Nekem pont jó!
Szöveges ítélet
Ami a lényeg, családos emberré válván szükségét éreztem egy autó vásárlásának. Sok mindent néztem, egy volt a fontos: kombi legyen, amibe a babakocsi mellé még más is befér! Viszonylag rövid idő alatt rátaláltam. Vidéki kereskedésben állt, tiszta volt, de nem kiglancolt, felpolírozott, agyonkencézett belsejű. Megnéztem, kipróbáltam, megtetszett. Alkudozás előtt saját korlátaimhoz mérten leinformáltam az autót. Szakimat is elvittem, ő is jó véleménnyel volt az autóról. Megalkudtunk a kereskedővel és egy pénteki napon az enyém lett.
Tudni kell rólam, hogy abszolút autóparám van, ez talán abból fakad, hogy elég sok jármű megfordult már az ülepem alatt, mind céges, mind kölcsönzött és családi járgányok. Szinte egytől-egyig történt velük valami amíg nálam voltak...nem feltétlen az én hibámból. Jó, volt amit én törtem össze, de olyan is akadt köztük, aminek az elektronikája mondta fel a szolgálatot.
Ebből kifolyólag ennél az autónál is kínosan ügyelek minden apró, addig ismeretlen neszre és konzultálok a szerelőmmel, hogy mi lehet az oka. (Antitálentum vagyok, pl. az ablakmosófolyadék betöltőnyílásának fedelét egy utántöltés után valószínűleg a motorburkolaton felejtettem, szerencsére baj nem lett belőle...) Eddig mindig megnyugtatott.
A véleményem:
Bazi nagy csomagtartó, amiben azért vannak negatívumok is: hiába csomagrögzítő háló, meg egyéb flinc-flancok (persze lehet ebben is én vagyok a hibás, bár pakolni kétség kívül tudok) bevásárlás után néha keresni kell a kiborult szatyrok tartalmát. Annyira torkos a csomi, hogy a nem kicsi, mert nagy babakocsink mellé nagymamához utazván a gyermek komplett szobája, fürdetőkáddal, utazóággyal, etetőszékkel, 3 bőrönddel, plusz útközben anyóst felvéve újabb 2 bőrönddel (nem hajóláda méretek) kiegészítve könnyedén benyeli, még azt a takaró rolót (vagy minek nevezzem) is rá lehet húzni, anélkül, hogy púposodna. És ha ez se lenne elegendő, akkor lehajtom a hátsó üléseket és még nagyobb a tárolója.
Az utastér is bőven elegendő hármunknak. Én ugye pöffeszkedek a vezetőülésben, kislányom mögöttem a csillivilli autósülésében (mert a statisztikák szerint ez a legbiztonságosabb hely az autóban a gyermekülés számára), párom meg szintén kényelmesen elfér az anyósülésen. Egyszer bepróbáltam magam mögé magamat (185 cm magas? vagyok) és bőségesen volt még hely a térdemnek is. Nekem minden kézre áll, a bőr borítású kormányt meg kifejezetten szeretem. Az ülés kényelmes, nem sportosan, (ahhoz Alfa kell, majd egyszer lesz az is) de kellemesen, az ülőlap mondjuk lehetne egy csöppet hosszabb, persze akkor biztosan nem lenne ekkora hely hátul...valamit valamiért. Szeretem a könyöktámaszt elöl-hátul, hogy az ablak is mindenütt gombbal működik, meg a tükröket is a csudálatos elektromosság hajtja. Van benne ugye automata klíma is, amit mindenféle gombokkal lehet irányítani, na ez pl. egy gyenge pontja az autónak, vagy ezzel is csak én vagyok béna. Meglehetősen önfejűen működik: télen volt, hogy képtelen voltam a megfelelő hőfokot beállítani: ha nem fújt semmit, párásodott az ablak, ha fújt, vagy meg kellett benne sülni, vagy épp az ellenkezője. Persze néha, nem tudom hogy, de sikerült eltalálni a megfelelő hőfokot és intenzitást. A rádió említésre is méltatlan. A középkonzol nekem kifejezetten tetszik a polírozott alumíniummal vagy mivel, ha meg csak utánzat, akkor is jól sikerült. Nincs gagyi hatása, nemúgy az ajtóbehúzó fogantyúnak, ami valami förtelem, ahogy kinéz. Az utastérben ami szerintem elfért volna még, az egy levegőbefúvó nyílás a hátsó traktushoz. A belsejéről más nem jut eszembe, talán csak annyi, hogy a vezetőülés elektromos fel-le mozgatása, na az elég szánalmasra sikeredett. Nálam pl. nem is műkszik...majd a szaki egyszer.
