A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2007-2015)

Mondeo Tournier 2.0 TDCi Trend Powershift 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Érzelmi döntés

Szöveges ítélet

Bővül a család, úgyhogy elhatároztuk kell végre egy normális méretű autó, amibe befér kényelmesen a család, hátra akár két babakocsi, csomagok, bicikli, és nem is fogyaszt túl sokat. Sokáig vacilláltam a Mondeo és a Passat között, a Passat mellett szólt a vélhetően kicsit alacsonyabb fogyasztás (ez nekem mániám) és a jobb értéktartás, a Mondeo mellett pedig a jobb megbízhatóság (nagyon rosszak a Passat népítéletei, és az ismeretségi körömben is van egy nagyon beteg Passat), meg a Mondeo lényegesen jobban tetszett nekem is és a feleségemnek is. Tehát Mondeo lett, és inkább érzelmi alapon döntöttem.
Az asszony kizárt minden egyéb színt a feketén és a fehéren kívül, mert neki csak ezek tetszenek, volt egy nagyobb vitánk (egy kéket hasonló km-el és felszereltséggel a feketénél kereken félmillióval olcsóbban hozhattam volna el, kizárólag a színe miatt) de mégis muszáj volt engednem.
Első körben szántam rá 2-2,5 millió forintot, de miután megnéztem pár széthajtott romhalmazt, rá kellett jönnöm, hogy ebben az árkategóriában tényleg csak bőven 200e felett futott, bizonytalan előéletű autókat találok. Talán hosszas keresgéléssel ki lehetett volna fogni egy jó vételt is, de egyhamar teljesen elment tőle a kedvem, meg elgondolkodtam azon, hogy végül is kiadok ennyi pénzt egy olyan autóért, amelynél bármikor bekövetkezhet egy félmilliós költségű meghibásodás, és annyit futott 6 éves korára mint a régebbi 16 éves autóm amit 300ezerért vittek el...
Ahogy ezt újra és újra végiggondoltam, mindig egy kicsit feljebb kezdtem el nézegetni árban, ha még 200-at ráfizetek, ennyivel újabbat, ennyivel kevesebbet futottat, ennyivel jobb állapotút kaphatok, aztán végül eljutottam a 2-4 éves korosztályig, és a 3-3,5M Ft vételárig, itt találtam egyfajta optimumot az ár-érték arányban. Igaz így jóval több pénzt kell kölcsönkérnem családon belül (szerencsére volt erre lehetőségem), de úgy kalkuláltam, hogy kb 10 évig használom, remélhetőleg lényegesen kevesebb javítási költséggel megúszom, és az amortizációt 10 évre elosztva már jobban járhatok, mint ha 1 millióval olcsóbban egy bizonytalanabb előéletű agyonhasználtat vennék.
Mindig idegenkedtem az automata váltóktól, egyrészt szeretek váltogatni, másrészt a magasabb fogyasztás miatt, aztán végül is mégis hagytam magam rábeszélni erre a powershift váltóra a kereskedésben, mert egyebeket tekintve teljesen megfelelt az autó az elvárásaimnak. Ez ugye a modern 2 tárcsás kuplungos fajta, a fogyasztása elvileg nem magasabb mint a manuális váltósé, meg hát elég hamar megszerettem. Németországból hozták be, sérülésmentes, közepes felszereltséggel, adtak hozzá téli gumikat is felnin. A szervizkönyv vezetve volt végig, a számlák is mind megvannak. Egy dohánykereskedő cég nő üzletkötőjéé volt, aki a hátsó ablakokat durván lefóliáztatta, néhány nyúzódás látszik a csomagtartóban, biztos néha telegyömöszölte áruval, meg a próbaúton észre se vettem azt a borzalmas cigiszagot ami a kárpitokból áradt, de szerencsére már alig érezni. Volt benne 124e km, ami nem kevés, de ezt 2 év alatt tették bele, nagyobb eséllyel hosszabb utakon, nem városi furikázással.
7 hónapja van meg, azóta beletettem 10000 km-et, zömében külföldi utakon.

