A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2007-2015)

Mondeo 2.0 TDCI 140 / 163 LE Titanium 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ha már lenyugodtál

Szöveges ítélet

2007-2010 között volt már MK3 Mondeom, nagyon szerettem( ST220 Optika ), aztán volt egy kis barangolás 3 évig Golf 6 1.4TSI 160LE, majd 2 év BMW érzés egy 330d 204LE-s társaságában. Aztán "megöregedtem", lenyugodtam, ezért egy olcsón fenntartható autót kerestem.
Családban( apám és keresztapám, mindig együtt cserélik ) már 96 óta Ford( 96- Escort, 01- Focus MK1, 06- Mondeo MK3, 09- Mondeo MK4, 15- Mondeo MK5 ) van, tulajdonképpen én se csalódtam benne, olcsóbb a konkurenciáknál, amennyiért mérik, azt a szintet hozza, meg látom nincs is probléma velük, így egy MK4 vásárlását tűztem ki célul. 2007től gyártották, 2010 végén volt egy facelift, előbbiből csak a Titanium S tetszett, olyat sajnos nem találtam elfogadható állapotban, így lett az utóbbi, egy 5 ajtós 2012es Titanium 2.0 TDCI manuális 6os váltóval és 140LE-vel( ebből is a Tit S lett volna a befutó, de nagyon drágán mérték / mérik még most is... ).
Az autóban 115.000Km volt, magyarországi, 4 évesen, vezetett szervizkönyv miegymás. Sajna utólag kiderült, hogy kicserélték a kormányt egy kopottabbra( nem volt meghúzva normálisan a csavar... ), természetesen minden "lopható" dolgot kiszedtek belőle ( szivargyújtó, kis műanyag takaró kupak stb ), hogy ezt már a flottánál, vagy a kereskedésben, ez passz. Ezen kívül amúgy szép állapotú, még szinte új illat volt benne.
A 140 LE az egy jó kiinduló alap, FL után az euro 5 ös motorok állítólag ugyanazok ( DW10C ), csak a szoftver más, felületesen átnézve bárdi unix webshopokat tényleg voltak feltüntetve ugyanolyan cikkszámú turbok miegymás, így kis tanakodás után felokosíttattam gyári 163LE-sre. Személyes véleményem, ne gondolkozz ezen 1 percet se, ha nem sikerült alapban már olyat venned, azonnal csináltasd meg. Volt már chipes autóm, de ezt a különbséget nem éreztem sose, de persze ettől se leszel a belső sáv királya. Mintha ez a 140LE ez vmi lebutított kényszermegoldás lenne, így utólag, katasztrófa. Van egy "munkás" MK4 Mondeo 2009es 143LE még az euro4es, röhögve körbeautózta. Még a 163LE sem olyan rugalmas érzésre, meg azért ha jobban utánanézünk katalógusokban, ott is feltűnik, csak próbálták ezt elrejteni( egyiknél 80-120, másiknál 50-100 szerepel... ) . Fogyasztása 6.9 körül alakult 140LE-sként, 16os kerekeken, ez az érték lement 6.6 körülire( M7 pályázós munkába járás várossal ) a módosítás után. Ami még meglepett, nagyon halk ez a motor. Első évben kapott egy Eibach 30mm körüli ültetést ( Fordba bemész gyári cikkszáma van, megrendeled beteteted ), érzésre nincs komfortvesztés, kinézetre is sokat javít az autón. Kapott még egy 18as felniszettet, ekkor már azért a 7 alatti fogyasztást nem nagyon tudta produkálni, pedig mint írtam az elején, már lenyugodtam, nem száguldozom. Hosszútávon azért elmegy 6.5 körül, ha országút város nyugodt közlekedésnél 6 alá is simán levihető, főleg 16ossal, de azért azt tudni érdemes, hogy 130nál már GPS szerint 6!!! km/h-t csal, tehát csak 124el mész valójában, ez a 18as 235/45R18nál csak 1km/h különbség, tehát lehetsz büszke a 16ossal a kis fogyasztásra, de ha a 18assal annyival lassabban megyek, akkor nyilván javul ez az érték is, na de miért tenném... :) Bal első kerékcsapágy itt meg is adta magát, cserélve lett, azóta újra csend van.
Jelenlegi változat nyáron egy 19es felni plusz H&R rugószett, kinézetre teljesen rendben lett az autó. A rossz utak viszik ide oda, sérülhet is a felni, a fogyasztás is inkább 7.5 körül alakul, de a szépségnek mindig is ára volt... :)

Felszereltségről nem is ejtettem szót még, szóval az én "fejemben" attól Ford a Ford, hogy pl alap az első szélvédőfűtés, voltak elvárásaim, ez köztük volt, valamint a Titanium szint ( pl "sport ülés, trendé katasztrófa, de aki teheti, félbőrt vegyen, vagy alcantarát, az feszesebb is marad, még jobban tart, B oszlop kapott szellőzőket hátra, ghiaban is van, olyan sokat mondjuk nem ér, de azért valami ), ülésfűtés, gyári bluetooth, és az első hátsó parkolóradar. Utólag már örülök, hogy xenon fényszóró is van, nem volt szempont, de már ki nem hagynám, valamint kulcsnélküli nyitás indítás szerepel az extra listán, hamar meg lehetett szokni, de azért ez nem lenne most se létfontosság. Üvegfóliáztatást kapott utólag, az sajna nem jött össze alapban.

