Nem tökéletes de teszi a dolgát
Szöveges ítélet
Alapvetően megbízható, nem nagy fogyasztású, olcsón fenntartható nagy autó. Szívből soha, de ésszel nagyon szeretem, még soha nem volt ilyen jó és sokoldalúan kihasználható kocsim, amelyik teszi a dolgát bármilyen körülmények között. Az útfekvése kitűnő, motorja nem rossz, remek a váltója és nagyon el vannak találva a fokozatok. Ami kell az van benne, aminek működnie kell az működik is. Egy kicsit zajos, itt-ott kompromisszumot kell kötni a kényelemmel, lehetne nagyobb a tankja. Egy-két tipushibán kívül nem sok gond van vele, nekem bevált.
Hibalista
- - Klíma vezérlés konzol 2 hónap után, garanciálisan cserélve új típusra - - 2.5 év - Madárszar lemarta a festéket a tetőn a fémig és belemart az acélba is. Ford úgynevezett nem galvanizált brown plate-et használ bizonyos helyeken. Ez azt jelenti, hogy a festékréteg a kizárólagos korrózió elleni védelem. Emiatt a korrózió garancia is módosított, csak belülről kifele 10év, kívülről befele nem. Na igen, ezért olcsóbb a Mondeó. A fényezés egyébként sem a Ford erőssége. A tető kezelve, vastagon szépen lakkozva, hiba alig látszik, de eltüntetni nem lehet. - - Első szélvédő mindkét oldali beázás 3 év, 80000. Ford szériahiba, kirohad a szivacs a kábelek körül az utasoldalon, a vezetőoldalon meg a szélvédőfűtéskábel körül. Hihetetlen, de nem garanciális. 'Szerencsére' kaptam 1 követ ugyanakkor, szélvédőcsere közben kiöntötték a kábel környékét tömítőanyaggal. Kaptam rá örök garanciát (nem a Fordtól). - - Klíma kilyukadt, javítható, de a kocsi legmélyéről kell kibányászni. Többnapos meló. Utána ugyancsak többnapos meló a klímakuplung vagy mi beállítása. Drága volt a munkadíj - nagyon. - - 125000 egyik első kerékcsapágy feladta, első féktárcsák is csere mert a fékpofa elkopott és fém a fémen érintkezett. - - 160000 gyujtótekercs csere - check engine. Tekercs+kábelek jó drágák. - - Megjegyzem, 150000 óta 1.5 fordulat helyett 3 fordulatot kell indítózni hogy beinduljon. Ezt már láttam máshol is leírva mint Ford sajátosság.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 160000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Nubira II | Következő autója? | Mondeo vagy Mustang |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