Nézzük hát milyen is a gyakorlatban.
Nagyon tetszik a formája, a limuzin hátulja mondjuk nem annyira, de a kombi jól sikerült, a hátsó lámpák különösen tetszenek. Az előző szériákhoz képest sokkal zömökebb, felfújtabb, de van is benne hely rendesen. Hátrafelé, részben a lesötétített ablakok miatt szinte nem is lehet kilátni, ráadásul a mérete is hatalmas, a parkradar elől-hátul alapszükséglet. Nemhogy a hátulját, az elejét is nehezen érezni, kellett idő a megszokáshoz. Emellett a fordulókör is nagy, nem mindig van elég hely parkolóhelyre első nekifutásra egyenesen beállni. Az ülések viszonylag kényelmesek, kissé kemény a tömésük, a hely hátul hatalmas, 3 személynek is elegendő középtávon. A lábtér hátul egyszerűen óriási, az ötéves fiam mégis képes elérni cipőjével a gyerekülésből az első háttámlát, a textil kárpit meg könnyen koszolódik, nagyon meglátszik rajta a cipőtalplenyomat, csak vizes szivaccsal lehet kisikálni. A csomagtartó elég nagy, a terhelhetőség szinte teherautós. A hűthető kesztyűtartó és a kartámasz alatti rekesz nagyon apró, de van a kézifék mögött 2 pohártartó, és az első ajtózsebekbe belefér a 1.5 literes ásványvíz. A műszerfal jó minőségű, felül puha műanyag, nem gyűjti a port. Nagy navi van benne, ami a magyar nyelvet nem ismeri, meg az országot sem ismeri túl nagy részletességgel, Ausztriába átérve sokkal színesebb, részletgazdagabb lesz minden (mondjuk ebben a valóságot tükrözi). A pendrive-t egyből beolvassa és elkezdi a lejátszást, de a zenék közti váltogatás eléggé nehézkes. A hangminőség jó, de a basszust vissza kellett venni 2 fokozattal, alapesetben eléggé túl van húzva, olyan tipikus „loudnesses” hangzás.
Menettulajdonságok: A futóműről nagyon jókat hallottam, talán már túlzottak is voltak az elvárásaim, tényleg nagyon stabil, én talán egy kicsivel még jobb úthiba-elnyelő képességet vártam tőle, nem érzek késztetést nagyobb sebességgel bevenni vele a kanyarokat, mint a régi mondeómmal, bár annak a futóműve se volt rossz. A motor elég jól húz, 140 LE és 320 Nm azért már elég tisztességes, nincs gond az előzésekkel teljes terheléssel sem, lényegesen gyengébb autókat vezettem ezelőtt, de a jót könnyű megszokni.
A Powershift váltó szépen, finoman vált, elég hamar felkapcsol, ha finoman kezelem a gázt 1400-2000 között tartja a fordulatot, egyáltalán nem kell használnom a manuális lehetőséget, kb pont ott vált fel, ahol én is váltanék. Egy nagyobb hibája van, amikor egyesben araszolok és hirtelen ki kellene gyorsítani, a gázra lépek és olyankor egy másodpercig gondolkodik, utána ugrik meg, de ha a gondolkodása közben még jobban rálépek a gázra mert mögöttem türelmetlenek, akkor aztán felbőg a motor és ránt egy nagyot. Annyit még érdemes megjegyezni, ha nekiállok egy kocsisort előzni 90-ről és nyomok egy padlógázt, visszakapcsol kettőt is, egyet is bőven elég lenne, engedi 4000 fölé pörögni a motort, ahol már kezd elfogyni az erő, aztán amikor végre felvált, akkor megindul rendesen. Jobban szeretem ilyenkor kirakni a váltót jobbra, és magam pakolgatom a fokozatokat, jobb gyorsulást tudok így elérni. De tényleg nagyon megszerettem ezt a váltót. Így igazi csajozós autó, mivel nem kell váltogatni, kereszteződéseknél se kell abbahagyni az asszony combjának markolászását.
A másik amit nagyon megszerettem az a tempomat, gyakran még 2-300 méteres távra is képes vagyok bekapcsolni :)
Ami negatívum, a gördülési zaj rossz úton felerősödik, a motor is rendesen behallatszik, a zajszigetelésen még lenne mit fejleszteni. A váltó 6. fokozata jóval rövidebb mint amire számítottam, 105-nél forog 2000-et, a kéziváltós 115-nél forog ennyit, vannak ennél jóval hosszabb váltók is, simán vehették volna hosszabbra az 5.-öst és a 6.-ost, vagy jól jönne még hozzá egy 7. fokozat a fogyasztás miatt. A Passat DSG-jében pl. jóval hosszabb a 6. fokozat.

