Precíz és elegáns
Szöveges ítélet
Röviden:
Precíz autó, apróbb bosszantó ergonómiai/elektronikai malőrökkel, amiket bőven kijavíthattak volna az facelift előtti évek tapasztalatai alapján. Kb. mint Claudia Schiffer, egy bibircsókkal a mellén. Szép az egész, elegáns a megjelenése feketében krómcsíkokkal, de az intim pillanatokban mindig belerandít valami apróság, amiről csak te tudsz.
Motor:
A Mondeo lett az első 2 literes common-railes autóm. A katalógus szerinti 130 lóerő nem sok másfél tonnához, viszont a maximális 350nm nyomaték mindig elegendőnek bizonyul előzéskor. Ehhez eleinte szükséges volt a fordulatszám figyelése, mert 1750 alatt álmos medve, pár hét elteltével azért sikerült a súgó nélkül ´megérezni´ a töltéshatárt és adrenalint kap a maci. Nagyon örültem a fogyasztásmérőnek, amikor 5-6 literekkel nyugtatott.. aztán kezdtem gyanakodni és tankolásból számolva 1-1,5 literrel több jött ki végeredményül. A hétköznapi város/ hétvégi vidéki kirándulás kombinációból kijön 56 liter / 800 km = 7 liter/100km... és nem 5.9 mint amennyit a kijelző mutat.
Ezzel együtt is kellemes a fogyasztása, a maximum táv 1200km volt egy tank dízellel, tojást rakva a pedál alá.
Nem a 0-100-ra gyorsulás bajnoka, elég darabos az 1-2 fokozatban, de 3-tól fölfelé már nagyon rugalmasan vezethető. Érdekes, hogy 40km/h felett érzésre jobban gyorsul, mint alatta, egészen 180-ig fickósan nyomul előre. A vége 217km/h volt GPS szerint. Azt mondják sokan, hogy autópályás utakra való, de én legszívesebben kanyargós másodrangú utakon használom. Miért is?
1. Autópályán túl zajos, 110 felett már az árához mérten komoly szélzaj süvíti körbe az autót. (vezettem már 307-es Peugeot-t, és az csak 150-től volt ilyen hangos)
2. A nagy nyomatékot az országúti előzéskor lehet igazán kihasználni.
3. A remek kormány-/futóművet kár autópályán kihasználatlanul hagyni.. kívánja a kanyarokat.
Kényelem:
Kényelmes első ülések, jó oldaltartással (kanyarokhoz ;)), hátul meglepően nagy lábtérrel rendelkezik. A középkonzol lehetne szűkebb is, a térdemet gyakran bevertem. A leghosszabb utam 1900km volt egyhuzamban, akkor is ez a középkonzol volt a legkényelmetlenebb emlékem.
Az első szélvédőfűtés remek találmány, 3-4 perc alatt kiolvasztja a jég alól. Arra azért figyelhettek volna, hogy az ablaktörlő végéig tartson a fűtés, mert így mindig marad kb 5 centi, ahol az ablaktörlő még le volt fagyva.
SONY hifi 6CD-s tárral, remek hangminőség, még nagy hangerőnél is. Hiányoltam belőle az MP3 formátum támogatását. Ha az 1CD-s változat tudja kezelni, akkor a 6CD-s miért nem? Erre megoldásnak ott az AUX bemenet, amire MP3-as lejátszót lehet csatlakoztatni. Kb. 9 hónap kellett hogy rátaláljak a csatlakozóra. Semmi felirat az autóban, semmi utalás a kézikönyvben erre a bemeneti nyílásra... ami a kesztyűtartó hátuljában található. Csak akkor tűnt fel, amikor kipakoltam pár felesleges dolgot onnan. :)
A belső auto-sötétedő tükör nagyon hasznos kiegészítő, sokat jelent hosszú éjjeli utakon.
Egyéb:
A csomagtér hatalmas (500 liter), és az 5 ajtós kivitelben remekül pakolható, nem lóg bele semmi. Annyit azért elvártam volna Fordéktól, hogy pár hálót vagy rekeszt kialakítanak benne by default.
Remek futóművel rendelkezik, öröm vele cikázni, hosszú kanyarokból kigyorsítani, hullámos-kanyargós utakon ´betenni´ egyik kanyarból a másikba (pl. Káli medence, Zánka és Tapolca között).
Hiányoltam a pillanatnyi fogyasztás mérését, csak a két nullázás közötti átlagfogyasztást tudja mutatni.
A szélvédő vízelvezetői nem tökéletesek, hajlamosak ráfolyatni a trutymót az oldalablakokra. A külső visszapillantókról is pont az oldalablakra megy a sár/víz/hólé.. úgy tűnik, hogy a szélcsatornában csak szárazon tesztelnek.
A sok apró tervezési hiba ellenére büszke vagyok rá, mert még nem romlott el, méretéhez és teljesítményéhez képest keveset fogyaszt, öröm vezetni és még elegáns is a megjelenése.
Hogy egy klasszikust is idézzek:
´Every time i drive one of these things, always get out thinking.. why do we buy anything else?´ - Jeremy Clarkson a Mondeoról
Hibalista
- Lekopogom, de még szerencsére semmi.
Ide hordtam szervizbe
Ford Autonett, Csepel
Korrekt banda, gyors ügyfélszolgálattal. Ide hoztam zöldkártyázni, illetve a kötelező szervízekre.
A garanciális időszak alatt nem akartak észrevenni/elismerni apróbb hibákat, amikkel külön bevittem az autót. Ilyen pl. a hullámosra kopott első féktárcsa/betét, a budapesti utaktól idő előtt tönkrement hátsó felfüggesztés, vagy az irreális értéket mutató fogyasztásmérő. Persze lehet, hogy én voltam túl finnyás. (úgy fogták fel, hogy ha még megy az autó, akkor hivatalosan nem romlott el)
Mindenesetre kedvesek és gyorsak voltak mindig.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Auto-Fort, Könyves Kálmán körút
Karosszériamunkára hoztam ide az autót.. bárcsak ne tettem volna.
Ügyfélszolgálat: egyszerre kb. 10-en vannak a szalonban, de csak egyikőjük ért a karosszéria/casco ügyintézéshez. A maradék 9 ember internetezik, telefonál, Forma-1-ről beszélget. A karosszériás ügyintézőnél ugyanakkor 60-90 percig kell sorban állni, még ha be is jelentkezett az ember, mert egy csöppet lassú és szinte csak ő dolgozik az egész épületben. Egy fényezési munka miatt 4-szer kellett elhoznom ide a kocsit.
Minőség: Az autót úgy kaptam vissza hogy több karc volt rajta, mint amennyivel leadtam hozzájuk fényezésre, valamint a lakkot ráfújták az oldalüvegre is. (végül kiderült, hogy ezt a Szentendrei úti szervízben fényezték, szóval csak félig sárosak).
Összegezve, nagyon körülményes, lassú ügyfélszolgálat, végső minőségellenőrzés nélkül. A karosszériás üfsz emberünk segítőkész... ha van elég időd kivárni.
Értékelése: 3
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra 1.6 | Következő autója? | Ford Mondeo / Mazda 6 / Tesla Roadster :) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
