Túl a 75 ezren
Szöveges ítélet
Korábban már írtam róla itt a Népítéletben "Előszéria?" címmel.
Azóta a motorja nem lett erősebb :), de átesett egy programcserén, mert az elektronika hibajelzéseket küldött. Amúgy a szinte kizárólagos pályamenetben tűrhető, csak családdal, csomagokkal ne kelljen bemenni a péntek délutáni csúcsba. Az elején még kellett olajat utántölteni, mostanra ezt nem igényli. A váltóval máig nem barátkoztam meg, tolatásnál néha bizonytalan, az egyest többször kidobta.
A beltér kényelmes, elöl-hátul bőséges. Az első ülések az út egyenetlenségei hatására nyikorognak a rajta ülők alatt, azonban a huzata egész jól viseli a strapát. Egyre több a zörgés az ajtóknál elől-hátul, a műszerfal cicereg. Véleményem szerint az utastér kicsit hangos. A kalaptartó oly messze hátranyúlik, hogy még nem volt olyan az autótisztítók között, aki letörölje a hátsó szélvédő belsejéről az új kora óta ott gyülekező port. Az ablaktörlő a bogárhaddal nem birkózik meg, sőt, esőben is hagy kívánnivalót a működése. A bal első elektromos ablakemelő nagy melegben felmondja a szolgálatot, vagy nem marad fenn az ablak, vagy éppen az automata nem dolgozik. A fapados kivitelhez kapott bőrkormány kiváló, kopás nem látható rajta. Szerény teljesítményűnek tűnik a légkondi. A kormányszervó végállások körül néha nyüszörög.
Négy ajtós modell révén a csomagtartó óriási, sok minden belefér, azonban, ha az ásványvizes palack előregurul, a ruházatot nem sajnálva be kell mászni érte (én 181 magas...). A csomagtartó fedelének belsejében egyszerűen benne marad a víz, ami felnyitáskor percekik csöpög, csordolgál a csomagtartóba tett zakóra... A hátsó küszöbök belső felén lévő szigeteléseket a gyerekek mindkét oldalon letaposták: lógnak, az ajtót most alig tudom becsukni úgy, hogy ne húzzam magam után azokat. Konstrukciós hiba. A külső festése nem tűnik elég ellenállónak, egy eddigi autóm se gyűjtött össze ennyi apróbb-nagyobb karcolást egy év alatt. Úthibákon, kanyarban nem meggyőző a futómű, kicsit lépeget. Összességében nem érezni túl szilárdnak a karosszériát.
Kellemes, hogy még a tompított kiégésére is figyelmeztető jelzés jelent meg, nem a biztos úr kért meg a cserére. És ami pozitív: egy év alatt ez volt az egyetlen kiégett izzó.
Összességében nem hagyott ott, kényelmes és impozáns. A szervízekről nem tudok mesélni, mert oda nem kell járni. A belső tere tetszetős, de a mérnökök számos bosszantó részletet javíthatnának még. Egy a végére: ennél a modellnél is ugyanaz a belső elektromos csatlakozó van a hátsó ülések előtt, mint a sok évvel ezelőttieken, és éppen úgy a kesztyűtartóban tartom a fedelét, mert állandóan leesik.
Hibalista
- motorelektronika-hibajelzések
- disztárcsák
- könyöklő
- ablakemelő nem bírja a meleget
- hátső küszöb szigetelése leszakadt
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.8/10) |
