A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2015)

Mondeo Vignale 2.0l Tdci (210l e) Biturbo Powershift 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Prémium szintű átverés

Szöveges ítélet

Kezdem a jó dolgokkal: viszonylag jól megy, nagy sebességnél is halk, a kihangosítója parádés. Az üléssmasszás jó, kicsit szűkek az oldaltámaszok, de én sem vagyok kicsi. Az adaptív tempomat jó, a sávtartó ping-pongozik, de viszonylag megbízhatóan működik.

A rossz dolgok:
Először vettem fordot, de az biztos, hogy utoljára.
2016-ban beleugrottunk egy új céges autóba, akkor még nem sejtettük, hogy mekkora szarba nyúltunk. Az értékesítés oldala parádés, mindenféle kedvezményekkel és kiváló marketingszöveggel adják a Vignale modelleket, mely a későbbi leírásokból látszóan egyáltalán nem prémium modell.

Korábban még soha nem volt "prémium" autóm, előzőleg Mazda 6 és Renault Laguna volt cégesautónak, mindegyikkel nagyon elégedett voltam, gyakorlatilag hiba nélkül mentem velük 100e+ km-t. A szervizháttér mindegyiknek megfelelő volt, értettek hozzá, udvariasak, gyorsak, pontosak voltak, és nem néztek hülyének.

Nos, a fordnál a prémiumság ezen tulajdonságokat nézve az ellenkezőjét jelentik.

Az autót gyárilag egy középkategóriás gumival szerelik, amivel masszívan tolja az orrát. A lízingcég már felsőkategóriással szereli cserénél, ezzel viszont jól fekszi az utat.

Az autópályán a 170 lovas Octavia lelépi a 210 lovas Mondeomat, biztos a súly miatt, bár sem az utastér, sem a csomagtartó nem nagyobb. A váltó sokszor nem tudja, milyen sebességet kapcsoljon, és ha ki akarsz lőni álló helyzetből, akkor egy másodperccel előbb kell nyomni a gázt, hogy időben elindulj.

Pofátlanságnak tartom, hogy 2016 októberében egy autót 2014 áprilisi térképpel adnak át, amire azóta sincs frissítés. Talán nem is baj, mert egy Budaörs-Győr távolságra a ford navija 15 perccel több időt ad, mint bármelyik másik navigáció, tehát nem igazán működik. Ezekre a problémákra a szerviz sztendert válasza, hogy majd jön a frissítés (utoljára most nyárra ígérték, nem jött).

Van ugyan Android auto funkció a menüben, de azt nem lehet használni hivatalosan. Kaptunk a márkakereskedésben egy leírást, hogy lehet letölteni programot hozzá egy warez-oldalról (!). Egy hónapig működött, utána soha.

Az automata kézifék néha kiold automatán, néha nem. Az előző autóimnál úgy működött, hogy a gázadásnál automatán oldott, ha leállítottam az autót, akkor automatán behúzta. Ennél a behúzást egyáltalán nem csinálja, a kioldás esetleges.

A központi zár nem zár automatikusan indulás után. A fordnál úgy tudják, ez egy európai szabvány miatt van így. Ezúton is közlöm velük, nincs ilyen szabvány. Bezárhat az autó, de a légzsáknyitásnál automatikusan oldani kell a zárakat, ez a szabvány.

Autópályatempónál, erős oldalszélnél olyan hang jön valahonnan, mintha egy bádoglemezt csapkodna valaki. Nyilván nincs megoldás szervizoldalról, nem detektálható a hiba.

A korábbi márkaszervizekben az autót mindig kitakarítva kaptam vissza, ennél a szerviznél egy csak többszöri kérés után sikerült. Ingyenkávé nyilván nincs a fordnál, a többinél volt. Ezek apróságok, de mégis furcsa, különösen egy prémiumnak tartott valaminél.

Adaptív lámpával árulják az autót. Ez nem működik, jeleztem is a szerviznek. Mikor visszakaptam, azt mondták, hogy menüben kellett beállítani a késleltetés idejét. Furcsa volt, mert technika-buzi révén, minden autónál az első egy hétben végigzongorázom a menüt és nem találtam ilyet, de gondoltam, biztos a szervizmenüben állítottak valamit. Nos, nem. A hazakísérőfényt állították vissza 120 másodpercről 10-re....kétszer. Ezekután gondolom nem csoda, ha szerviz hozzáértéséről nincs túl jó véleményem.
Az ügyvezető is elvitte az autómat egy próbakörre, aki a következőket írta a problémáimra:

"Ha a TF ég:
Oldalt nem ég a fény, azaz besszűkűl a fénycsóva,
Közben még a nagy fény ellenére is jól látható, hogy TV világító mezöje 2-3 mp alatt összeszűkül előttünk a csóva.



AZONBAN, HA A TV ég,
A TF kikapcsolása után jól láthatóan szélesedik mellettünk és előttünk is a fénycsóva."

