A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.0 TDDI Ghia Kombi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Szeretem és ő is szeret engem / 9 év együtt

Szöveges ítélet

Tágas, kényelmes autó és a hosszú távú utakon van igazán elemében.

Szeretem a kívül-belül németesen szigorú formavilágát.

A megtett közel 200 000 km alatt 6,9-es fogyasztás jött ki, teljesen vegyes közlekedésben. 2001-es gyártású az autó, az órája szerint 274 000 km van most benne, de a valóság lehet akár 100 000 km-rel több is. 2006-ban Belgiumból jött az autó, 75 000 km-rel. A motorja alapvetően rendben van, olajat nem fogyaszt, de néha egy kis füstöt kienged a kipufogón erősebb gyorsításkor. Sajnos ez a TDDi változat nem a kulturált működéséről híres, hidegen és alacsonyabb sebességnél elég csúnya hangja van. A TDCi ebben mindenféleképpen jobb. Az autó igazán országúton és autópályán van elemében (a tempomat isteni), a városi vánszorgást nem neki találták ki. Alacsony fordulaton a klíma érezhetően elveszi az erejét, nehézkes az elindulás (főleg emelkedőn), de a turbó elindulásával már megszűnik ez a probléma.

És a javítások története:

80 000 km: Már a megvételkor feltűnt, hogy a kormánymű tekeréskor kissé akadozva (stick slippel) működik. Gondoltam ez nem lesz olcsó, de végül a hozáértő szerelő a műszerfal alatt befújt egy kis zsírsprayt (nem tudom pontosan hova) és azóta eltűnt a probléma.

85 000 km: egyik első ablakmosófúvóka cseréje.

95 000 km: már megvételkor feltűnt, hogy egy izzó ki van égve a műszerfalban, rászántam 2 órát és az összes izzót sajátkezüleg kicseréltem a műszeregységben. Nem ördöngősség.

105 000 km: az első téli hidegben megadta magát az akkumulátor, cserélni kellett. Valószínűleg még eredeti volt 5 évet bírt. Megjegyzem, hogy barátom 1.6-os benzines Focus-ában 8 évet és kb. 200 000 km-t bírt ki az első aksi. Hihetetlen.
A váltó a téli hidegben már kicsit nehezebben jár 1-2. fokozatban, de ha felmelegszik az olaj akkor már nincs gond. Lecseréltettem a váltóolajat, de nem segített.

120 000 km: A hazai utakon megtett 50 ezer km kicsit megviselte a futóművet, egyre több kopogást lehetett hallani elöl-hátul. Ekkor került sor egy nagyobb karbantartásra az összes féktárcsa és fékbetét, a két hátsó lengéscsillapító és az egyik hátsó stabilizátor bekötőpálca cseréjével 140 000 Ft-ért. Cserélve lett még a hűtőfolyadék és a termosztát, mivel télen nehezen melegedett az autó. A csere nem igazán segített, majd 194 000 km-nél kiderül, hogy miért.

124 000 km: A beszerelt ATE gyártmányú első féktárcsák kb. 2 000 km-t bírtak ki és hullámossá váltak úgy, hogy emlékeim szerint egyetlen egyszer sem fékeztem igazán nagyot velük, tehát nem kaptak semmilyen extrém igénybevételt. Garanciában kicserélték őket. Ha már szervízben volt az autó és legutóbb kimaradt, akkor kicseréltettem az első futómű két stabilizátor-pálcáját is, mert már nagyon kopogtak. Most már teljesen rendben van a futómű.

180 000 km: eltelt 2 év és több mint 50 000 km minden gond nélkül, de a szokásos karbantartás (olajcsere) mellett cserélve lettek ismét az első féktárcsák és betétek

181 000 km: menet közben eltört a bal első tekercsrugó, de még 300 km-t simán elment az autó hazáig autópályán. A toronycsapágy is cserélve lett.

194 000 km: hátsó stabilizátorpálcák cseréje, mert már erősen kopogtak. Sikerült a mondeo.hu fórumon kideríteni, hogy miért melegszik be télen olyan nehezen az autó. Ebben az autóban 2 termosztát van, így a fórumon lévő precíz leírás alapján ki lett cserélve az olajköri termosztát és rendbe jött a motor hőháztartása.

195 000 km: gyengébb a motor a szokásosnál és füstöl is, de így is elment Toszkánába. Beletelt egy kis időbe mire rájöttünk a problémára. Az olajköri termosztát cseréjekor le kellett venni a felső turbócsövet és a mozgatástól lett rajta egy repedés, ott ment el a nyomás és vele az erő. Turbócsőcsere.

205 000 km: egy külső kormánygömbfej és a hátsó fékcsövek lettek cserére ítélve egy Cromax látogatás során.

212 000 km: egyik pillanatról a másikra egy meleg szeptemberi napon kimúlt az akkumulátor. Majdnem 5 évet bírt.

