzat berakás, kerek műszerek (csak ami kell). A klíma nem nagyon működött, de nem is akartam használni- ilyen autóval az ember letekert ablakkal megy, hogy még jobban hallja a hangját! Kívülről is tűrhető állapotban volt, de lett volna mit csinálni. Végeredményben imádtam! Sosem felejtem el! De ráfért volna egy negyszervíz, és erre sem idő, sem keret nem volt. A téli tárolást sem nagyon tudtam megoldani, annál meg többet érdemel, minthogy kint álljon a hóban! Hát döntöttem, és eladtam! Nem szívesen, de ez volt a jó döntés! Remélhetőleg a következő gazdája többet tud foglalkozni vele!
ui.: a V8-ról nem mondok le. Most egy Jeep Grand Cherokee 5.2 V8 Limited az álom tárgya! Nem különleges, nem egyedi, de feeling van benne és egyszerűen tetszik (és persze amerikai)!
Hibalista
- -autómata szivató
- - bordásszíj csere
- Ennyi!!! Ez vasból van! Elnyűhetetlen!
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1979 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 143000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | 80 CC 1.6D | Következő autója? | Astra GSi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
