Vörös ördög
Szöveges ítélet
Import autó, ismerősön keresztül jutottam hozzá nagyon korrekt áron. 3 év alatt 2/3 - 1/3 arányban használtam hosszútávon illetve Budapesten. Nagyon kényelmes, és hatalmas hely van benne, az egész család elfér bőröndöstül, sífelszereléssel, meg mindennel úgy, hogy még bőven marad hely hátul is.
Fogyasztásra soha nem volt panasz - 6L-t nyáron és nagy átlagban mindig hozta, télen dugóban 6,5L-t evett. A legjobb élményem ezzel kapcsolatban a Horvátország, Szlovénia körutazás (1000km) egy tank (54l) dízellel.
A futóműve nagyon stabil, nem csúszkál, nem billeg, nem pattog a leggázosabb zalai kanyarokban sem. Egyenes szakaszokon, mintha sínen húznák.
A motorja csodálatos, imádtam. Alacsony fordulaton is húz, de 2200-as fordulat fölött kezd el igazán megbokrosodni. 3000-s fordulatnál 145 km/h-val megy az érdi emelkedőn és az alföldi síkságon is. 160 km/h a legkényelmesebb utazósebessége, ezt mindenhol különösebb erőlködés nélkül tudja tartani. Előzésnél csodálatos, hogy 90-ről 130-160 környékére Audikat és BMW-ket megszégyenítő sebességgel gyorsul úgy, hogy beleprésel az ülésbe. Érdi emelkedőn, vagy Ausztriában sort előzni - csodálatos.
Hosszú távú utazóknak és családosoknak bátran ajánlom. Budapesten egy kicsit nehéz vele parkolóhelyet találni, sajnálom, hogy nem volt benne tolatóradar.
Egyetlen negatív élményem kapcsolódik hozzá: mint utólag kiderült, a dízel Mondeók 2 tömegközpontú lendkerékkel kerültek forgalomba, és ezek 160.000 km környékén megadják magukat. Szériahiba, a rugók nem bírják a kiképzést, eltörnek, ettől leálláskor és nyomatékváltáskor olyan hangja lesz a motornak, mint egy kávédarálónak, amibe üveggolyót raknak. Nekem 190e-ig bírta. Javítás után viszont megint csodálatosan falta a kilométereket, csak akkor már 300e-el könnyebb volt a zsebem.
Hibalista
- Műszerfal háttér-világítás 1x
- Hátsó lámpák folyamatosan, három havonta - nem standard foglalatú a lámpa, benzinkútnál nem árulják...
- Első lámpa 1x - csak szervízben lehet cserélni, ha nem akarod otthon kibontani a motort, egyébként 5.000 HUF
- 2 tömegközpontú lendkerék + kuplung - 300.000 HUF
- Kötelező szervíz - átlag 30-40.000 HUF, 12,5e km-erenként (lámpacserékkel, szűrőtisztításokkal, olaj és olajszűrő cserével)
- 200e-es nagyszervíz - 120.000 HUF, bal hátsó lámpatest-cserével, légkondi feltöltéssel és relécserével
-
Ide hordtam szervizbe
Ford Piramis - korrektek és gyorsak, értenek is hozzá, mindig jól megcsinálták, lehet náluk kártyával fizetni (ez fontos).
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 140000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Saxo 1.1 Tonic | Következő autója? | Kia C´eed 1.6 CRDI Rx |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
