A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.0 TDCi Turnier 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Szólíthatlak "Drágámnak"?

Szöveges ítélet

2008. márciusában vettem, és még most is használom (2012. márciusa). A bécsi úti autókereskedésben (ami azóta már tönkrement) megesküdtek rá, hogy szervízszámlákkal tudják igazolni az előéletét, bár szervízkönyve nincs. Miután előtte jópár Mondeo-t megnéztem, teljesen biztos voltam benne, hogy az órában a 89 000 km egy korábbi állapotban reális értéket mutat (hiába a kereskedők feltalálták az időutazást), de azt saccoltam, hogy olyan 120-130 e km lehetett benne akkor. Megvettem, és a számlákat azóta is küldik (hiába nagyon lessú ez a posta... :-)
Később a Mondeo fórumról (amit ajánlok mindenkinek) tudtam meg, hogy pont ez az a futásteljesítmény, amikor jellemzően mindent cserélni kell, tehát vagy ez alatti, vagy e feletti futású kocsikat kell nézni. Be is jött, féktárcsák, fékbetétek, szíjak, szíjfeszítők, kettős tömegű lendkerék, lengéscsillapítók és még sok más terhelte rommá a pénztárcámat, és kissé szitkozódtam is miatta, de azóta (lekopogom) nincs sok baja.

Amivel nagyon vigyázni kell, az a porlasztócsúcs: egy sor cseréje (és csak egyszerre lehet)360-400 eFt. Delphi gyári felújítottat érdemes venni (állítólag), bár hál' Istennek nekem még nem volt rá szükségem. A fórumozók szerint 130-150 e km-nél lehelik ki a lelküket, az enyémben még a gyári van, és (ha a feltételezett tekergetést is számoljuk) kb. 230e km. Az injektortisztítók nagyon sokat segítenek, és SOHA nem szabad olcsó kútnál tankolni, és / vagy akkor, mikor a tartályautó bent áll.
Nagyon sok szerelő látja a dollárjeleket peregni a szeme előtt, mikor beállít hozzá egy csúnyán kormozó Ford, de nem kell egyből a legrosszabbra gondolni: az intercoolerhez vezető gumicső nagyon gyakran (nálam 3 év alatt adta fel mindkettő) elfárad, és kilyukad, ami felborítja a kaja / levegő arányt, a kocsi kormozni kezd, és teljesítményt veszít. Ebből sokan a porlasztócsúcsokra gondolnak, de azt tanácsolom, hogy ilyenkor vigyük el egy márkaszervízbe, és ha azok is ezt mondják, ill. a diagnosztika is ezt mutatja, csak akkor kezdjük el vagdosni az ereinket egy tompa szekercével, és kiadni 400 szép kis ezrest a javításra.
Ha mindenképpen csere kell, akkor is márkaszervízt javaslok, mert az új, vagy gyári felújított csúcsokat rá kell programozni a motorvezérlésre, amihez célszerszám (értsd: szoftver) kell.

A kettős tömegű lendkerék is dollárjel-faktor, ez akkor kell, ha érezhetően jobban remeg a motor alapjáraton, ill. ha kicsit benyomjuk a kuplungot, és azt is rázza a motor. 270 körül van a csere a kuplungszettel együtt, forintban.

Ha a számokat nézzük: 3,3 MFt-ért vettem, az elmúlt 4 év alatt ráköltöttem 1,12 MFt-ot. A fogyasztása városban télen 7,5-8 liter körüli, nyáron a klíma miatt 8,5-9 liter, autópályán 180-as tempónál 8 liter körül, 140-nél 6 liter körüli (ezt a tempót szereti igazán), sima országúton le lehet tornázni 6,5-re is, 110 körüli tempóval. A 6. sebesség miatt 110 alatt már többet eszik, mint felette, így ez az optimális sebesség/fogyasztás.

A kombi mivolta miatt óóóóóóriási a beltere, a kezelőszervek egyszerűek, és jól kézre esnek, az ülések kényelmesek és az oldaltartásuk is megfelelő az átlagos használatra (értsd: hegyi versenyre nem).

Még valami: az enyém gyári 18-as kerekekkel van szerelve, ha ilyet láttok, akkor fejvesztve meneküljetek: a gatyátok is rá fog menni a gumira. A 225/40 R18 gumik 35-40eFt-be kerülnek, és jó ha 2 évet kibírnak. A felnit agyonverik a magyar utak, átlag 2 évente görgőzni kell őket. Az egyetlen (bár nem elhanyagolható) előnyük, hogy a Mondeo legendásan jó futóművével párosítva őket olyan tapadást biztosítanak, hogy az hihetetlen.

Összefoglalva: nagyon meg kell nézni, hogy milyen autót vesz az ember, és kerüljétek a következő futásteljesítményeket: 130 000, 260 000, 420 000 (de ezt már minek is írom, kis hazánkban 300 ezer fölött nincs is élet). E felett is mindenképpen kérjetek szervízkönyvet, vagy szervízszámlákat, és mindenképpen egy márkaszervízben csináltassatok egy motordiagnosztikát, és kérdeztessétek le a computert, hogy milyen csúcsok vannak az autóban. Ha valamelyik eltér a többitől az azt jelenti, hogy egyenként cserélték, és azt az autót nem szabad megvenni!! A csúcs végnapjait jelzi, ha ingadozik az alapjárat, kormol a kocsi, vagy végső esetben az izzításjelző villog indításnál.

Megfigyeléseim szerint Székesfehérváron lehet valami tekerőműhely, mert az ott árult kocsik érdekes módon általában mind 100ekm alatt vannak. Tehát Fehérvárról Mondeot óvatosan!

Hibalista

- Olaj- és szűrőcserék: kb. 60eFt / db (Fontos, hogy a gyári 20ekm-es csereperiódus nagyon hosszú, 15e-enként kell cserélni az olajat, gyárilag 40e km-enként kell csak a gázolajszűrőt, ez lehet, h Németországban OK, de itt tuti nem, ezt is minden olajcserénél ki kell cserélni, méghozzá gyárira, vagy jó minőségűre), fékbetétek, tárcsák: 51eFt, gumik (1 pár Kumho): 52eFt; Hosszbordásszíjak, szíjfeszítők, főtengely-szíjtárcsa, generátorcsapágy: 78eFt; e és h lengéscsilapítók: 85eFt + 15eFt beszerelés; a sz@r tárcsák felszabályozása: 12eFt; a felszabályozás ellenére is sz@r tárcsák cseréje Brembo-ra: 39eFt; Kettős tömegű lendkerék, Kuplungszett, J. oldali belső féltengely csapágy, Váltóolaj: 230eFt + 41eFt szerelés; akksi: 38eFt -

Ide hordtam szervizbe

A rosszakat ide: Szeles Mester - Dunakeszi (elfelejtett visszatenni egy vákumcsövet, elment a fékszervó), Cromax - Asztalos S. u. (itt minden le van írva: http://cyconet.blogspot.com/2008/12/cromax-hall.html)

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

A jók: Marso Debrecen (udvariasak, gyorsak), Scheiling Bt. (Műszakit csináltak, tökéletesen, és gyorsan), Mondeo Service Kispest (semmi különös, de ez is csoda manapság); Borsodi Kft - Ford szerviz (iszonyatosan drágák, de értenek hozzá), Ford Petrányi (az Üllői úti telephely, talán a legjobb az összes közül, bár ők sem olcsók azért)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 89000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Swift 1,3 GC (na az egy jó nagy mellényúlás volt) Következő autója? Pajero Sport
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)