sosem adtam volna el, csak......ne válj el!
Szöveges ítélet
Két és fél hónapja az enyém. Ami feltűnt a B Vectra után, hogy atombiztos futóműve van, ami rendkívül halkan teszi a dolgát. Ez jó. Ami rossz, a szélzaj. Már 90 fölött hangos. A motor elvileg a szó jó értelmében igénytelen, kiforrott dolog. A fogyasztása a gyári adatokat tükrözi. Alkatrész tekintetében nem drágább a fenntartása mint az előző autómé volt. És ez pozitív mindenképpen, mert megítélésem szerint a két autó között van néhány fényévnyi különbség a Mondeo javára. Még hiba az ajtók alsó rozsdásodása, de gariban a szervízek elvileg vezetett szervízköny bemutatása mellett 12 évig javítják. Nekem sajnos sikerült egy hamis könyves példányt vennem, így egy aranykezű festő ismerősömé a feladat, több más javítással együtt:-(
Még hajtom és beszámolok a fejleményekről. Nem lehet különösebben beleesni, mert nincs mibe. A szerelem egy autónál a Ferrarinál kezdődik, viszont társként és segítő családtagként elfogadtam. Nem csajozós, nem feltűnő, csak teszi a dolgát.
Eltelt majdnem egy év. El kellett adnom, családi okok miatt:-((
Sajnáltam, arról nem is beszélve, hogy mivel vásárlás után minden szükséges dolgot kicseréltettem rajta (150000,- csak anyagköltség), plusz még az eltelt idő miatt is buktam rajta egy valag pénzt. Ez van. Sose válj el:-) Most egy három hengeres Swiftet dobott a gép. Aggódnom nem kell a fenntartási és fogyasztási költségek miatt, na meg azért sem, mert valami elromlik benne: FULL FAPAD. Viszont nagyon szép állapotú az is...
Egyébként megkedveltem, de tényleg. A karosszérián lévő és az előző tulaj által okozott hibák végül nem lettek kijavítva, a vevőm lealkudta a jav. költségét.
Ami azért fontos: nem Audi, BMW és Merci kategória. Valamelyik hozzászólásban is említve lett, ez egy felfújt alsó-kategóriás autó, de a közép-kategórián nem mutat túl sajnos. Az ár-érték aránya viszont jó.
Azért gondolja meg aki megveszi, mire kell Neki? Szereti a hosszú utakat, a városi tötymörgésben a 11 feletti fogyi kicsit sok manapság. Ezt az autót azért nem a felső osztálybeliek veszik meg. Alsó-közép, középosztály. Ezzel csak azt szeretném mondani, hogy elérhető áron kapsz egy strapabíró, szép, biztonságos autót, de ki is kell használni és a fenntartási költségekkel együtt szép számlát produkál. Ha tehát csak bevásárolni, gyerkőcért az oviba futkosni veszed és néha-néha letekerni vele néhány száz kilométert, nos akkor nem túl pénztárcakímélő. Dízelből Dunát lehet rekeszteni, benyásból kisebb a választék. Dízelnél mindenki retteg a problémáktól, benyásnál alig van olyan, ami komoly gondot okozhat. Az is kiküszöbölhető egy kisebb, előrelátó beruházással. (sokat olvashatsz ezekről a ford mondeo club honlapján)
Mindenképpen ajánlott vétel. Jómagam egyenlőre sajnos anyagi okok miatt ki kell hogy béküljek a kis három hengeressel, de optimista vagyok. A következő autóm valószínűleg Japánból érkezik, de ezt mindenki megérti ugye??
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Szeged, maszek, nem márkaszervíz :-)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 87000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | B Vectra | Következő autója? | most régi Swift:-(( de azután valami Japánból:-) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