Motor, menettulajdonságok, meg ilyenek??? Mittomén, nem értek hozzá, ha előzni kell, tudok, max visszakapcsolok 3ba 90-nél és úgy csinálom (ilyenkor visít a párom, mert azért ekkor már van hangja az autónak, mert fél, hogy sietni kell és jönnek szemből...hát nóóóórmális?). Kanyarban még nem volt gondom, egyenesben sem, a bukkanókat is veszi, nem tudom halkan-e vagy hangosan (egy ismerősömet szállítottam egyszer, neki Puntoja van és ámuldozott, hogy neki hogy pattog az autója ilyen csatornákon meg egyenetlenségeken...jó, az pici doboz, de akkor is), nem értek hozzá, nekem jó. Menetzaj, na azt hallom, főleg 110-től. Nem versenyautó, de lehet vele tempósan is közlekedni. A váltó nekem megfelel, bár vezettem már pontosabban kapcsoló autót is. Ami nekem érdekes, sőt meglepő volt: első autópályás használatnál 140-150-es tempónál furcsa jelenségre lettem figyelmes. Félre kellett állnom megnézni a motorháztetőt, hogy jól le van-e csukva, mert rendesen "löbögött". Később megnyugtattak, hogy ez így normális, másnál is előfordul.
Nálam rendszeresen előforduló hiba egy van: indításnál néha nem akarja az igazságot, bár a gépkönyv szerint lehet 15 másodpercig köszörülni és ha nem indul akkor lehet újrapróbálkozni, azért én annyit nem szoktam kerregtetni. Egy kis gázfröccs és már indul is. A szaki szerint újra kellene programoztatni...nem tudom, hogy engem, vagy valamit az autón. Párszor már leírtam: NEM ÉRTEK HOZZÁ!!! Az autó fogyasztása szerintem normális. Viszonylag keveset hajtom városban, valószínűleg ezért eszik csak 8 litert átlagban. Egy Veszprém-Hódmezővásárhely-Veszprém kirándulást 7,3-as átlaggal csinálunk meg.
Ja, még valami, lehet perverz, de nekem kifejezetten tetszik autó!
13.000 km-t tettem meg eddig és semmi problémám nem volt vele a fent leírtakon kívül. Összegezve szerintem jó autó, azt a pénzt, amit kiadtam érte megérte.
A legfontosabb észrevételem:
Hogy, ismétlem, hogy volt pofája Fordéknak ilyen "rádióval" felszerelni ezt az autót a 21. század elején??? Felháborító és pofátlan. Na mindegy, egyszer majd biztos kicseréltetem azt is. Nem én cserélem, mert ehhez se értek!!
Hibalista
- Nálam még különösebben semmi, leszámítva a középkori rádiósmagnót, amit a mai napig nem értek, hogy egyáltalán hogy volt képük ilyet az autóba építeni.
Ide hordtam szervizbe
Fater ismerőse, akit még a helyi Ford márkaszervízből ismert meg (neki is Mondeoja van, csak kicsit idősebb) és hál´ Istennek maszekban is szakiskodik! Nagyon korrekt (bár néha kicsit feledékeny, ezt írjuk a sok meló számlájára) gyorsan és precízen dolgozik, pofátlanul alacsony munkadíjért.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 119000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Alfa 159 sw |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