Hibalista... nem nagyon volt.
Jobb első ajtóban zenehallgatáskor vmi rezgett( kívülről sokkal jobban lehetett hallani ), azt meg kellett szakérteni.
Ami idegesítő baja van, és ez típusbetegség, a becsípődésgátlója 0 közeli, és minusz fokokban annyira érzékeny, hogy ha fel akarom húzni az ablakot, kapásból leengedi, majd folyamatosan nyomva sikerül csak felhúzni rendesen. Kulcsról zárásnál ha nem figyelsz, lehet tud meglepetést okozni, oszt lehúzva marad( folyamatosan kell nyomni a zárás gombot, globálzár )...
Ami még nem jött elő, de időzített bomba, az az ülésben lévő gerinctámasz állító, eltörik, és átszúrja az üléshuzatot.
Pierburg szelep ( fl előtt 2db, utána 1 ) motortérben, tünetei "fingó" / morgó hang leállítás után motortérben, valamint gyorsításnál megtorpan, majd hátba vág.

A 2009es Mk4 megvan fél éves kora óta, azon egy önindító hiba volt 7 évesen( itt cseréltük a gyári akkut is, pedig utólag kiderült még nem is kellett volna ), plusz 8 évesen DPF hiba egyszer előjött, szervizben kényszer regenerálás óta ok.

Ja igen, regenerálás, erre oda kell figyelni, ilyenkor ami észrevehető az autón, a adagol üzemanyagot az égetéshez( "DPF tisztítás" ), ezért kattogó hang hallható, valamint beindul a hűtőventilátor, pillanatnyi fogyasztás is felmegy 0.5 ről 1.5l -re álló helyzetben, na ilyenkor nem illik leállítani, megszakítani a folyamatot, több megszakítás után jön a kis sárga motorhiba üzenet, természetesen visszajelzője nincs a folyamatnak.

Vásárlás óta írom a fogyasztását, itt megtekinthető:

https://www.spritmonitor.de/en/detail/768951.html


2018.05:
Cikkem megírása után 1 héttel meg is tréfált, beállok kútra, akarok tankolni, de a tankajtó nem nyílik. Félreáll, nézegetem, nyomkodom, bezár kinyit stb, semmi. Kezelési könyvben találtam 2 biztosítékot a kesztyűtartó alatti táblán, 1 órás mászkálás mini biztosíték után, mert ilyen a Shell benzinkúton nincs?!, jött újabb másfél óra szívató a kiszedésével, mivel a Ford nem ad csipeszt, és elég vicces helyen van :/ A végén már majdnem ment fel a használtautóra az autó...
No de a lényeg megjavult.
Amúgy 2-3 Mondeos ismerőst is megkérdeztem, övékben ilyen nincs, nem reteszel bezárás után sem. Lehet a gyári riasztó miatt van ebben, vagy facelift után volt módosítás, passz.

Hibalista

- vásárláskor rossz volt a gyári bluetooth, kicserélték - - bal első kerékcsapágy ( nagy felni ) - - Tankajtó retesz biztosíték ( nem oldott a zár )

Ide hordtam szervizbe

Ford SolymárKötelező szervizre vittem.Vásárlásnál( mivel itt vettem ) kicserélték a bluetooth egységemet "garanciában"( ezért nem 1 pontot kap... ), de ezt úgy, hogy szétvágták a kárpitot, azóta az anyósülésnél lóg ... plusz 2 patentot eltörtek, míg feladták a szakszerű "lebontást", és csinálták inkább ezt a drasztikus megoldást. Azóta is csak romlott a színvonal, többet nem viszem oda! ( perverz módon apám és keresztapám még mindig oda viszi, csak mert 20on éve oda járnak... és már náluk is rezeg a léc ).

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

Ford Ivanics ( Méhész utca )Kötelezőre vittem, ablak mögül nézhető a szerviz folyamata, sajnos hiába csinálják meg 50 perc alatt a folyamatot, addig nem adják készre, amíg le nem telik az előírt idő, így fél órát még álldogáltam az autó mellett kint az udvarban... :/

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 155000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? e46 330d 204LE Következő autója? Superb 2.0 TSI DSG ( majd egyszer )
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2007 (2007)

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)