Szeretett nagyvasam, a párom is imádta
Szöveges ítélet
115000 kilométerrel vettem Németországból végig vezetett szervizkönyvvel. Miután egy kedves barátom hazahozta saját lábán már másnap elkezdett villogni az izzítás jelző kontrollámpa, ez jelzi hogy valami gond van a motorral, és alig akart indulni, egyenetlenül és erőtlenül járt. A Ford szervizben megállapították hogy a porlasztó csúcsok vannak elállítódva, amit beállítottak és nagy meglepetésre, a motortérben a gyári Ford beállítási paraméterek két helyen is fel voltak ragasztva. Ebből következtetve már többször állítottak az akkor még garanciális autón a német Ford márkaszervizben is. Hogy miért nem cserélték ki, ez rejtély. Mint itt több Ford szervizbe megérdeklődtem, ez sajnos típushiba, kb. 100.000 km futásteljesítmény után rendszeresek a meghibásodások, és utángyártott alkatrész nem létezik, csak gyári, amiből a legolcsóbb is 76.000 Ft nettó, de nem éri meg nem kicseréltetni az összeset, hiszen csak idő kérdése és akkor újra kijön a hiba. Állítólag a módelfrissített (fehér oldalindexes, és háromszög ködlámpás) modelleknél már átdolgozták a porlasztócsúcsokat, és arról még nem tudtak felvilágosítást adni, hogy ez a hiba ott is fennállna e, mert azok futásteljesítménye még nem nagyon haladta meg a százezer kilométert.
Miután ezt kicseréltettem (3db volt rossz nálam, ezt egy másfél órás bemérés alatt tudták megállapítani) ezzel nem volt semmi bajom, nagyon jól húz és keveset fogyaszt, még erős üzemben sem megy 8,5 l/100km fölé.
A féltengely jelezte egy idő után hogy cserére szorulna, a gumiharang szakadása miatt, ami mint kiderült nem is gumi hanem a gyár Ford az műanyag, ami gyorsabban tönkremegy, mint a hagyományos gumiból készült. (állítólag ezt is átdolgozták)
Télen kicsit nehezebben veszi az egyest, de amint bemelegszik a váltóolaj, ez a kellemetlenség is megszűnik.
Én 10.000 kilométerenként lecseréltettem az olajat szűrővel és a légszűrőt is mindig, a pollenszűrőt két csereperiódusonként. Ez meghálálta magát.
Hibalista
- Porlasztócsúcs 3db (85.000 Ft/db + munkadíj és programozás)
- Izzó cserék (1-2.000 Ft)
- Fékbetétek, féktárcsák (Brembo, Textar, Kb. 50.000 Ft)
- Olajcserék 10.000 km
- Féltengely csere (55.000 Ft + munkadíj)
Ide hordtam szervizbe
Ford Szeleczky, illetve egy ismerős szerelőhőz
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 115000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Transporter T4 | Következő autója? | BMW |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
