Fosdeo
Szöveges ítélet
Izé, hát... Nem tartottam be a 3F szabályt. Kár volt. Céges autóként került hozzám 2 Octavia között, de minden egyes vele töltött percet rühelltem. Mielőtt mindenki megdobál macskakővel, elmondanám volt közöm előtte több Fordhoz is (Focusok 2 külön generációból), és bár azok sem voltak a kedvenceim, de ha választani lehetne, hát inkább a Fóka.
Azért 1-2 pozitívumot is tudok mondani, a fair play kedvéért de nem lesz hosszú a lista. Aki Forint/autó köbméter arányban szeretne a maximumra törekedni, ez a kocsi annak való. Olcsó (nem véletlen) és viszonylag nagy. A nagyságon főleg a belső szélességet értem, mert bár ugyan kívülről is nagy, de pl. a lábtér, csomagtér alig nagyobb mint egy Octaviaban, de legalább szarul pakolható. Ami még tetszett, h többnyire csendes, autópálya tempóban lehet vele nyugalmasan közlekedni. Ezzel véget is értek az autó előnyei, most jöjjön a feketeleves. Jah, még valami: az 1,5 Ecoboost volt még mondjuk pozitív csalódás, elég jól mozgatja a bódét. Na nem tépi fel az aszfaltot, de nem mondanám alul motorizáltnak.
És akkor az idegesítő dolgok:
- A kormány oszlop burkolata akkora mint egy Fiat 500. Se beszállni, se kiszállni nem lehet tőle.
- Az üléseknek annyi oldaltartása van mint 1 sörpadnak.
- Baromi nagy az autó első és hátsó túlnyúlása a sok gagyi műanyag burkolat miatt, de legalább szarul is fordul, élmény vele parkolni.
- Mállik a kormányról a bőr, ahogy beszállásnál hozzáér a nadrágom szára a kormánykerék aljához foltot hagy rajta, hónapok volt mire rájöttem mitől fekete minden gatyám jobb szára a térd felett. 130.000km-nél? Vicc. Az Octáviát 220 ezerig használtam a kormánya (is) hibátlan volt.
- A kedvencem az elektromos "ablak (gyerek) zár", ami ha bekapcsolod nem engedi ugye lehúzni a hátsó ablakokat, de az okos Ford mérnökök összekötötték az ajtó gyerekzárával számukra logikus módon, így akkor az ajtót sem lehet kinyitni és vica-versa. De legalább gyújtás nélkül ki sem lehet kapcsolni. Tehát a folyamat a következő:
0. A gyerek játszik az ablakkal
1. bekapcsolod,
2. megállsz,
3. kiszállsz,
3. leállítottad a fostartályt.
4. Majd anyu "nyüszít", h nem tud a gyerek mellől a másik oldalt kiszállni, mert ugye mindkét hátsó ajtót lezárja.
5. visszaül,
6. kormány gatyád újra összeken,
7. gyújtás,
8. közben csipog h benne a kulcs és nyitva az ajtód,
9. gomb megnyom és reset,
10. újra megpróbálod a menekülést.
Pikk-pakk. Na ekkor már fel tudnám gyújtani az egészet, úgy ahogy van.
- Az infotainmentet nem részletezném, mert ahhoz nincs elég karakter a szövegdobozban. Tehát minden, amitől a user agyfaszt kap, azt mind tudja.
- A csomagtér formája amorf, viszonylag rosszul pakolható, magasan van az alja és alacsonyan a kalaptartó. De ez lenne a legkisebb bajom.
- A kormány keresztmetszete túl kicsi.
- A csomagtérajtó felső illesztésénél autópálya temponál befúj a szél.
- A hátsó ablaktörlő nyegle, folyton ugrálva reszketve töröl.
- Nincs benne sem eső, sem fény érzékelő (illetve az van, mert a műszerfal világítást és az infotainmentet vezérli csak a fényszórót nem), amit nem is értek, de navi, car-play stb. mind van...
- Az ajtókat kívülről körbezáró gumi/műanyag illesztések botrányosak, a hézagok katasztrófák.
- A légbeömlők szellőző rostélyait oldalra elhúzva záródik a szellőző nyílás, de ha nagy fokozaton van a ventilátor kinyitja, és egyébként sem zár tökéletesen. Arról nem beszélve sosom tudod eldönteni nyitva vagy zárva van-e, mert a különböző szellőzőket különböző irányba kell elzárni. :-)
- A kormány tele van gombokkal, amit csak akkor érsz el ha hosszabb ujjaid vannak mint E.T.nek. A fele amúgy is dísz.
- Az autó belsejénél szebbet hányok, F Astra bármikor gyalázza. Minden műanyag más színű kazánezüst, és zongoralakk combo, és minden ropog.
- A motort ha forgatni szeretnéd, könyörög h ne. Annyira fáj neki ha menni kell, h szinte vér folyik a kocsi alatt.
- A világítás kapcsoló annyira gagyi, h félek ha ránézek eltörik.
- A gyári vezető oldali lábtörlő szőnyeg nem megy be a pedálok alá, így a dzsuva fele a gyári szőnyeg burkolatba pereg, nehogy tisztán tudd tartani.
Nem akarom tovább ragozni, már attól felment a vérnyomásom, h ezeket leírtam. Őszintén ha nincs pénzed, sem igényed és kell egy nagy autó, vegyél ilyet. Ha a bármelyik fent említett közül csak egy is van, kerüld el jó messziről!!!
Hibalista
- - csomagtérajtó lehúzó kilincse folyton a kezemben marad, állítólag széria hiba
- - kiköpködi a tempomatot, egy Szeged - BP távon kedvétől függően 1-8 alkalom között
- - infotainment lefagyogat, hol a rádiót nem lehet lehalkítani, nem lehet telefonálni, hol ez, hol az.
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Octavia RS 2.0TSI | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
