Röfögő bálna
Szöveges ítélet
Én magas vagyok és nehéz is. Nagyon kényelmes az ülés pozíció, bár a régi mondiban még egy fokkal jobb volt. A diesel motor megy, mint a vaddisznó. Lehet vele röfögni ezerrel. Autópályán, emelkedőn büntet. Vezettem ötgangosat is az nincs szerintem eltalálva áttétel szempontjából. Ennek negyedikben 140 a vége, ötödikben 170-180, utána gang 6...
Ha sokat mész az országban ideális: kis fogyasztás, könnyen lehet vele előzni, a futóműve szerintem a magyar utakra van kitalálva. Biztos, hogy kell majd rajta cserélni sok mindent, de a fekvő rendőrt kátyút úgy nyeli be, hogy szinte nem is érezni (a csattanást hallod!). Az biztos, hogy meg kell szokni a váltást, meg az egész mechanikát. Ha négyen ülnek benne, akkor feltűnően eltűnik belőle az erő, jobban mint a benyásban, majdnem benne is maradtunk az előzésben. Csomagtartó brutálisan nagy (5 ajtós), nem zörög, nem csörög.
Utálom: az órát középen, ennél már csak a japcsi autók órája sittesebb. A kormány finoman szólva sincs túlszervózva, bár asszony nem panaszkodott, amikor vezette.
Utálom, hogy minden fordítva működik: ablakemelő, hátsó ablaktörlő (magad felé kell húzni).
A kormányoszlopra van felrakva a rádió vezérlője: ez idióta, itt is minden fordítva működik, ráadásul nem is esik kézre.
Egyébként jellemző rá, hogy minden egy kicsit nagyobb erőkifejtést igényel: a váltó, a rádió kezelő gombjai, a kormány, az ablakemelők, a kulcs távirányítója. Nem vagyok nőgyógyász, de azért lehetne egy kicsit puhább, ezt fél év alatt sem tudom megszokni.
Mindent összevetve ezek csak apró kellemetlenségek, amiért a 6 gang, a futómű, a kényelem és a motor (!!!) bőven kárpótol. Szerintem ennél nagyobb nem kell, talán a Ghia.
A porlasztócsúcs miatt aggódóknak majd jelentek később is, bár az biztos, hogy egy mai dieselbe nem mindegy hol tankolsz. Nyíregyháza környékén még véletlenül se! vö. porlasztócsúcsos népíteletek.
No, egy kis ápdét. Óra szerint 210 a vége. Kis türelemmel ezt négy fővel, sok csomaggal is eléri. Ez ugye GPS-sel kb. 200. Ennél többet istennek sem megy; 180 simán megvan, utána viszont meghajlítja az időt...
Aki teheti ne az oldaltöméses ülést válassza. Próbáltam a régi fapad ülését, és sokkal kényelmesebb volt, bár az oldatartása kb. zéró (kérdés, hogy hányszor kanyarodsz úgy...) Sajnos pár hosszú (6-8 órás) út után a jobb láb igencsak tud fájni, és az üléspozíció miatt nem is javul. Hibám nem volt vele semmi. Nagyon meg lehet szokni a keménységét, ahogy egyesek mondták: férfias. Munkaeszközként meg lehet szokni. Egy Ghia felszereltséggel és 5 v. 6 irányban állítható üléssel (üléslap billentés) teljesen rendben lenne.
A majdnem egy év után is tartom, hogy a belseje egy dizájn bukás. Óra, rádió vezérlés a kormányoszlopon, idióta index visszajelző hang.
Amit kiemelnék így utólag: ez egyike azon kevés autóknak, amikben holt tér nélkül tudsz menni (nem tolatni, hanem haladni). Nagyok a tükrök, és elég szélsőségesen állíthatóak. Valahogy a középső tükör és a hátsó ablak miatt hátra nagyon jól ki lehet látni (összehasonlítva mondjuk egy vele egy idős Vectrával).
Váltóban én azt mondom, hogy az olaszok az istenek (Brava, Stilo amiket próbáltam: puha, pontos, relatíve rövid). Aki félrevált, annak úgyis mindegy, hogy mit adsz a kezébe: ferrari kulisszát vagy francia habverőt.
Egy szó mint száz, ha munkaeszköznek veszed nincs jobb. Egyetlen nyűg, hogy még egy 206-os Peugeotban is több "autó érzésed" van, hogy talján testvéreinkről ne is beszéljünk.
Hibalista
- egyelőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Stilo 1,4 6 gang | Következő autója? | Mondeo Ghia Diesel Automata - csak urasan és kényelmesen |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