220 000 km: először állt meg az autó. Elkezdett dadogni majd szép lassan megállt (pont az uticéltól 50 m-re). Vontassuk el egy Bosch szervízbe. Eltelt kb. 1 óra mire megszerveztem, kötélen az autó, azért próbáljunk egyet indítani, elsőre indul. Lábon elmegy a szervízbe, van is jó néhány hibakód, de nem egyértelműek. 3 nap múlva indulás Olaszországba a családdal, most mi legyen? Elmegy az autó Velencébe, vissza is jön hiba nélkül, majd 2 nap múlva megint megáll. Fél óra múlva indul megint és megy. Ismét a mondeo.hu fórum segít. Tipikus tünet 200 000 km környékén, hogy az üzemanyagtanknál lévő kisnyomású üzemanyagszivattyú bedöglik. Csere.

232 000 km: önindító felújítása mivel egyre gyakrabban nem indul az autó. Az első "nem indulás" és a felújítás között eltelt 100 000 km. Először hathavonta jelentkezett a probléma aztán egyre gyakrabban, főleg télen, végül már 2 naponta.

240 000 km: eltörött a jobb első tekercsrugó is, de most olyan szerencsétlenül, hogy tréleren kellett elvinni az autót. Lényegében a ház elöl indulva, teljesen sík felületen jött a csattanás, tehát semmi kátyú vagy ilyesmi. Egyszerűen elfáradt a rugó. Na ekkor esett át az autó pályafutása legnagyobb szervizén, rugó+toronycsapágy csere, összes fékbetét cseréje és időszerű lett a tengelykapcsoló és a kettőstömegű lendkerék cseréje is.

242 000 km: a 2 000 km-rel korábban beépített toronycsapágy eltört, csere garanciában

244 000 km: csúnya hang a motornál, főtengely ékszíjtárcsa csere.

250 000 km: megint eltört a jobb oldali toronycsapágy

252 000 km: 2013.12.06 Mikulás és egyben az autó legsötétebb napja. A családdal a fedélzetén Ljubjana után az autópályán pirosba ér a vízhőmérő -2 fokban. Másnap 16 órára Genovába kell érni. Az autó hűtés nélkül elmegy 15 km-t úgy, hogy közben a vízhőmérő végig a normál érték alatt áll, csak a végén egy emelkedőn kell párszor megállni, visszahűteni. Rengeteg segítőkész ember és egy csereautó megoldja a problémát. Az autó közben 1 hetet egy Postojna-i szervízben tölt. Meghalt a vízpumpa és magával rántotta a szervószivattyút is. 660 EUR-ba került. Ez volt az a pillanat, amikor megrendült a bizalom az autóban.

261 000 km: Horror! Ismét eltörik a jobb oldali toronycsapágy, pedig jó minőségű volt eddig mindegyik. Ismét gyenge volt a motor, most egy alsó turbócsövet kellett cserélni.

267 000 km: nem indul az autó, lemerült az akksi. Generátor felújítás, nem nagy tétel. Toronycsapágy megint eltört, senki nem tudja megmondani mi lehet az oka.

271 000 km: bal hátsó kerékcsapágy szörnyen morog. Csere.

272 000 km: Ez aztán az egyenletes minőség. A jobb hátsó kerékcsapágy is cserére szorult.

274 000 km: 2015 májusában eladásra került az autó 14 évesen, előtte még volt egy állapotfelmérés a Cromaxban. A teljes kipufogórendszer gyári még, soha nem volt javítva, pár lyuk azért már van rajta, érdekes, de a hangján nem hallani. Az első lengéscsillapítók még gyáriak 81 és 77 %-kal. Számomra hihetetlen. A hátsók lassan ismét csere-érettek. A karosszéria nem rozsdásodik, a motor olajat nem fogyaszt. A befecskendező-rendszer érintetlen, a hírhedt VP44-es adagoló javítását megúsztam. A turbó is gyári még. A vezérlés is eredeti, ebben különböző véleményeket hallottam, hogy érdemes-e cserélni vagy sem, de rendellenes hangja nem volt.

Soha egyetlen autóval sem mentem ilyen sokat, egyetlen sem volt meg 9 évig és nem is volt még ilyen"öreg" autóm. Lényegében 180 000 km-ig semmi komoly baj nem volt vele, utána egyre gyakrabban kellett szervizbe menni és 240-270 000 km között rá lett költve az autó ára. Márkaszervízben soha nem járt, nem szeretem őket, mai napig nem tudom pl. hogy kellett volna-e vízpumpát cserélni, megelőzendő a szlovéniai lerobbanást.

A szlovániai eset után már nem szívesen mentem vele hosszabb utakra, de addig alapvetően megbízható autónak tartottam.

Hibalista

- Sok minden, a részletes leírásban minden megtalálható.

Ide hordtam szervizbe

Összesen 4 helyen javították, ebből 3 ismerős szerelő volt, a Cromaxban csak 1-szer járt.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 75000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Megane II 1,6 16V 2003 Következő autója? S-Max 2014
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)