Vigyorgó igásló, ami mosolyt tud csalni az arcodra
Szöveges ítélet
Alapvetően megbízható, jó a futóműve. Mivel nap mint nap használtam nyugodtan mondhatom sokat kibír. A fogyasztása az 1,8 motorhoz elég jó város átlag 9, országuton ha nem hajtja agyon valaki akkor 7 körül. A nagy hibákat ki tudják javítani a de kicsikkel nem bírkozott meg a szervíz (lásd: kesztűtartó világítás, váltó szoknya.). A csomagtartó nagy, jó pakolható. Az utastér méret megfelelő. nagy sebességnél sem túl zajos. Ami nagyon nem tetszett a kézifék, mivel mindig az volt az érzésem, hogy nem fog mert csak teljesen felhúzva fogta meg az autót. A másik az óra helyzete és világítása (időt ami mutatja) mivel iszonyú béna ovális és a fehér hátlap világos zölddel van megvilágítva. Este 10-ből 8x nem lehet leolvasni. A gyerekeseknek néha bosszantó ha az autó lejtő áll úgy, hogy az orra van felfelé akkor az övet nem lehet kihúzni és bekötni a gyerekülést. Az egyetlen dolog amiért fenékbe billenteném a tervezőt az az, hogy a csomagtér ajtónak nincs foggantyúja belül ami igen csak hasznos lenne esős időben. Ezeket leszámítva elégedett voltam vele talán még szerettem is. Az előző autóm egy Vectra volt ami ehhez képest egy fostalicska volt.
Az utolsó dolog ami elvette a kedvem attól, hogy Fordom legyen mégegyszer az az, hogy kb 2 hete vettem észre, hogy a jobb hátsó ajtó alja belül tiszta rozsda és egy helyen már lukas. Ezek után ellenőriztem a többit is és megdöbbenve tapasztaltam, a 4-ből 3 rozsdás. Felkerestem Petrányiékat ahol fotó és az elméleti oktatás is megvolt majd közölték, hogy a Ford Hungária kijön és eldönti mi lesz vele. Valószínűleg csak átfestik. Ja, csak emlékezetőül az átrozsdásodásra 6 év garancia van (nesze neked). A javítást csak átfestésben gondolják. Ugyan megemlítettem, hogy nem eladásra vinném innen. Három hete még nem értek ki a Ford Hungáriától. Ennyit a garanciáról ( azt hiszem a marketing szöveg az Fordéknál, hogy "minőség, megbízhatóság" ) ha már megbízható akkor lehetne a garanciális probléma ügyintézés és korrektebb és minőségibb, mivel ez az autó kb 5 millió forint. Talán nem kéne 3 év alatt átroszdásodni az ajtónak.
Hibalista
- Lengőkar kb 30 ezer kilométernél, kézifék kar csere 2x mivel nem lehet állítani, javíttani csak csere kb 25.000Ft/alkalom, Thermosztát 25 ezer km-nél, Elsőféktárcsa csere 85 ezernél, hátsó fék javítás és tárcsa csere 105000 ezernél, jobb első kerékagy csapágy 110 ezernél, kesztyűtartó világítás kb 2,5 éve kiesett a helyéről és azóta mindig elfelejtik megjavítani. A legapróbb alkatrészek is csak rendelésre vannak. Még egy apróság a legutóbbi szervíznél ígérték rendelnek a váltókarhoz "bőrszoknyát" azóta jön (mintegy 3 hete)
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi. Nagyon nagy "elméleti" szakemberek. Nem kedvesek.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vectra | Következő autója? | Honda |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |
