A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2007-2015)

Mondeo 1.8 TDCI 

Az ítélet értékelése
1,7(6 db)

Idegesítő, átgondolatlan, lomha de kényelmes

Szöveges ítélet

Céges autóként kaptam, de nem én választottam. Hatalmas, túl nagy autó. Ez az előnye egyedül autópályán érvényesül, a hosszú tengelytáv miatt nagyon stabil. Csendes is az autó, ez hatalmas előny. Tényleg van benne hely (kombi). Az autó alkalmas arra, hogy A pontból az ember B pontba eljusson. Jó a futómű, az autó stabil kanyarban. Jó a fék, de kicsit túl érzékeny.
Ezzel nagyjából el is mondtam a fő előnyeit. Most jöjjön a Ford mérnökeinek szégyenlistája, azok a dolgok, amiket ha valaki ad magára, nem csinál.

1. A motor úgy van programozva, hogy nehogy véletlenül el lehessen indulni az autóval, amikor lenyomod a gázpedált. Elfogadhatatlan mértékű késedelemmel indul el az autó, iszonyat lomhán pörög föl a motor. Egy kereszteződésben való azonnali kigyorsítás lehetetlen vele, balesetveszélyes. A kedves mérnököket - bár ezt úgysem tudják elolvasni - kötelezném rá, hogy a következő 10 évben csak ezzel az autóval közlekedhessenek Budapesten. A motor talán alkalmas volna normális emberi használatra, ha azt csinálná amit a sofőr mond neki, és akkor. Ez részben a turbólyuknak, részben a motorvezérés idióta programozásának köszönhető.

2. Szörnyű a hangja, én azt hittem főtengelycsapágyas és még most is kiváncsian várom, mikor esik szét. Úgy csattog, mind semmiféle dízel az elmúlt 10 évből. A nyomatékeloszlása egyszerűen pocsék. Az elején nulla, utána kapsz egy rövid lórúgást, amely végül langyos gyorsulásban folytatódik. Ennél más cégek sokkal jobb motorokat készítenek, sokkal egyenletesebb nyomatékeloszlással. A motor dízel létére 2000-es fordulat alatt teljesen halott. Úgy kell pörgetni mint egy benzinest, de mivel dízel, 3500 fölé hiába pörgeted, egyre gyengébb.

3. A kesztyűtartó hasznáhatatlan. Rossz a formája, rossz az elhelyezése, kiesik belőle minden, mert tök vízszíntes a feneke, ahelyett, hogy kicsit meg lenne döntve, hogy bennemaradjanak a dolgok. Az ajtajába egy csillapítás van építve, nehogy gyorsan ki tudd nyitni. Vajon mi járhatott a mérnök úr fejében a képernyő előtt, amikor ezt beleépítette? Hogy az utas nehogy már ki tudja nyitni amikor ki akar venni valamit? Ez is illik az egész autóban uralkodó "késleltetési" problémához, vagyis hogy az autó nem úgy, és nem akkor működik amikor és ahogy az ember szeretné.

4. Nincs benne elég praktikus pakolórekesz kisebb, és nagyobb üvegeknek, italos dobozoknak, ami van abból meg kiesik minden. Van viszont szép krómcsík, ami a szemedbe veri a napfényt napsütésben.

5. A váltója is lomha, a sportos vezetést nem viseli. A szükségtelenül lomhára programozott motor miatt lehetetlenség vele nem öregurasan kapcsolgatni a fokozatokat. Legalábbis kuplungégetés nélkül.

6. Hidegen időnként köhögve indul (nagyobb hidegben). A tök új motor.

7. Az első szivargyújtó úgy van elhelyezve, hogy ha beledugsz valamit, a váltókart akadályozza. Ha az utasoldalra tették volna, akkor nem volna gond. De hát ahhoz ész kellett volna.

8. Az ilyesmit nem mondom, hogy az anyósülés magassága nem állítható, mert manapság az a divat, hogy a kereket is felszámolják extraként.

9. A klíma érthetetlen okból és érthetetlen időközönként magától bekapcsol induláskor. Ki kell kapcsolni.

10. A műszerfalvilágítás állandóan be van kapcsolva, ha tetszik ha nem. Más autóknál csak akkor, ha bekapcsolod a fényszórót. Így biztosították a Ford mérnökei, hogy sötétben kivilágítatlanul közlekedj, mert a műszerfalra ránézel, és mivel világít, azt hiszed, hogy a lámpád is ég.

11. A kézifék kar behúzásához az átlagnál több erő kell, és a racsnis rész annyira fönt van, hogy akkor kezd beakadni a fékkar, amikor más autóknál már rég behúztad. Ekkor még izomból rá kell húzni egyet.

12. A duda megnyomásához is izom kell, nem tudod finoman csinálni.

13. A tető vonala annyra lejön, vagyis annyira rá van húzva a tető a szélvédőre, hogy fölfelé szar a kilátás, tehát ha egy lámpa a fejed fölött van, nem látod. Szuper dizájn. De a lényeg, hogy az autó kívülről jól nézzen ki.

14. Az ESP, hát mit mondjak. Valamit csinál, de hóban ettől még kicsúszol.

15. A CD lejátszón a "tekerő" funkcióhoz is kell vagy 2 másodpercig nyomni a gombot mire megindul. Ez se akkor történik, amikor csinálod.

16. A csomagtér roló. Más autókon is általában gagyi, de ez itt sincs másképp. Nincs megvezetve a két szélén, és nem fut sínben, hanem célozni kell, hogy beakaszd.

17. Esőben ha kinyitod a csomagtér ajtót, egy vízfüggöny csöpög le.

18. Egyszer egy kapuajtóhoz hozzáértem a sárvédővel. A lemez behorpadt. Olyan Suzuki lemezvastagság lehet.

19. A kilátás belőle hátrafelé nem valami jó, a méretei miatt szar vele parkolni.

20. A hástó üléseknél lévő szivargyújtó, a beledugott konnektor kihúzásakor kiesik a helyéről. Gyárilag.

A 2009-es Ford Mondeo 1.8 TDCI, egy kívülről szép, belülről csicsás, nagy, rendkívül kényelmes, csendes, jó futóművű, KURVÁRA IDEGESÍTŐ, belső részleteiben és funkcióiban átgondolatlanul, olcsón és pancser módon megtervezett autó, amit csak vasárnapi autósoknak, kalapos néniknek, papucsférjeknek és olyan sofőröknek ajánlok, akik sokat akarnak az autóba pakolni, kényelmesen akarnak utazni de akiknek nem fontos, hogy normálisan balesetveszély nélkül lehessen vezetni.

Hibalista

- Egyelőre semmi.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (5) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Octavia 1.9 PDTDI Következő autója?
Ennyire szerette (3) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2007 (2007)

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)