Nagyon jó benzines turbó! A dízel a múlté!
Szöveges ítélet
Nagyon tetszik, bár az mk3 ülése nagyobb termetűeknek nem nyomja a combcsontját két oldalról (remélem előbb utóbb kiülöm és jó lesz). 17-es kerékkel kicsit kemény a futómű ill az 5 ajtós keményebb, szerintem a kombi egyszerűbb hátsó futóműve kényelmesebb. Máskülönben csak legekben tudok róla nyilatkozni. 197cm vagyok, mögöttem még bárki elfért kényelmesen, gyereküléssel is. Az 5 ajtós verzió valós alternatívája a kombinak, a szánalmas csomagterű 4 ajtóshoz képest pedig egyértelműen jobb és szebb is. Nagyon érezni benne az anyagot, mintha ebben nem történhetne semmi a bent ülőkkel. A Business felszereltséggel 5,6m ft körül a piac legjobb ajánlata volt év elején, minden benne van. Marha jó a parton elindulás segítő, nekem is, páromnak életmentő. A körberadar csipogása engem idegesít, én inkább kikapcsolom, én érzem az autókat, szerintem ezek a kütyük csak osztják a figyelmet, aki nem érzi az autóját inkább ne vezessen...., de ha már benne van, érthetetlen, hogy az első rész 1-esben miért nem kapcsol be (a franciák meg tudják oldani, buta németek nem). A motor és a váltó meg persze a fék is valami fantasztikus. Előtte 2,0 145LE volt, amit imádtunk, de ez.... 1200-as fordulaton húz, turbólyuk nincs! nagy tempónál sem bömböl, 100-nál kb 2000-et forog 6-ban, de 50-60 között már rángatás nélkül viseli a 6-ost. Nagyon csöndes, nagyon. A fogyasztása várakozáson felüli, pontosabban aluli. Most 4 hónaposan 5000km-nél zömében városban, kevés országúttal 6,7l, országút tempomat klíma 110 Eger-Velence útvonalon 5,9l, az én 11éves tdci-m se megy nagyon 6 alá. ezek után dízelt soha nem fogok venni. Fontos, figyeld a fogyasztásmérőt és a váltás esedékességjelzőt és nem fogod elhinni milyen keveset eszik és még így sem tudom betartani a szabályokat. Remélem az elkövetkezendő 10 évet is ilyen jól fogja szolgálni és nem lesznek a modern technikával gondok (az én 2003-as tdci kombimban valós 90e km-nél komplett befecskendezés felújítás sok100e-ért, a párom korábbi 2,0 benzinese 263ekm-nél is makulátlanul ketyegett). Bátran ajánlom mindenkinek. A hangvezérlés ki sem próbáltam, bár jó az angolom, de nem érdekel, így az sem zavar, hogy minden angolul van benne, a navit is értem, nekem nem gond a magyar nyelv hiánya, a párom meg csak a külső hőmérséklet mérő érdekli (nem tudom miért fontos az mindenkinek, engem a belső érdekel). Pár apró kidolgozási hiányosságot leszámítva (lehet csak a mi autónkon fordult elő) fantasztikusan jó összeállítás.
Hibalista
- csomagtérajtó zár nem beállítható, kicsit feszül becsukáskor. a vezetőülés szivacsa a háttámlán elmozdult vagy eltört, lesz egy kis idő és beviszem.
Ide hordtam szervizbe
Sipos Eger Kft.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo 2,0i Ghia 5a | Következő autója? | ki tudja, 10év múlva, a Renault esélyes |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
