ST 200 - házilag
Szöveges ítélet
Ez az idő is eljött,hogy megvalósítsam régi tervem ( http://nepitelet.hu/autok/ford/mondeo_1993/az_en_kicsi_oszverem/ ) Miután az autó motorja olajból már többet kért mint benzinből ideje volt váltani.Tekintettel arra,hogy a gyári futómű a nálam töltött 5 év alatt kétszer lett cserélve 2015-ben keresgélni kezdtem a neten,hátha kishazánkban találok bontott motort (csillagászati áron rosszabbakat mint az enyém) Miután belefáradtam,jött az ebay.Ha már motor,legyen a 170 lovas helyett egy 205 lóerős st.És ekkor jött a csoda.Frissen feltett hirdetés,bontás alatt álló ezüst ST 200.Telefon,motor-váltó első futómű?Minden megvan.Menjek megnézni...asszony összepakol,autókázás 200 km-re arrébb.Kipufogó sehol,üres kasztni,tényleg csak a motor volt már csak benne.Csavarhúzóra heftölt transzponder az indítókulcs.Remek.De beindult,kicsit zajos de semmi gond vele.Mint kiderült,cigicsempész autó volt,gyakorlatilag az üres kasztnit árverésen (kemény 50e ft-ért) vették meg.Foglalózás és intézem a szállítást.Egy hónap múlva elhoztuk,közben adtam némi infót a tulajnak,miért is vették volna meg tőle a komplett futóművet.Hát,ha nem foglalózom le kétszer annyit kapott volna érte...telt az idő,csak néztem ki a fejemből,annyi volt a gond,az autó úgy maradt.Idén a futómű a teljes széthullás szélén egyensúlyozva gondolt egyet és átlendült a szarból az életveszélyesbe.Egyenesfutás?Kanyarodás?Iránytartás?Kopogásmentesség?Na,ezeket már azt sem tudtam,hogy mik.Miután az asszony is tapasztalta,hogy közös halál lesz a vége,áldását adta...Ollé!Egy szervíz vállalta be a komplett motor-futómű-elektromos rendszer cserét (Szeged,Napos út,Qkac-Car le a kalappal előttük! ) Az autó állt náluk egy kicsit majd szóltak,hogy ez is kell az is kell.Bekerült a komplett első futómű bölcsővel a szilentes lengőkarok helyett perselyessel (talán tovább tart...) A motorcsere volt a kisebbik gond,az elektromos és kiegészítő dolgok a nagyobbik.Az autóm 1998-as volt,az ST 2000-ben gyártott.Más kábelezés,vezérlés...szerencsére hoztam a komplett kábelköteget,de így is megdolgoztak vele,mire összehangolták a régit az újabbal.De minden működik,nem csalódtam bennük.Sikerült újabb fél millát beleborítani egy 200-250e forintot érő autóba (ebben a motor,a szervízköltség,minden plusz benne van) De így van egy kívül-belül bőrbelső és automata váltó nélküli full extrás (16 évvel ezelőtt....) autóm,ami nemigen jön szembe az utcán.Ollé!Megérte?Nem.De mivel imádom ezeket a dögöket amíg találok hozzá alkatrészt (ebay jóbarát!) és szerelőt,addig marad.Sokat fogyaszt?Lexarom.Idén még csak háromszor mentek neki agyhalott seggfejek a lakótelepi parkolóban?Hát,nem oszt nem szoroz az plusz fehér csík és karcolások...Műszakilag egyben van,amit tudok magam csinálok a többit meg l. feljebb.Kizárólag elvakult fanatikusoknak ajánlom (perverzek automata váltóval...) a véhatos mondeokat...aki igazán egyedit akar,keressen egy gyári mk1. RS-t.Igazi szopóroller,de külföldön sem sokat látni belőle...
Hibalista
- -motor - -futómű - -a többit másik ítéletben írtam meg
Ide hordtam szervizbe
Szeged,Qkac-Car
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Deszk-rokon
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | LTD II |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.4/10) |
