Pozitív csalódás
Szöveges ítélet
A történet ott kezdődik, hogy nem szerettem sem a Fordokat(csupán előítéletből), sem a kombikat és a dízeleket sem. Hogy akkor mégis miért vettem meg??? Csakis az ára miatt! A cégnél lecserélésre került ez a típus és hát meglehetősen olcsón megvehettem, így gondoltam miért ne. Ismert előélete volt, rendszeresen szervizelt (vagy márka szervizben vagy Ford szakszervizben), nem volt vele semmilyen gond.
Csak hát igen... az a fránya óra 243000-et mutat. Szerelővel konzultáció - nem tudott rosszat mondani, csak a lehetséges, valószínűleg bekövetkező dolgokat: kettöstömegű lendkerék, porlasztócsúcsok...stb. Hát még nem kellett cserélni. Szóval osztás-szorzás, aztán megvettem.
A megvétel után rögtön jött az első kiadás: ablaktörlő lapát.(Ja meg EÜ doboz, meg pótkerék, meg emelő, mert ezek vmilyen oknál fogva nem került értékesítésre az autóval - egyébként szerencsére innen-onnan aztán minden lett sikerült szerezni "occsó pénzért")
Aztán mentek bele a kilométerek.
A kényelmét megszerettem nagyon, a márkával már nincs semmi bajom. Belül igazán tágas, a csomagtartó óriási, bár a kombi mivoltát még nem sikerült megszeretnem, pedig már sokszor kihasználtam a csomagtér kapacitását.
A motor erős, húz rendesen; a 6sebességes váltóval igazán gazdaságos. A műszer átlag fogyasztásra 3,9-től 4,7 ig mindent mutatott már, de a valóságban 5,5l környékén van a valós (városban ritkán használom). Egyszer sikerült egy tank gázolajjal (kb 50L) 1016km menni - szép eredmény, örültem is, mint majom a farkának. A dízel motort csak a fogyasztása miatt szerettem meg.
Hibák:
Egyszer csak érdekes hangot hallottam a motortérből és a teljesítmény is csökkent, mint utóbb kiderült egy turbócső kirepedt, ami már gyárilag sem igen tartós. Kb ez időtájt kezdett a jobb hátsó kézifék beragadni.
Egy autószerelő barátom révén olcsón cserélve lett a turbócső és a kézifék bovden is (mind a két felén, ha egyszer már meg lett bontva). Egyébként is esedékes volt egy olajcsere, így akkor minden meg lett csináltatva rajta.
Aztán megint mentek bele a kilométerek.
Most a hátsó lengéscsillapítók szorulnak majd cserére, de a nagyobb gond, hogy a hűtő ventilátorom hol működik hol nem. Valamint a kormánymű időnként rosszalkodik (balra tekerésnél egy ponton van egy enyhe akadás; egyelőre nem állandó ez a probléma). Ez utóbbi vagy csere lesz, vagy pedig ha lehet felújítják, majd kiderül.
Szumma:
Egyébként teszi a dolgát rendesen. Abszolút pozitívan csalódtam ebben az autóban.
/amíg megvan, addig időnként majd folyt. köv./
Hibalista
- Ablaktörlő - 6700.- - Turbócső - 25000.- - Kézifék bovden - 2500.- - Kormánymű ??? - -
Ide hordtam szervizbe
Egyik barát - gyors és korrekt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 243000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Omega 2.5 V6 | Következő autója? | Még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
