Állati nagy ker(r)gető
Szöveges ítélet
Kicsit több mint fél év után 2007 decemberében kaptam kézhez a céges járművet. Ezt szerettem volna, szép világos kék színű, nagyon nem látszik rajta a kosz. A dízel elsőre megszokást igényel (főleg a hangja, az valami iszonyú volt elsőre, eddig soha nem volt dízelem), de hamar belejöttem, és tudom hozni a gyári fogyasztási értékeket már most, az elején.
Nem igazán pörgetem, de ez nem is szükséges, hiszen iszonyatosan erős a motor már olyan 2000-től. 140-nél még 2800 alatt forog, ami nagyon jó. Ennek köszönhetően ha valaki jön mögöttem, inkább a gázra lépek, nem a fékre, hogy el tudjak előle menni a belső sávból.
Kényelmes, nagyon nagy, a csomagtér ajtaja kissé nehezen nyílik (és esőben telelocsolja a csomagtartóban a cuccokat, 5-ajtós kivitel), a többi meg szerintem túl könnyen, de hát ez van. Az első ülések nagyon jól tartanak, a hátsók kissé talán túl laposak és nagyok, de megszokhatók. A kartámasz valami hihetetlen kényelmes helyen van, mondjuk bal első helyen az ablakemelők nem hozzáférhetők miatta. A nyári gumihoz adott eredeti Titanium felni irgalmatlanul jól néz ki, bár a téli gumis acléfelni a Trend tárcsákkal se rossz. Országúton csöndes, városban pedig szinte nulla zajjal nyeli el a kátyúkat a futómű (utóbbi időben már néha kotyog a hátsó). Szélcsendes időben nem hallatszik semmi a haladásból, nagyobb oldalszél esetén is csak kis suhogás.
Összességében véve nagyon tetszik nekem és a családnak is, Nem hinném, hogy elpártolnánk a márkától egyhamar.
Végül egy kis történet a dízelről. Most nyáron voltunk Skóciában, és amikor hazafelé utaztunk, Angliában és Franciaországban meg Belgiumban végig vegyes 110-130-as tempóval jöttünk. 4 ember, full csomagtartó, összesen olyan 400kg terhelés. A kocsi fogyasztása 5.5 literre jött ki a Belgiumi tankoláskor, a futás ugyanis az előző (még Skóciai) tankolás óta 1200 km fölött volt! Ebből két következtetést vontam le: Egyrészt a kocsi takarékos, autópályán főleg. Másrészt kint nem vizezik az üzemanyagot...
Ami a jövőt illeti, nem szeretnék elpártolni a Fordtól, főleg, ha az egy-két gyermekbetegséget (ne feledjük, legelső szériás a kocsi) kijavították a ráncfelvarrott verzióban.
Hibalista
- A bluetooth először nem működött, volt miatta szoftverfrissítés is, de aztán kisült, hogy a telefonommal van a gond. Most úgy tűnik, hogy jó lett. - - Nemrég bekerült valami kavics a fékbe, de mire a szervizbe mentem vele, már nem találtak semmit. - - Nemrég kiégett az egyik hátsó lámpa, amit a szakszervizben cseréltettem ki a 60000-es szerviz keretein belül. Nem sokkal ezután, kopogást hallottunk hátulról. Megnéztem, és kiderült, hogy a lámpák bele a vezetéknél fogva lóg és himbálózik, néha nekiütődve a műanyagnak. A szervizben nem pattintották rendesen a helyére. - - Olyan 70e körül elkezdett rángatni a kocsi olyan 50-es tempónál 4-esben. Ez olyan 1500-as fordulatot jelent. Elvittem szervízbe, ott azt mondták, nem tudnak vele mit csinálni, de azért frissítettek rajta szoftvert. A kocsi csodák csodájára megjavult, és azóta még kicsit kevesebbet is fogyaszt. - - Legújabb, olyan 100000 környékén a turbó csapágyas kezdett lenni (hangosodott), Petrányiék nem voltak hajlandók kicserélni (a fél motorra adtak ajánlatot olyan 300000-ért), egy másik szervizben megoldották a problémát kb. harmadilyen pénzért (szintén márkaszerviz). - - 120000 fölött (aminek egy jó része Budapesti út volt) kezd kicsit hangossá válni a futómű, de még nem vészes. - - 160000 Nem jelent meg új hiba. Előreláthatólag még a 6. életévét is betölti, mire lecserélnénk. Válság van, ugye.
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi 16. kerület, Elég korrektek, dehát márkaszervíz, ezért kicsit drága.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 165000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo 1.8 Trend 2003 | Következő autója? | Mondeo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
