hófehérke
Szöveges ítélet
2012es 5 ajtós MK4 Mondeo Titaniumból ültem át, szerettem ezt a típust, ezért terv alapban az volt, hogy egy utolsó szériás( 2014 ), magasan felszerelt 2.2 tdci Titanium S-be üljek át, de "sajnos" nagyon jól tartják az árukat, ezért kezdtem el nézegetni az mk5-t, külsőre el lett találva.
Nem újdonság ez az típus, keresztapám 2014ben már vett egy bemutatóautók között "becsempészett" powershift váltós 2.0 tdci 150 lovasat( azóta 95ezer km van benne és hibamentes ), apám pedig követte 2016 elején egy szintén Ford kereskedéses 4 hónapos 2.0 tdci 150 lovas titaniummal( viszont ez manual ), tehát azért használgattam már mk4 mellett is.
Első nekifutásra megnéztem a hazai piacot, bele is futottam 1-2 "buktába", németben élő barátom infózta az autókat, pl egy rajta felejtett német lízenges rendszámkeret vagy német forgalmi alapján, jöttek is a kiábrándító 30-50ezer visszatekert valós km-ek( itthoni 100-150ezerrel hirdetett autók ). Hozzáteszem, ugye jön a mondás, állapotra veszünk, nem km-re, és le a kalappal a német lízingesek előtt, mert kb amik onnan jöttek, azok tényleg rendben voltak, új fék, új gumik, stb, tehát látszott azért költöttek rájuk, csak hát a kereskedővel nem sikerült emiatt további alkut kicsikarni, ezért hiúsultak meg a vételek.
Aztán jött a szikra, segítsen a barátom kint venni egyet( szerencsére partner is volt benne, és 1000 köszönet, ha olvassa :D ). Bújtam is a Mobile-t naphosszat, majd egy hozzá közeli Ford kereskedésben megjelent elég sok 2-2.5 éves flottás beszámolt Mondeo 80-180ezer km között, na mondtam ha azok között nem találok egy megfelelőt, hát meg is érdemlem. Egyeztetés, mailozás, majd indulás az éjszaka közepén, hogy reggel nyitásra ott is legyünk. Kicsit bennem volt a félsz, de így utólag nagyon nem bántam meg, családias, kedves környezet, egy nyilatkozat meg egy személyi leadásával oda mehettem az autóval tesztelés céljával, ahova akartam, be se ült mellém senki, totál pozitív csalódás, bevitték fedett helyre, körbenézhettük, gépre dughattuk stb stb, meg is lett közöttük Az igazi, alku, fizetés, okmányiroda papírozás, ideiglenes rendszám, vissza kereskedés, búcsúzóul még tankoltak is bele saját kútjukból üzemanyagot is( fizetés után, itthon még ki is szívják azt a keveset is annyi idő alatt, amíg aláírod az adásvételit ), szóval totál korrekt dolog.
Na de az autóról, szóval egy 2016.05 forgalomba helyezésű, 148.000km-es autót sikerült választani, új kormánnyal( erről kis szösszenet később ), friss szervizzel( ott valószínűleg volt is nem úgy mint itthon... ), magasan felszerelt, pl adaptív tempomat, adaptív led fényszóró, BLIS, hátsó légzsákos bizonsági övek, sony prémium hifi, navi, tolatókamera, automata csomagtérajtó, automata parkolás, individual külső spoiler szett, színezett üvegek, megerősített hátsó lengéscsillapítók( megpakolod stabilabb marad a fara ) meg pár dolog, mindezt átszámítva kb 4M Ft-ért. 2016.05 havi 148ezer km, 2019.02 hónapban kint németeknél. Hozzátenném az mk4-es 2012es 167ezer km-t futott gyengébben extrázott autóm adtam el kicsivel 3M alatt.
