Élményautó
Szöveges ítélet
Hosszas keresgélés után találtam rá erre a gyöngyszemre. Nem ez volt az eredeti terv. Közel sem. Nem tagadom mindig is tetszettek a Mondeok de valahogy sose jutottam el odáig, hogy vegyek is egyet. Kollégám oltogatott vele, neki csak ez volt, az éppen aktuálisban 320 000 km volt, az előzőt 450 000-nél adta el és még mindig járnak vele. Benzinesek. Döntenem kellett, sürgetett az idő és a mobile.de oldalon megtaláltam az igazit. Egy fekete, 2011-es évjáratú ecoboost 203 lóerős titanium automatát. Megmutattam az asszonynak is, felcsillant a szeme, nagyon tetszett neki is. Igaz a lóerők láttán homlokból gyöngyözni kezdett, azonnal osztott szorzott, ez kb. éves szinten mennyi plusz költséget jelent majd a bírságok miatt. Nagyautó párti vagyok de ez felülmúlta minden elképzelésem. Nem tudtam úgy pöffeszkedni, hogy ne maradjon hely bármerre forduljak. Elöl-hátul hatalmas a hely, csomagtér szintén. Hihetelenül kényelmes, bármilyen távon élmény az utazás ezekben az ülésekben. Az ülésfűtés télen hihetetlenül gyorsan melegíti fel az üléseket. További praktikum a fűtött szélvédő, nem kell percekig kapirgálni, gyorsan leolvasztja a jeget. Egyszerű megoldások az utastérben, viszonylag kellemes hangzású egyszerűen kezelhető Sony hifi. Már az autó külseje, belseje, komfortja is lenyűgöző de a java még hátravan. Kezdjük a motorral. Nagyon komoly, bitang erős, álló helyzetből indulva beleprésel az ülésbe, 200 fölött is még komoly tartalékokkal rendelkezik. Kezdeti félelmem az automata váltó miatt gyorsan elmúlt. Ez volt az első automatám, párszor megfejeltem a kormányt míg megszokta a bal lábam, hogy nincs semmi dolga. Ez a váltó egy áldás. Szinte fokozatmentesen, észrevétlenül kapcsol és szinte mindig időben. Ettől féltem a legjobban de ez a váltó nagyon profi. Nem mondom, néha kicsit lassúnak tűnt eleinte, nem akkor váltott mikor én szerettem volna. De ennyi belefér. Átkapcsolva sportfokozatba valamelyest javul a helyzet de akkor 12 liter alatt nem lehet vele közlekedni. Átlagban 9 liter körül fogyaszt, kultúrált stílusban akár még a 7 liter is elérhető. Tempomat 130, autópálya, semmi randalírozás. Ez gyakorlatilag megoldhatatlan. Igazi élményautó! Futóműve remekmű, annyira sportos amennyire kell, mégis hihetetlenül kényelmes, az út egyenetlenségeit gyönyörűen kisimítja, kanyarokban olyan mint egy sínautó. Kormánya kissé feszes, sportosnak mondható de szerintem ha ennél lágyabb lenne a szervó az már nem illene az autó karakteréhez. Tehát nyugodtan kijelenthetem, hogy eddigi autóim közül toronymagasan ez volt a legjobb. Sajnos múlt időben kell beszélnem erről, mert közben azt a részét is le kellett tesztelnem amit sose akartam, nevezetesen ami a biztonságra vonatkozik, konkrétan a töréstesztet. Itt is 100%-kal teljesített. Dugóban hátulról egy barom kb. nyolcvannal belém csörtetett, totálkár. Hátul az egész család, az ijedtségen kívül semmi egyéb. Sajnos azonnal kellett másik autót vennem, ugyanilyet nem találtam a közelben, vettem gyorsan egy Toyota Avensis kombit. Nagyon jó autó. De nemsokára eladom és megint veszek egy Mondeot, az sokkal jobb...
Hibalista
- semmi nem romlott el rajta
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 117000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Kappa 2.4 jtd | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |