A sokszínű utitárs
Szöveges ítélet
Az autó belső előnyeit már szinte mindenki leírta: tágas, nagyon kényelmes, nagy csomagtartó, ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy az első ülések kényelme, komfortja átlagon felüli. 1450 km - 15 órás autózás után szinte pihenten szálltunk ki.
Ezzel a motorral szerelt autó relatív kevés van, ezért inkább arról írnék. Korábban én is 2.0 TDCi motorral szerelt Mondeoval jártam és nagyon megszoktam a nyomatékból való autózást. Hát itt sem kell lemondani róla: fejrázás nélkül indul meg alulról is és igazán 1600 f/p-től érezni az erőt - mintha diesel lenne. Gyakorlatilag 4500 fölé nem érdemes húzatni, mert ott már igazán semmi nem történik. A kapcsolást javasló nyíl már általában 1800 f/p-nél jelez, így már városban is az 5-ik - időnként a 6-ik javasolt. Lehet így használni - de sokat kell kapcsolgatni, mert ilyenkor a fordulat 1500 körül lesz, amikor is gyors reakciót nem lehet várni.
A kapcsolás jelző használatával városi /Bp/ forgalomban használva is megáll a fogyasztás 7,5 l/100 km / Az autópályás fogyasztásnál gyakorlati tapasztalatom ,hogy nagy mértékben befolyásolja az út minősége. Olaszból hazafelé 135-140 km/h /gps sebesség/ mellett klímával 7,5 l/100 km volt a fogyasztás, míg az M7-esen Bp felé ez 8,5 l/100 km-re ment fel /a forgalmi és időjárási körülmények azonosak voltak/.
Megjegyzés: az autó fogyasztás mérője tud igazán tévedni, így én mindig a tankolások alapján állapítom meg a fogyasztást.
A leírt hibát valószínűleg tavaly nyáron "vízben" autózás okozta, bár a vezérlő egység elhelyezés finoman szólva nem szerencsés.
Összeségében: nagyon kényelmes kellemes utazó autó ezzel a motorral is.
Az autón un. "ice white" fényezés van ezért a megvilágítási viszonyoktól függően sokszor nem fehér, hanem kékes, szürkés árnyalatot mutat - külön szeretem.
Update: az autó továbbra is hibamentesen működik, visszahívási akciók során beépítettek jelzőt a hűtőfolyadék fogyására illetve cseréltek kuplung tárcsát és kinyomócsapágyat. Kipróbáltam az 5-30W olaj helyett a szintén javasolt 5-20W olajat. A motor talán kicsivel csendesebb lett de egyértelműen 3-5 dl/100 km kevesebbet fogyaszt mint korábban.
Frissítés: az autó most érte el a 100 000 km-et. Változatlanul problémamentesen működik. A vezérműszíj cseréjét egy évvel korábban végeztettem el. Bár elmúlt 10 éves de még minden rendben működik, nem zörög és a fogyasztása sem változott. Az egyetlen ami ma már néha zavaró, hogy jobb lenne, ha könnyebb lenne a kiszállás - de ez már inkább a gazda korával függ össze. Olvasva egy két igen negatív véleményt csak azt tudom, hogy biztos van olyan autó, ami "nem" sikerült, de a megfelelő karbantartás és normális használat mellett igen tartós, megbízható utitárs.
Hibalista
- A hűtő automatikus külső rácsa - garanciális - Katalizátor - a hidegen használt motor következtében - garanciális. - Visszahívásban kuplungtárcsa és kinyomó csere. - Visszahívásban plusz motorhőmérséklet kontrollok beszerelése.
Ide hordtam szervizbe
Autonett Kft -időközben Auto-Fort Csepel
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 18000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | pass |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |
