A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.0 TDCi Ghia 5a. 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Visszafogott, kellően dinamikus elegancia

Szöveges ítélet

Céges a gép, így a fenntartási költségekről nem nyilatkozom, mert nekem egy fillérembe sem került. A magam részéről én nagyon szeretem, meg vagyok vele elégedve. Az előző vezetője sajnos nem volt kellően gondos. Karcolások a karosszérián, nem vészes, de az én szépérzékemet zavarja, alacsony fordulaton (1500-1800) rángatott egy kicsit, mintha darabos lett volna az abrak, a szokott tdci csörgésnél kicsit tolakodóbb volt a motorhang - legalábbis kívűlről. Ez így tűrhetetlen, irány a szervíz! Újraprogramozták a computert, és lőn! Alacsony fordulaton is simán jár a motor és annyira nem is csörög.

Pozitívumok: A motor kellően dinamikus, szerintem elég jól és egyenletesen húz. Lent persze semmi, de a dízelek már csak ilyenek, aztán 1400-1500-nál történik valami és megindul. Nagyon! Élvezet vezetni, mert nagyon jó az úttartása. Ez nem az a fajta autó, amivel kilinccsel előre csapatunk a kanyarban, de kellően megbízható visszajelzéseket kapunk az útról és a kocsi viselkedéséről, nem ring olyan puhán mint egy Octavia (előző céges gép, ami szerintem nagyon korrekt volt), annál feszesebben siklik az aszfalton.
A kedvencem a motor-váltó-futómű együttes. Szerintem ez így ahogy van jól eltalált. A bőr váltógomb, kis krómozással pedig a legszebb részlete a kocsinak. Imádom fogdosni :-). Egyszer sem sikerült félrekapcsolnom, sem a futóművet zavarba hoznom. Igaz ez nem is volt soha célom.
Elég kényelmes, hosszú távon is, többszáz km után sem gémberedtem el benne. Az ülése nem annyira jó tartású, mint az előző Octaviámé volt, de amíg azt egy hónapig állítgattam, míg megtaláltam a jó pozíciót, ebben pár nap alatt megtaláltam, és azóta sem nyúltam hozzá. A csomagtartó brutálisan nagy, bőséggel lehet bele pakolni. A kezelőszervek kb. jó helyen vannak, és más véleményektől eltérően nekem még mindig sikerült beállítanom a kellő hőfokot és "szélsebességet". A szélvédőfűtés zseniális! Nem értem, miért nem elterjedtebb. Persze drágább, mint egy átlagos szélvédő, de nem kell vakarni a jeget róla dühöngő mínuszokban, csak bekapcsolom és várok egy picit. A gyári Sony cucc szerintem egy erős közepest képvisel. Léteznek ennél sokkal gagyibb, meg jobb hi-fik is ebben a kategóriában.
Fogyasztás nyáron klímával vegyesben 6,3L, egyébként 5,5L, pedig szeretek dinamikusan közlekedni. A szemét persze nem tolom ki, mert az nem illik sem az autóhoz, sem hozzám, meg hát ugye a szabályok..., de néha aztért meg-megküldöm, mert imádom, amikor megindul, mint atom!!!

Negatívum: Sem háló, sem rögzítőfül nincs a csomagtérben. A hi-fi távvezérlője bal oldalon a kormány alatt. Nem csodálom, hogy sokan beleverik a térdüket, párszor nekem is sikerült. Ráadásul buta is - két-három funkció és passz. A hangvezérlés egy parasztvakítás. Fel lehet vágni vele a csajok, meg a haverok előtt, de minden sokkal gyorsabb, ha a gombokat használom. A középkonzol kialakítása kissé esetleges, valószínűleg projektzárás előtt jöttek rá, hogy a klíma-rádió egységnek is kell valahol hely, hát bedobálták. (Az óra speciel tetszik).

A külső és belső dizájn megítélése elég szubjektív, ezért nem értem ha valaki fröcsög ezeket a részleteket illetően. Ha annyira okádéknak gondolok valamit minek veszem meg? Nem igaz? Szerintem ez az az autó, aminek a szépségét csak egy idő után fedezi fel az ember. Meghúzódik a tömegben, és amikor mindegyiknek elfárad már a formája, ezt meglátva azt gondolod: Na ez még mindig pofás. A visszafogott elegancia a legjobb, ami eszembe jut róla. Ez a kocsi az, aminek látszik. Nem több, de nem is kevesebb. Mentes minden fennhéjázástól. Az utódja mindenféle szempontból túldimenzionált, nem szeretem. Saját használatban 3 évig nyúztam egy előző ´97-es "kerek" 2.0 benzines Mondeót és azt is imádtam, de következőnek nem ezt a típust választom az biztos.
Pár szóban összefoglalva: imádom, mert megy, ha kell, jól fogyaszt, stabil, elég jól felszerelt és elég kényelmes is.

Hibalista

- Helyzetjelző, izzó, vezérló-szoftver

Ide hordtam szervizbe

Autofort kft. III: Rákóczi út.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 61000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia Következő autója? Honda Accord Elegance 2.2 diesel
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)