A 150 lovas motor meglepően jól megy, sokan mondják nem, de szerintem jobb az euro5ös 163 lovas mk4-esemhez képest. Igaz van egy 2009es euro4es MK4 Mondeonk is 143LE, na az mindkettőt alázza érzésre. Ez is olyan, mint az mk4 euro5nél volt, tehát gyári szoftvert fel lehet rakni a 180lovasét rá, ezt én megtettem, azért a 400nm az 400nm, mindenképp megéri azt választani, vagy megcsináltatni. Fogyasztásilag is szerintem jobb, az előzőt 19es nyári felnivel nem tudtam 7 alá tornászni( nyáron klímával kis dugóval inkább már 8 közeli volt ), csak ha a pedál alá pakoltam 1 raklap tojást, ezzel hogy nem finomkodok eljárkálok 7 körül, ha kicsit szolidabban közlekedek akkor simán lemegy 6.5 körülre. Aztán kb 200 kilóval nehezebb, és euro6. Belsőre kicsit összébb ment az mk4hez képest, főleg a csomagtér nyílás, műszerfal, középkonzol dizájnja szokott felmerülni sok embernél, vagy tetszik valakinek, vagy lesuzukizza.
Ami fura, szinte minden olcsóbb hozzá, mint az elődhöz, legyen az ablaktörlőlapát, gyári szőnyeg, vagy alkatrész. Viszont sok cikk nem található utángyártott, pl hátsó ajtóteleszkópot kerestem, vagy épp hátsó lengéscsillapító... létezni léteznek, csak épp nem kaphatók :/
Na és akkor jöjjön pár típushiba:
-gyári bőrkormány kopás
Apámé mint írtam, 2016os, mondhatni újonnan vette, és 50ezer km után elkezdett kopni elég csúnyán, 70ezer kmesen és 2ésfél évesen ezt megírtam a Fordnak, természetesen leráztak, hogy nem garanciális, tudnak adni 100ezer ft-ért újat( övé fűthető ), holott ez típushiba, rengeteg visszajelzés van emiatt, több embernél cserélték itthon is 2 éven belül( amit behoztam ott kint Ford kereskedésben automatikusan kicserélték enyémben, tehát teljesen új van benne )
- műszerfal vége besüllyed az üvegnél
Ez is előbb vagy utóbb, de előjön, mindegyik autónknál van, fórumok is tele vannak vele, van is Fordnál erre leírás, szélvédő ki, majd onnan ügyködve kiküszöbölik, nyilván ha itthon kérdeznénk, bocs garancia nem vonatkozik rá, de pénzért megoldják( vagy nem ).
- Adaptív led fényszóró hiba
Ez nálam és több emberkénél előjön, néha bedobja hibának, ilyenkor nincs kanyarvilágítás, meg automata refi, minden más működik, állítólag modul csere, de írták sokan csak pont rosszkor indítjuk, és megakad a folyamat a lámpa tesztje közben( mióta erre figyelek, azóta mondjuk nem villant fel ez tény ).
- Ahogy MK4-nél sajna itt MK5nél is lötyög az üzemanyag tele tanknál...
- Manuálisnál néha elakad a kar, mintha a kulissza kikopott volna, de aztán meg több hétig jó, ez is előfordult már több embernél is ( köztük nálam is, de apáménál meg nem, mondjuk neki a led fényszóró hiba se jött még elő egyszer sem ). Amúgy mk4-hez képest rövidebb úton jár.
- sofőrajtó néha többszöri nekifutásra csukódik be( lehet az ajtó alján lévő guminak van köze hozzá, pl kiszállásnál megsarkazzuk stb )
- sofőr ajtókárpit "sérülékeny", pl ha sokat könyökölsz ott marad a helye besüllyedve, apámé 80ezer km-nél ilyen pl... )
most hirtelen ennyi jut eszembe
Nézegettem más autót is, Passat, Superb, Insignia, stb de vagy jó 1-1.5M-val drágábbak vagy tele vannak sokkal zavaróbb típushibákkal, tehát úgy gondolom ezért a pénzért, amiért vannak a piacon, ezek a kis hibák bőven elnézhetők.