Az a helyzet hogy kissé fogyasztás-fetisiszta vagyok, a 10 évig használt benzines mondeoval 6,6-nál jobb eredményt soha nem sikerült produkálni, pedig próbáltam, úgyhogy alig vártam már hogy dízelem legyen végre, és 6 liter alatt járkálhassak. Jelentem sikerült (az átlagom jelenleg 5,8), bár nagyon oda kell figyelni, fél szemem mindig a pillanatnyi fogyasztásmérőn van. Csúcsforgalomban 10 liter fölé is bekóstolhat, külvárosi körülmények között 7 liter alatt lehet tartani, attól függ milyen gyakran kell kereszteződésnél megállni. Sík úton 60, km/h-nál 3,8-4 liter, 90-nél 5-5,2 liter, 110 km/h-nál 6-6,2 liter, 130-nál 7 körül. A városba beszaladgálni lehetőleg nem használom, be se melegedne a motor ilyen rövid úton, erre főleg egy régi rozsdás f-astrát használunk.
A klíma sebességtől függően 0,2-0,6 literrel dobja meg a fogyasztást. A fedélzeti komputer átlagfogyasztás-mérője elég pontosan mér, az eltérés általában csak 0,1 liter a valós értékhez képest, egyedül az alpesi szerpentinezés zavarta meg kicsit, ott egy literrel kevesebb átlagot számolt a valósnál.
Ismeretségemben a hasonló méretű dízelek (Mazda6, Insignia) is hasonlóan fogyasztanak, bár nemrégiben kicsit meginogtam hogy mégis Passatot kellett volna választanom, egy 2.0 CRtdi Passat DSG kombival mentünk Ausztriába kirándulni 5 személlyel, tetőbox-al, hajtósan, és 5,1 litert fogyasztott, a Mondeoval hasonló körülmények között 6,4-et mértem ugyanazon az útvonalon. Most így utólag azzal kezelem a kognitív disszonanciámat, hogy az én autóm sokkal szebb, meg remélhetőleg sokkal kevesebbet fogok szervizre költeni :)

Összességében eddig meg vagyok elégedve, remélem a következő 10 évben ez nem fog megváltozni.

Hibalista

- Néhány kisebb bosszantó hiba, - - - Egy hidegebb reggelen magától lenullázódott a fedélzeti komputer összes adata a napi km-számláló kivételével. - - Egyik reggelre lemerült az akkumulátor, semmi okát nem találtam. Tölteni szinte lehetetlen úgy be van burkolva, legszívesebben ott helyben feldaraboltam volna a tervezőjét. Végül egy reszelőt gyömöszöltem be a negatív pólusig, arra kötöttem rá a töltőt. - - A bluetooth kihangosító először probléma nélkül párosodott a telefonommal, aztán egyszer csak fogta magát és elfelejtette, kér egy kódot, beütöttem azt amit a szervizkönyv ír, de persze nem fogadja el. -

Ide hordtam szervizbe

Olajcserére vittem csak eddig, egy helyi ismerős szerelőhöz, akihez a régebbi mondeómat is hordtam, nagyon meg vagyok vele elégedve.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 124000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Mondeo mk2 1.8 16V Következő autója? az még messze van...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2007 (2007)

További ítéletek (83 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)