A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.0 tdci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nem hagyta magát

Szöveges ítélet

Szerintem már írtam véleményt amikor megvettem, de valamivel több mint 5 év és 120e km tapasztalata.

Egy verőfényes reggelen láttam egy hirdetést, ford mondeó eladó. A hirdetésben semmi más még kép se szerepelt, felhívtam haveromat hogy héé van egy mondi jó lenne neked mert a kinálat legalján volt és még annál is lejjebb árban.

Neppert hívom, mondja most hozták a kocsit nézzük meg.. Kimentünk valahova a helikopter lakópark közelébe, és ott vakarták az uton a kocsit.. Belül szép fekete volt minden, a bácsi akié volt cipőkrémmel kereskedett, és annyira meggyőzte magát hogy mindenre jó hogy az egész verda belül be volt kenve 70 réteg cipőkrémmel.
Az autó segge meg volt rogyva, de legalább nem volt szokásis kinézete, ellenben egy ghia 130 lovas tdci állt előttem navival motors bőrrel etc..
Kis alku még, a nepper a mosást is abbahagyta, majd elhoztuk a kocsit. Mint kiderült a lakhelyemtől 3 utcánra lakó bácsié volt, ez a rész később érdekes lesz :)

Na szóval kocsi elhoz haver viszi a nőnek, nő mondja ilyen szarba ő nem ül bele.. Sebaj mondom elhozom kellene nekem pár évre egy autó amit ütni vágni fogok, melósverda lesz..

Hazamegyek vele, szépen zakatol a gázolajos, hepinessz, boldogan mentem vele mert új autóm van. Persze a garázsban állt egy jobb is de.. Ez most más..
A napok teltek, mentem vele ide oda. Persze nem kíméltem mert kombi,teli pakoltam minden vacakkal, a vonóhorog többször karistolta az aszfaltot, ültetőrugó mi ? A fenét, 500 kiló csempe.. Vagy laminált parketta :) bírja ez. Egy nap az ikeában pakoltam a kocsiba, mithogy pakoltam. dobtam bele a dolgokat, egy bácsi odajön..
- Fiatalember, miért dobál bele mindent ebbe a szép bőrös autóba ?
- teherautó helyett vettem szétnyúzom.
- Azért vigyáztam rá évekig...........

Áááá.. Megismertem az első tulajt.

Azt pár hónap és check engine jött.. Éppen ausztriában voltam. Hogy jöjjek haza.. Rájöttem..
Beindítom, padlógázzal gyorsítok 180ig és onnantól megy.. ha motorfék elérem a 160at motor leáll. Ilyenkor gyujtás le indítás és megint ugyanez. Persze menet közben veszélyes mert gyujtás után pár másodperc abs teszt jön, fék nincs. Autópályán kellemetlen volt, mert jött egy hülye mondeós aki villogott hogy menjenek előle mert ha lassítok mindennek vége :) De hamar hazaértem ám.
Na szóval kocsi haza, alapjáraton elgurultam a szerelőhöz. Injektor lesz ez, csóválja a fejét, mondja dobjam ki a kocsit mert ez bizony.. szar.
Búskomoran hazajöttem, most mi legyen ? Bontó hív, olcso használt injektor bele.. Bontós mondja nincsen nekije, de ne bánkódjak van egy szerelő.
Elvittem az injektorokat mert a kocsi akkor már nem ment, a szerelő 50e ft ért 2 injektort megcsinált a másikra 20e km-t mondott.. Okom volt csak ennyit csiáltatni, mivel addigra a google megtanított hogy az injektor hiba lehet előregedés de magasnyomásu szivattyu hiba is kinyírhatja.. Erre én gondoltam 50e ft rentábilis megcsinálom ha 20e km mulva megáll megcsináltatom ujra és eladom.

Hát nem ment tönkre. 120e km után se. Ki akarták velem dobatni 50e ft os hiba miatt. Csak a logika kellett, és nem hagytam magam hülyére venni.
Az autó 99%ban rövidtávos volt, kb 10x ausztria,2x lengyelország, a többi rövidtáv város.. De hogyan ?
indít, padlógáz közben nyomom a féket mert a diesel lassan melegszik. Pirosba bele a fordulat -10 fokos motorral, rugom neki.
10e km után olajcsere, 20e km után gumicsere. 3 téli garnitúra és 3 nyári ment el! Elvileg mondják a turbót hűteni kell, hűtöttem én, padlógáz pirosba a fordulat és vészfék kulcs elfordít, leállít.

Egyszer benéztem egy kanyart éjjel, padka kiszakad, kocsi orral a földbe beleállt.
Felni széttört, meghegesztették és.. megy..
Majd kijött elém egy v40 volvo. Csatt bele, srác kiugrik bocsi bocsi, mondom sebaj a cd nem ugrott meg.. szegény embernek a hátsó ajtó az ülésen volt, kocsi kifliben.
Autót megcsináltatom köv nap. 1 utcával arrébb. renault.. Megpördül, rá a másik kocsira.. Na ujra javítás..
De a mondeonak semmi baja..
Volt még pár ilyen esete de bírta..
Majd a generátor beállt, bontós átvert, régit megcsináltam, nem értettem hozzá de sok ész nem kellett, szerelő betette.. na onnantól nem volt hűtőventi.. Minek az neki.
még 2 évet jártam vele, hűtőventi nélkül 2 nyarat sokat volt a hőmérséklet mutató a pirosban, de mi baja lehet ?

azt.. egy ősszel eljött az idő.. eladtam. Már bánom mert 200e ft ot kértem érte, mindene működött, igaz a kettős tömegű lendkerék már a lábamat rugdosta, a navi kijelzőjébe egy létra beleállt, első hátsó lökös kettétörve első lökös behorpadva, mert ugye kijött elém egy márkatárs, mert nem vette észre hogy jön egy nagy szürke kombi autó.. Nappal.
A vevőnek megmondtam hogy ezt én szét akartam cseszni, de tönkre nem ment, bármit teszek, de kuplung csere azonnal.
Nos, azóta ő romániába visz vele cuccokat utánfutón hetente, immáron 5 hónapja van nála a kocsi, még semmi baja, csak nála nem 9-10 liter eszik hanem 6.2-t. Kuplungot se cserélt.

Azóta is hiányzik. Hiányzik hogy beálltam vele minden parkolóba, ha rámtolattak mondtam a teherautósnak hogy ne írjon betét lapot mert sietek enni nem érek rá ilyen bohócságokra, azt hogy budapesten ha valaki rám akarta húzni a kormányt fel se vettem hiszen tegye ennek nem árt.
Most 2 autó áll a garázsban, dédelgetem imádom őket, amikor karc van rajtuk folyik rólam a víz, a mondeo volt a nyugalom szigete.

Hibalista

- 2 db injector, generátor szénkefe csere, illetve generátor szénkefe csere után többet nem volt hűtőveni működés szerintem a szerelő valamit elbénázott. - 1 pár hátsó fékcső - Termosztát tömítés, de megy hűtőviz nélkül is, csak akkor nincs fűtés.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 120000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)