Nehéz ennél jobbat találni
Szöveges ítélet
2008.06.18.
Nem rég (na jó Kb 1 éve) szereztem ezt a gyakorinak nem mondható modellt, szerencsére meglehetősen kedvező áron. Mindenek előtt el kell mondani, hogy bár egy Mondeoról van szó, a felszereltsége miatt teljes ST spoilerezés van rajta, mindez fekete színben, hozzá xenon, továbbá eredeti ST felnik (18colos... itthonra annyira nem jó, de a látvány...), szóval mindent egybe vetve nagyon komolyan néz ki. Ja és csak hang után lehet elmondani h diesel, ugyanis az előző tulaj full dupla (szintén gyári eredeti) ST220 kipufogó rendszert is rakott bele, úgyhogy a külsővel nincs gond.
Belül nagy navigáció (ami szertem annyira nem létfontosságú sőt) kivételével fullos, remek a sony hangrendszer (állítólag kategória első ami a gyári rendszereket illeti), és mégjobb ülések. Az anyagminőség is igazából remek, nekem még a kissé szürkének gondolt design is tetszik. A csomagtér óriási, bár kissé szük a nyílás, de ebbe nem halok bele. Ami a csodálatos az a hely: magam mögött, igaz passzentosan, de elférek. Ami óriási dolog tekintve mondjuk úgy: "királyi" méreteimet (195 cm, 110 kg).
Ami a vezetést illeti, hogy őszinte legyek igen csak meggyőző...:) Kitűnően kapcsolható váltó, és nagyon komoly teljesítmény (ugye a megnövelt lökettérfogatú "dura torq" motor), és mindez rendkívül jó fogyasztással, 1 tank kb 800-900 km, úgy h a tank "csak" 65 literes. Egyszerűen nem lehet 10l főlé vinni, úgy sem, ha tényleg nyomja neki az ember. A futómű szintén remek, a felnikhez és az itthoni csodálatos utakhoz képest meg egyenesen példaértékű. Autópályán tempomat 140 fogyasztás 6l. Mi ez ha nem jó? Még 6.ban is érezni a gyorsulást, 5.ben egyenesen virgonc, még magasabb sebességtartományokban is. Az autó (természetesen No.ban kipróbálva ;) 200ig igen meggyőző, az erő igazán csak e felett fogy el, de ha nagyon muszáj, akkor természtesen bírja 220 ig. De itt persze a 0-100 az, ami valóban nagyságrendekkel jobb mint az átlag.
Summa summarum: autópályán és bárhol máshol, lehet kellemetlen meglepetéseket okozni a "nagyobb" autóknak...
Mindezek ellenére egy valódi negatívumról is szólnom kell.
Az egyetlen komoly probléma az az erőátviteli rendszer. Mert bár a váltó remekül kapcsolható, kézre esik, nem akad, a kuplung kezelésének tanulása úgy tűnik végtelen ideig elnyúlhat. Röviden: a lefulladásra való hajlam igen nagy. Nem egyszer kerültem igencsak megalázó helyzetbe, piroslámpánál, fekvőrendőrnél, vagy egyenesen egy kereszteződés közepén. Ugyanis a motor bődületes nyomatéka (360NM, túltöltés esetén 400 - padlógáz) időnként túl sok. Ezt összkerékhajtással lehetett volna megoldani, és akkor már tényleg tökéletes lenne. De ilyen nincs, ugyh be kell érni ezzel...
Mindent egybevetve egy remek autó, kiváló ár-érték aránnyal, megbízhatósággal, teljesítménnyel, mindezek mellett nagyon jó fenntartási költségekkel.
2008.10.28.
Nos, bővíteném a korábbi ítéletemet. A nyáron beleraktam kb 6000 km-t, így kissé nőtt a tapasztalatom ami az autót illeti.
Amit szeretnék leszögezni: az égvilágon semmi baj nem volt vele azóta sem. Megy rendületelenül, ugyanúgy, ahogy eddig. Külön ki szeretném emelni a remek irányíthatóságot, valamint a lendületből gyorsulást - ez nagyon megy neki. Hosszútávon is bizonyított: a Nizza-Bp távot (kb 1100 km) 10 óra alatt teljesítettük (3 megállás, 2 tankolás, 1x autópálya blokád vagy nem tudom micsoda - 40 perc), közben végig kényelmes volt, mechanikusan pedig továbbra is tökéletes. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
(A kuplunggal még mindig (!) vannak nehézségeim időnként - szerintem velem van a baj...).
Örökéletű tanács, ami sajnos kikerülhetetlen, és bár eddig megúsztam, most engem is utólért: Auchan-Cora-Tesco parkolóban állva ne lepődjünk meg, ha itt-ott meghúzzák, megnyomják.
2009.04.08.
Ismét kiegészítés. Az autó azóta is hibátlanul működik, egy rossz szavam se lehet. A futómű jól bírja a magyar utakat, de tényleg sokszor annyira sajnálom, hogy eldöntöttem, a következő autóm biztos h valami olyan lesz, amit nem sajnálok, vagy ami még jobban bírja az itteni állapotokat. A lefulladásos afférjaim jelentősen ritkultak, de 2 havonta azért előfordul. Bennem van a hiba. Az autó érdemeit növelendő megemlítem, hogy a teljesítmény-fogyasztás-vezethetőség tekintetében beállt folyamatos magas szint, figyelembe véve a szokatlan és nehéz igénybe vételt (2-3 naponta használom, de akkor egyhuzamban legalább 200 km-t - ebben pedig minden benne van: autópálya, város, országút) feltétlenül elismerésre méltó.
Röviden: még mindig mindenkinek csak ajánlani tudom.
Hibalista
- Semmi - gyakori szervizelés, évente 2x átnézik, és csak a kopó alkatrészek kerülnek cserére, ide sajnos beletartozik a futómű is.
Ide hordtam szervizbe
Ford Márkaszervíz (a pontos nevét nem tudom, de a hely alapján könnyen megtalálható: Bp. Lágymányosi-híd Pesti hidfőjétől nem messze a Könyves K Kőrúton az M5ös felé vezető oldalon) Gyorsak, korrektek, jó munkát végeznek, és eddig messze itt takarították ki legszebben/legalaposabban az autót. Mintha a gyárból jött volna...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | PickUp | Következő autója? | keresem a tökéletest - még mindig sikertelenül |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