Segítek, a TF a távolsági fényszórót, a TV a tompított világítást jelenti. Sajnos ez a leírás nem az adaptív fényszóróra, hanem úgy általában minden fényszóróra vonatkozik. A reflektor vetítési képe hosszú és szűk, a tompítotté széles és rövid. Végülis nem írt hülyeséget, csak ez nem adaptív. Mikor ezt megválaszoltam az Úrnak, már nem kaptam viszontválaszt.

Szintén a ford véleménye, hogy az adaptív a kanyarkövetést és az automata reflektor-kapcsolást jelenti, ezzel én nem értek egyet.

Az már csak hab a tortán, hogy a 30ezres szerviz után 1000 km-rel elkezdett szólni a fék, kopásjelzőn volt. Nem hiszem, hogy ez a szerviznél nem látszott.

A futómű olyan szinten elállítódott, hogy a 45e km-nél rákerült új első gumik külső fele a 15e km alatt slickre kopott. Ezt jeleztem a szerviznél, akik tesztelték úton az autót, majd alánéztek aknában, mindezt a futóműállítás helyett. Mikor ezt jeleztem nekik telefonon, hitetlenkedtek, hogy én nem is mondtam ezt.

Háromszor minden figyelmeztetés nélkül letiltott a motor, a 210 lóerőből hirtelen 110 lett (egyszer előzés közben); hibakód nincs, így javítani sem tudják.

Egyszer, minden előzmény nélkül olyan hangja lett, mintha egy méteres síndarabot húznák magam után. Mindezt akkor művelte, ha egyenesen, vagy balra húztam a kormányt. Másfél nap után jutott el szervizbe, addigra már pont elmúlt a zaj. Nem találtak semmit, azóta is előjött már kétszer, de már nem érdekel, csak elég zavaró a hangja.

Legszebb Dacia TLX időket idézve a hátsó díszlécek alól 11e km-nél elkezdett folyni a rozsda, 15e körül vezetékek lógtak az autó alól. A patentok, takaróburkolatok rendszeresen leesnek. A kormány 50e km-nél úgy lekopott, mintha 250e lenne benne. Ez a mai világban egy Ladánál vagy Daciánál sem megengedett, nemhogy egy ilyennél.

Az autó minőségénél már csak a szerviz hozzáállása volt rosszabb. Rendszeresen nem hívnak vissza, nem válaszolnak e-mailre és ha igen, abban sincs sok köszönet. Az arrogancia, lenézés, hülyének nézés jellemzi őket.

Rendeltem az elején hozzá a csomagtérbe csomagrendezőt és csomatérelválasztó-hálót. Gyári fordot, drága pénzért.
Kaptam aftermarketes taiwani szart. A csomagtérháló nem a kalaptartó roló helyére illeszkedik, hanem be lehet akasztani az csomagtérben lévő kampókba.
A csomagrendezőt manapság tologatható sínekkel oldják meg. A ford ezt úgy oldja meg (40e forintért), hogy egy hálót ad hozzá négy kampóval. Ezt bármelyik autósboltban netto 1500 forintért meg lehet venni.

Sok apróság van, amit az előző autóim tudtak, és tényleg csak odafigyelés kérdése, pl. a hátsó ülés lehajtás és felhajtás után mindig odacsípi az övet (más autókban egy tízforintos műanyag terelővel ezt megoldják). A kesztyűtartó iszonyatosan kicsi, a lebegőkonzol (valami ilyen neve van) alatti tartó nehezen elérhető, és minden kiesik belőle kanyarnál. Az erősen feláras 10 hangszórós hifit (asszem ez a legdrágább) simán megveri hangzásban a 6-10 éves autók hathangszórós Bose hifije. A mélynyomónak olyan hangja van, mint egy vízbe fojtott Sokol rádiónak. A központi kijelző néha nem kapcsol be, vagy beragad egy képernyőnél. A tolatókamera hamar koszosodik, egyébként jó a képe sötétben is. A panoráma tetőablak két nap nem-nyitás után úgy beragad, hogy kézzel kell rásegíteni, vagy először billenteni. Az ülésfűtés iszonyatosan nehezen melegszik fel, és pont deréktájban fűt fel utoljára, plusz az oldaltámaszokat abszolút nem melegíti. Előnye viszont, hogy nem kell benne ülni, úgy is működik.

Összességében nekem nagy csalódás volt, én mindenkit lebeszélek róla, pénzlehúzás, semmi más.

Hibalista

- Megpróbálom összeszedni, de sok volt: - - csomagtérlehúzó csavarja már kétszer kiesett - - a hátsó díszlécek alól 11e km-nél folyt a rozsda - - a kormány 50e km-nél úgy lekopott, mintha 250e lenne benne - - háromszor minden figyelmeztetés nélkül letiltott a motor, a 210 lóerőből hirtelen 110 lett (egyszer előzés közben); hibakód nincs, így javítani sem tudják - - Vezetékek lógnak a kocsi alján 15e km-nél - - automata kézifék esetlegesen működik - - autópályatempó, oldalszél = bádoglemez hang - - futóműhang

Ide hordtam szervizbe

Egy nagy budaörsi márkakereskedés, direkt nem írok nevet, de szerintem mindenki rájön

Értékelése: 3

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2016
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Mazda 6 Következő autója?
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2015 (2015)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)