A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mustang (1974-1978)

Mustang Mach1 302 V8 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

A csodálatos Mandarin

Szöveges ítélet

Szerelem volt első látásra. Amikor 1998-ban találkoztunk, Ő egy nagy telepen ácsorgott már évek óta, több száz sorstársával együtt. Addig csak látens amerikai AUTÓ szerető voltam. Nem is hittem hogy kis hazánkban lehet kapni ilyen csodákat. A filmeken csak csodálkoztam, hogy egy autós üldözésnél mitől füstöl a hátsó kerék. Na azóta tudom... ;-))
A telepen rajta kívül még 2 másik fiatalabb Mustang és néhány más amerikai AUTÓ is senyvedt. Ő fogott meg egyből. Az első találkozásunk után mikor hazaértem, rögtön el kezdtem kutatni az interneten a típus után. Nem sok sikerrel. A 74-től 78-ig gyártott Mustang nem egy elismert korszak. Valahogy mintha szégyellnék az egyéb Mustang tulajdonosok, hogy akkorian is volt egy kicsi póni, ami életben tartotta a márka nevet.
Végül rátaláltam egys kimondottan MustangII-vel foglalkozó fórumra és weboldalra, ahonnan nagyon sok mindent megtudtam. Majd egy év olvasás, információ és pénz gyűjtés után megvettem. Madarat lehetett volna fogatni. Meg is próbáltam. A hosszú állás miatt inkább nem a saját lábán került el egy ismerős szerelőhöz, aki átnézte, lecserélte a lecserélni valókat és 2000 tavaszán készen állt a hazaútra. Elintéztem a papír munkákat, műszaki, eredetiség vizsgálat, átírás és tűkön ülve vártam a jó időt, hogy elhozhassam.
A sors? azonban közbeszólt. A korábbi "gondos´" kezek megtették a hatásukat. Egy a motorból érkező nyikorgó hang vége teljes felújítás lett. Da akkor már nem gyári értékekre, hanem kissé "felpiszkált" szintre lett hozva Őnagysága. Akkoriban sajnos még semmiféle alkatrész beszerzési forrást nem ismertem, így eléggé körülményes volt a szükséges dolgok össze nyalábolása. Egy németországi cégtől hosszas levelezés eredménye képpen sikerült mindent beszerezni. Több mint fél évbe telt mindez. Azót kevesebb mint egy hóhap lenne ugyanez. És vélhetően olcsóbb is lenne.
Na mindegy. Akkor csak ennyit tudtam tenni. A szerelő srác szép lassan összeépítgette a motort. Szép lett, jó lett és ment is mint egy vadló. Kipróbálni persze sokáig nem lehetett, hiszen bejáratós.
Azóta több találkozón is megfordultunk és sikerült már közeli rokonokkal is együtt parkolni. :-) Szépek így együtt.
Lassan 8 éve hogy először megláttam, de még mindig ugyanolyan jó érzés rá nézni. Főleg, hogy azóta számtalan apróságot sikerült már beszereznem hozzá, amit "szorgos gyűtő kezek" távolítottak el az évek alatt Róla. A hangja mindig megborzongat. Főleg, ha majd megkapja a teljesen független dupla kipufogó rendszerét. Remélem a közeljövőben ez is sikerül.
Kényelem terén sajnos kihívásokkal küzd, ahogy a jó nevű swhoman mondaná, de azt is meg tudom Neki bocsájtani. Hátul csak 2 igen kis méretű humanoid tud további görcs oldó masszázs igénybevételének kockázata nélkül tartózkodni. A csapott hát bizony eléggé alacsony. Egy korabeli Capriban jóval nagyobb a hely. De legalább elől kényelmetlenek az ülések. Sajnos a háttámla olyan szerencsétlen szögben áll (igen, nem állítható), hogy már elég rövid idő múlva megfájdul az ember háta. De ezen egy ügyes kárpitos talán tudna segíteni.
Egyéb kényelmi extrák terén sem kell hosszas gépeléssel bajlódnom. Szervó kormány és fék. Pont. Semmi elektromos kötyü, vagy légkondi. Viszont van 2 kivehető üveg panel a fejünk fölött (Targa) ami eléggé fincsi dolog. A 2 ajtós kivitel másik nagy előnye, hogy lehúzott ablaknál sem vág a szél az ember fejére. Na ja. kb. 30 centire mögöttem van az ajtó vége. :-)
A 4949 köbcentis V8 eléggé szépen mozgatja a nem túl nehéz AUTÓt. Még a 3 sebességes automata és az elég direkt áttételezésű hátsó híd sem tudja megakadályozni ebben. Persze hosszú távon ezek is változni fognak. Mármint a váltó és a végáttétel. Mivel sajnos a mostani nem TractionLok(önzáró), ezért mennie kell. Másképp hogyan fordul meg az ember helyben??? ;-))
Jelenleg téli álmát alussza, de az idei év CsipkeRózsika számára az Ébredés Éve lesz.
A második képen egy tavaly őszi polírozás eredménye látszik a 29 éves gyári fényezésen. Élőben rendkívül meggyőző. Emlékszem, az eredetiség vizsgán is megdöbbent a srác mikor mondta: "Te, ezen még eredeti fényezés van!"
Minél több AUTÓt látok azóta, annál jobban tudom értékelni az én kicsikémet. Az eltelt évek és átélt viszontagságok ellenére gyakorlatilag rozsda mentesnek tekinthető. Leszámítva a valószínűleg cserélt jobb első sárvédőt. Az lukas. Illetve valamelyik korábbi parkolózseni az ÖSSZES díszlécet meghúta, ami csak körban található kicsi Mandarinon. Azóta már szereztem ezekből is hibátlant.
Sokan kérdezték már, hogy ha egyszer átfestem, milyen színű lesz. Természetesen marad a mostani. Nekem nagyon tetszik ez a szín: Mandarin. Esetleg kisebb finomítások lehetnek, de az összhatás marad ilyen.
Ő az első V8-as amerikai AUTÓm, ezért mint minden első, nyilván örök szerelem marad. Ha az ég kifürkészhetetlen szeszélyétől fogva végtelen anyagi források állnának rendelkezésemre, akkor is megmaradna, csak kerülne még mellé egy 1969-es Boss 302 Mustang is.

Hibalista

- A brutális előző "tulajdonos" miatt motorgenerál. - 3000DEM (azért nem csak sima felújítás volt... :-)) )
- Jobb első rugó törés - 5000 Ft
- Önindítóban a bendix mögötti acél gyűrű törése - 0 Ft

Ide hordtam szervizbe

Ismerős szerelő, nem igazán szervíz

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Én

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1978
Kényelem (7) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 32000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 16 l
Előző autója? Chery Következő autója? Ford
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mustang 1974

További ítéletek (0 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)