Felemás összkép
Szöveges ítélet
Szeretném megosztani az első párezer km tapasztalatait a hibrid Mondeoról. Ez a negyedik Mondeo amit használok és ez az első amivel nehezen lehet együtt élni.
Előre bocsátva, hogy ismerem, viszonylag kedvelem a Fordokat, (cmax és Galaxy is van/volt a családban).
Pozitívumok: kényelmes futómű, viszonylag jó kinézet, jó és kényelmes ülések (ülőlap lehetne hosszabb). Új SYNC rendszer használható, iphonet, androidot is tudja kezelni, néha lefagy de egészen jól együtt működik a telefonokkal.
Negatívumokból van néhány ami lerontja nagyon az összképet az autó erőtlen, rettentő nyomatékszegény, nem lehet vele előzni, autópályázni, emelkedőn felmenni.
Komolyabb hegyvidéken még nem próbáltam, de nem is érdemes, egy M7 érdi emelkedő olyan megerőltető neki, hogy nagyon óvatosan kell megtervezni a feljutást.
Autópályán a CVT váltóval kombinált motor, rettenetesen üvölt már 100 felett is, efelett pedig kényelmetlen és zavaró már középtávon is. Mivel a 187 lóerő csak papíron annyi, (valószínűleg) a váltó miatt nem tudja ezt a teljesítményt leadni. Ezzel a problémával a szervízben is voltam, a kereskedő közölte, hogy ez ilyen, ezt kell megszokni.
További autópályás hátrány, hogy nagyon óvatosan kell haladni minden előzést gondosan megtervezni (emelkedők ugye), az autó semmilyen padlózásra sem egyébre nem vagy alig reagál. Mindenkinek javaslom, hogy szoktassa magát egy sokkal óvatosabb használatra ha ilyen autót kell használnia.
Előzéseket szintén nagyon óvatosan kell megtervezni és kivitelezni, az autó nagyon komótos és nem tud gyorsulni, aki akár dízel, akár benzines autóból ül át az elején legyen nagyon megfontolt.
Fogyasztás: a gyár által megadott értékeket nem nagyon lehet elérni, a legügyesebb, takarékos módszerekkel is 6.2 - 6.5 körül lehet belőni a vegyes fogyasztást. MIvel a tankja kicsi, a hatótáv 650 km.
Csomagtartó: mivel egy nagy kockát sikerült a hátuljába szerkeszteni, a raktér jelentősen lecsökkent, kombi autó létére egészen szűkös.
Még csak egy éve használom, lehet, hogy idővel ez jobban megszokható de amire én használnám (cégesen), ügyfelek látogatása, alkalmanként külföldre, családi kirándulások stb. alkalmatlan.
Beltere fordosan egyszerű, lehet hogy a vignale szebb, de 12.5 milliós kategóriában már nem az igazi.
A plusz akksi 1.4 kw-os összesen, nem tudja a járművet hajtani, csak az elindulásban, dugóban segít egy ideig.
Nem tudom pontosan kinek tervezték, ki volt a célcsoport de a korábbi fő célcsoport: üzletkötők, családi kombi kifejezetten nem alkalmas.
Olyan embereknek tudom javasolni, akik nagyon óvatosan, lassan közlekednek (autópályán 110 max), nem zavarja a zaj, nem autópályáznak sokat, nem járnak kirándulni, hegyekbe vagy síelni, egyedül vannak (nem kell pl. gyerekkocsit, vagy sok csomagot vinniük) és valamiért mégis egy nagy kombit szeretnének.
Azt érzem, hogy kapkodva kellett egy hibridet kidobni a piacra, ha a hibrideknél megszokott módon az aljában lenne egy nagy akkumulátor és megmaradna némi csomagtér már sokat javulna az összkép. Egy normális váltóval kombinálva a 187 lóerő bőségesen elég lenne bármilyen normál használatra és egy jó kis kocsi lehetne belőle.
Jelenlegi formájában félkésznek érzem és nem hiszem hogy nagy siker lesz. Ebben a kategóriában minden versenytársa jobb választás.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.6/10) |
