A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.2 (ST) TDCi - Titanium X 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nehéz ennél jobbat találni

Szöveges ítélet

2008.06.18.
Nem rég (na jó Kb 1 éve) szereztem ezt a gyakorinak nem mondható modellt, szerencsére meglehetősen kedvező áron. Mindenek előtt el kell mondani, hogy bár egy Mondeoról van szó, a felszereltsége miatt teljes ST spoilerezés van rajta, mindez fekete színben, hozzá xenon, továbbá eredeti ST felnik (18colos... itthonra annyira nem jó, de a látvány...), szóval mindent egybe vetve nagyon komolyan néz ki. Ja és csak hang után lehet elmondani h diesel, ugyanis az előző tulaj full dupla (szintén gyári eredeti) ST220 kipufogó rendszert is rakott bele, úgyhogy a külsővel nincs gond.

Belül nagy navigáció (ami szertem annyira nem létfontosságú sőt) kivételével fullos, remek a sony hangrendszer (állítólag kategória első ami a gyári rendszereket illeti), és mégjobb ülések. Az anyagminőség is igazából remek, nekem még a kissé szürkének gondolt design is tetszik. A csomagtér óriási, bár kissé szük a nyílás, de ebbe nem halok bele. Ami a csodálatos az a hely: magam mögött, igaz passzentosan, de elférek. Ami óriási dolog tekintve mondjuk úgy: "királyi" méreteimet (195 cm, 110 kg).

Ami a vezetést illeti, hogy őszinte legyek igen csak meggyőző...:) Kitűnően kapcsolható váltó, és nagyon komoly teljesítmény (ugye a megnövelt lökettérfogatú "dura torq" motor), és mindez rendkívül jó fogyasztással, 1 tank kb 800-900 km, úgy h a tank "csak" 65 literes. Egyszerűen nem lehet 10l főlé vinni, úgy sem, ha tényleg nyomja neki az ember. A futómű szintén remek, a felnikhez és az itthoni csodálatos utakhoz képest meg egyenesen példaértékű. Autópályán tempomat 140 fogyasztás 6l. Mi ez ha nem jó? Még 6.ban is érezni a gyorsulást, 5.ben egyenesen virgonc, még magasabb sebességtartományokban is. Az autó (természetesen No.ban kipróbálva ;) 200ig igen meggyőző, az erő igazán csak e felett fogy el, de ha nagyon muszáj, akkor természtesen bírja 220 ig. De itt persze a 0-100 az, ami valóban nagyságrendekkel jobb mint az átlag.
Summa summarum: autópályán és bárhol máshol, lehet kellemetlen meglepetéseket okozni a "nagyobb" autóknak...
Mindezek ellenére egy valódi negatívumról is szólnom kell.

Az egyetlen komoly probléma az az erőátviteli rendszer. Mert bár a váltó remekül kapcsolható, kézre esik, nem akad, a kuplung kezelésének tanulása úgy tűnik végtelen ideig elnyúlhat. Röviden: a lefulladásra való hajlam igen nagy. Nem egyszer kerültem igencsak megalázó helyzetbe, piroslámpánál, fekvőrendőrnél, vagy egyenesen egy kereszteződés közepén. Ugyanis a motor bődületes nyomatéka (360NM, túltöltés esetén 400 - padlógáz) időnként túl sok. Ezt összkerékhajtással lehetett volna megoldani, és akkor már tényleg tökéletes lenne. De ilyen nincs, ugyh be kell érni ezzel...

Mindent egybevetve egy remek autó, kiváló ár-érték aránnyal, megbízhatósággal, teljesítménnyel, mindezek mellett nagyon jó fenntartási költségekkel.

2008.10.28.
Nos, bővíteném a korábbi ítéletemet. A nyáron beleraktam kb 6000 km-t, így kissé nőtt a tapasztalatom ami az autót illeti.
Amit szeretnék leszögezni: az égvilágon semmi baj nem volt vele azóta sem. Megy rendületelenül, ugyanúgy, ahogy eddig. Külön ki szeretném emelni a remek irányíthatóságot, valamint a lendületből gyorsulást - ez nagyon megy neki. Hosszútávon is bizonyított: a Nizza-Bp távot (kb 1100 km) 10 óra alatt teljesítettük (3 megállás, 2 tankolás, 1x autópálya blokád vagy nem tudom micsoda - 40 perc), közben végig kényelmes volt, mechanikusan pedig továbbra is tökéletes. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
(A kuplunggal még mindig (!) vannak nehézségeim időnként - szerintem velem van a baj...).
Örökéletű tanács, ami sajnos kikerülhetetlen, és bár eddig megúsztam, most engem is utólért: Auchan-Cora-Tesco parkolóban állva ne lepődjünk meg, ha itt-ott meghúzzák, megnyomják.

2009.04.08.
Ismét kiegészítés. Az autó azóta is hibátlanul működik, egy rossz szavam se lehet. A futómű jól bírja a magyar utakat, de tényleg sokszor annyira sajnálom, hogy eldöntöttem, a következő autóm biztos h valami olyan lesz, amit nem sajnálok, vagy ami még jobban bírja az itteni állapotokat. A lefulladásos afférjaim jelentősen ritkultak, de 2 havonta azért előfordul. Bennem van a hiba. Az autó érdemeit növelendő megemlítem, hogy a teljesítmény-fogyasztás-vezethetőség tekintetében beállt folyamatos magas szint, figyelembe véve a szokatlan és nehéz igénybe vételt (2-3 naponta használom, de akkor egyhuzamban legalább 200 km-t - ebben pedig minden benne van: autópálya, város, országút) feltétlenül elismerésre méltó.
Röviden: még mindig mindenkinek csak ajánlani tudom.

Hibalista

- Semmi - gyakori szervizelés, évente 2x átnézik, és csak a kopó alkatrészek kerülnek cserére, ide sajnos beletartozik a futómű is.

Ide hordtam szervizbe

Ford Márkaszervíz (a pontos nevét nem tudom, de a hely alapján könnyen megtalálható: Bp. Lágymányosi-híd Pesti hidfőjétől nem messze a Könyves K Kőrúton az M5ös felé vezető oldalon) Gyorsak, korrektek, jó munkát végeznek, és eddig messze itt takarították ki legszebben/legalaposabban az autót. Mintha a gyárból jött volna...

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? PickUp Következő autója? keresem a tökéletest - még mindig sikertelenül
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)