Kb 3 hónapja van meg, mentem vele majdnem 10ezer km-t, de azt kell mondjam, megszerettem, jobban, mint az elődöt, pedig ezt nem gondoltam volna.
2019.02.19
Megkapta a gyári 180LE-s szoftvert( 150 -> 180LE, 350 -> 400NM ), cikkszám szerint mindenben megegyezik a két motor( porlasztó, turbo, hajtókar, stb stb ), kivéve a cooler, mert az az erősebbnél picit vastagabb( amúgy a 2.0 ecobooston is a 150 lovas dízel méretű van ).
2019.08.13, szervizt megcsináltuk 14ezer km után, 7 liter ford castrol olaj, olajszűrő cromaxnál 23.000 ft, összes többi Pertányi webshopban, levegő pollen gázolajszűrő 16.500 Ft.( következő csere 180ezer körül, vezérléssel együtt... )
2019.09.20
Kapott a 180 lovas szoftver egy kis optimalizálást, így most kb 200LE és 450NM
2019.10.15
Akku-t lecseréltem, mert már nem tudta ellátni 100%-osan a feladatát. Jelenségek: Start-Stop nem működik, első szélvédőfűtés nem kapcsol be, első indításnál rádió nem kapcsol be, tolatóradar, figyelmeztető hangok sokszor megváltoztak, meg még van 1-2 jeleség biztos, én ezeket vettem észre. Gyárilag 70ah-s volt AGM, de 75ah-s EFB is van ezekben. Kapott 80ah-s AGM Vartát.
( Régi akkum, jelenleg 2020 nyara, barátom 1.6 tdci focusában azóta is kiválóan működik )
2020.03.05
180.000Km, vezérlés csere + olajak szűrők. INA vezérlés + külső hosszbordásszíj szett 45 + 21 ezer Ft . Szűrők olajak hűtőfolyadék kb + 45 ezer Ft + a munkadíj.
Autó hibamentes ( kopp kopp )
2020.06.24
Az autóban jelenleg 190.000km van, teszi a dolgát, plusz költségek nincsenek.
Fogyasztása a 19es kerekekkel 140-150es dombos autópályázás + város 7-7.5 liter körül van( mk4 163 lovasom ezt 120-130as tempónál produkálta szintén 19es kerékkel ), 17es télivel 7 alatt tartható. Hosszabb távon barátibb a fogyasztás, országúti közlekedésnél 6 alá is simán lemegy.
Hibalista
- 159.000km nél szerviz kulcs, újraindítás után eltűnt, kiolvasva EGR hiba, majd 160tól folyamatosan jelzett motorhibával( újraindításnál is fent maradt ), kitisztítottuk, 1500km után újra előjött, nem kísérleteztünk tovább, csere, 155ezer Ft( minusz kedvezmény, cikkszám : 2267338 ) fordnál a felújított ( + még felszámol bizonyos összeget a leadandó egr miatt, ez változó 15-35 ezer körül, kereskedése válogatja ).
- Hibakódok:
- -P0490 EGR szabályzókör magas
- -P042E EGR A szabályzás nyitva megragadt
- -P042F EGR A szabályzás zárva megragadt
-
- EGR-en egy puffer tartályról le volt törve egy cső, valami nyest lehetett, ez hibát( turbo ) csak akkor hozott, mikor ideiglenesen visszaragasztottuk, és átfújt, tartály csere csővel együtt 20ezer ft( vákuumszelep 2199565 és vákuumcső 1880033 ), azóta is tökéletes.
- Hibakód ideiglenesen:
- -P2563
- -P2599
Ide hordtam szervizbe
Barátom szervizeli, márkaszervizről megvan a véleményem ( 20on éve Fordjaink vannak, a színvonal azóta nagyon sokat romlott )
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo mk4 2012 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |