Wannabe bizinszverda
Szöveges ítélet
Elődmodellből ültem át (céges autó) leginkább ahhoz tudom hasonlítani.
Első beülésre egyértelműen összement az utastér elöl hátul, lábtér fejtér egyaránt kisebb, de még az alap ülés is mintha keskenyebb lenne. Az ülőlap oldaltartása értékelhetetlen a párnázása túlságosan puha, a kárpitok anyaga hmm.. mondjuk, hogy nem az örökkévalóságnak készült (ez amúgy általános jelenség szerintem és márkafüggetlen, várom róla a TC tényfeltáró írását).
A térdnek valóban kisebb a hely, és a középkonzol útban van kicsit de nem olyan zavaró mint sok kisebb kocsiban. Ergonómiában a következő nyilvánvaló bakik vannak: hangerőszabályzó a kormány rossz oldalára került, tempomat gombjaira oda kell nézni hogy biztosan azt nyomjam ami akarok, 22 gomb kicsi sok egy kormányra, túl kicsik és a többtengelyű gombokat könnyű félrenyomni. A kormányből az elődben talán valóban bőr volt, ebben szivacsalapú műbőrszerűség ami még izzasztó is. Külön fájdalom, hogy a legdrágább audiorendszer is középszerűen szintetikusan, életelenül szól, ennyi pénzért 9 hangszóróval egy "zászlóshajóban" ez sajnálom de nagyon kevés.(tudtommal a Vignale-ban is ugyanez az audio van)
Kívülről, 10 lépésről nagyon jó kiállású dögös formájú kocsi, közelről ordító illesztési hézagok, egyenetlenségek, mintha egy karosszériaelem sem lenne rendesen a helyén. A hátsó ajtóknak 4-7 miliméter lógása volt átadáskor, reklamáció után sem tudták rendesen beállítani, mondván akkor a kocsi oldalsó éle nem fog stimmelni (WTF?). Megnéztem sokat utcán és nem egyedi hibáról van szó.
Nézzük a pozitívumokat, mert nem csak a savazás jár ki a vasnak:
A puha ülés ellenére nekem nagyon kényelmes (182cm átlagos testalkat) 900km-t minden fáradtság nélkül elgurultam vele. Ebben a zajszintnek is nagy szerepe van persze. Az egyöt turbó szépen teszi a dolgát, kvázi dízelesen vezethető, szabályos tempóval vegyes használattal 7.0 átlagot mutat a komputer, kutnál mérve egy másfél decit csal lefelé, ez így is nagyon jó érték.
Nem egy tűzokádó és az euro mittudoménhány szerinti gázreakció sem acélos, de utazókocsinak elég, aki meg sportolni akar az rossz számot tárcsázott.
A futómű puhább mint volt, kényelmesebb is de még mindig jól manőverezhető kellemesen vezethető maradt. Legnagyobb erénye számomra a csendessége, sokat ülök benne és a dízel után sokat számít. Az elektromos segédek viszonylag jól működnek, bár a radarok városi forgalomban néha indokolatlanul pánikolnak. Az automata parkolás jó móka, de a helyet továbbra is jobb ha a sofőr keresi meg, ha megvan nagyon szépen beáll magától.
Összességében kategóriájában az alapvető autó funkciókat tekintve közepes kocsi pár erős tulajdonsággal, de a prémiumság felé feleslegesen kacsintgat, az nagyon messze van. A pár bosszantó dolgon átlépve a mindennapokban örömmel használható és szerethető verda, a listaár 80%-a a reális érte, így azonnal más ligába kerül, a trehány összeszerelés viszont még így sem férhet bele.(Spanyolországban készül, a franc tudja miért nem kelet európában).
Wannabe bizniszverda, látszani akar valaminek, ami nem tud lenni.
Az elődmodell egyszerűbb de őszintébb kocsi volt.
Cégesnek jó, saját pénzemen nem venném.
Hibalista
- Eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | mondeo tdci | Következő autója? | S-max |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
