nagyon drága kényelem
Szöveges ítélet
Német import auto nagyon folszerelve kisse torotten 56000 km 96 KW TDCI. Ennek aztán orulni lehet. Megcsináltattam, és mivel magamnak hoztam ezért nem spóroltam az osszerakásnál. Értem ezalatt - nem bontobol alkatrész, hanem újj.Biztos ami biztos, miután kész lett elvittem a verdát szakszervizbe, mert szamitogepet rakotni, nincs - e rejtett hiba, mik a tipushibak, hogyan lehet kikuszobolni stb. A szakember Gyorbol teljes merteku valaszt adott. Ezek utan megtudtam, hogy elmehetnek az alternátorok, iletve nagyon kényes a porlasztocsúcs, meg figyeljek a kotelezo szervizitervallum betartására. Az uzemanyagba, ha adalékot teszek, akkor sokáig kibirja a masina, ill. az adagolo.
Hja modom szuper, hisz az elozo autoimba is raktam az uzemanyagjavito illetve adagolokimelo lottyoket. Nem a reklam helye de a Castrol termékeket használtam, és az olajba szintem valamilyent.
Beultem a kenyelmes, gyors automba, amin szinte nincs kilometer, ami szinten igazolt. Kulombozo praktikákkal meglehet tudni.
Mindent a tanacs szerint használtam, mert mások kárán tanul az okos. Hát megse igy volt. Pár ezer km utan jottek az aprocsepro kellemetlen bajok - értem ezalatt az anyagi részét. Kezdodot egy ciripelo hang. Ekszijcsipkézetség, ami tonkretette a spanolokerekeket. Csere ekszij spanolo. Ezek után jott a szervizciklus. Lengéscsillapito elol, csapok hátul kopogo hangot adott ki. Csere. De hisz meg csak 65000 km van rajta. Ennyire nem rosszak a szoci utak. De mindegy. Ha kell, akkor kell. Két hónap kopog elol. Az elso lengescsillapitoknak megint annyi - garanciacsere, de a csapok, ami ennek koszonhetoen szintén annyi, már nem. Ha már itt vagyok nézzék meg a fékeket. A hátsó kopott, de eggyenleltlenul - ESP makacskodott. Csere, javitas. Ha már itt van: miért fustol mint egy agyonterhelt AVIA. Á ez csak az EGR. kb 6000 ft, de mar igy is sokat fizet, meg nincs is raktáron, ezért rovid idore ledugozzuk. Hozzáteszem mai napig dugozva van. Megint pár honap, meg pár ezer km, jott az alternátor ékszíjtárcsa, ami elbabrálta az ekszijat is. Alternátorcsere, mert egybesutott tarcsa, es kulon nem tudták meghozni. Ok. Eltelt pár hónap, kozben egy szervizciklus, aztan jott egy klimapumpa kumplung torése, ami mindent trapára tett. Klimapumpa, ékszíj, spanoló, klimatoltés. Mi johet még, ami jott is. Megint pár ezer km problémanetesen, na meg egy szervizciklus. Ezek után elozes kozben alveszett a teljesitmény, majdnem utkozés egy Mercivel, és a szomorú hír. A szamitogep kimutatta a porlasztocsucs hibásodását. Nesze paraszt, meg úgyis keveset koltottél az autodra. Utánnajárás mit, hol, miért - újj porlasztocsúcs 110 000 Ft meg a miegymás/drb. 4 kell a kicsibe. Javítás 40 000 Ft meg a miegymás/drb. Szervizes mondta, hogy kipurcant az elomelegito, meg fals levegot kap a turbo. Ok csere, javit stb. Nekem kell az auto, mert ezzel dolgozom. Kész van, mi johet még. Hja tudom, hát a kuplungom márt amúltkor elkezdett sipolni. esedékes a csere. De mikor azt még nem tudom. Habár majd ha megáll.
Azt sem tudom megérteni, hogy kijon egy újj model 1999 ben. 2003 ún. ráncfelvarrás. Ilyen komoly múltal rendelkezo autogyár,mint a FOrd, ami magánkézben van, és kozépkategoriájú autokat gyárt, miért van az, hogy az elso széria tipushibáit nem távolítják el. Baráti koromben van szintén ez a tipus, de ujjab model, ugyanezzel a hibákkal. Továbbá nem értem, hogy 114000 km megtétele alatt ennyi hibának kell lenni. Ahogy olvastam a tipusra irt népitéletekt, hát bizony nagy része a Mondeo tulajdonosoknak ugyanaz a problémája, és kb ugyanannál a lefutott kilométernél. Amúgy az autot szeretem, mert kényelmes, nem fáraszto a vezetése, alacsony fogyasztás, kivállo útfekvés és stabilitás. Van viszonyítási alapom, mert nagyon sok márkát ill tipust jártam. Skoda Favorit, Felica, Octavia, rovid ideig Superb, Honda Civic, Accord, Fiat Tempra, Opel Vectra ..... De hát mindezek után az autó iránti szeretetem valahogy átalakul utálatba. Kíváncsi vagyok, hogy az ilyen tipusú népítéleteket a konstruktorok olvassáke.
Eltelt egy kis ido. Kozben kicsereltettem a hatso hid tartobakokat-cca 30000 ft. Mondhatnám, hogy a kocsi használata hozta a problémát, de hát az eddigi autoim kozul egynel sem volt ilyen probléma 116 000 km lefutása alatt.
A motorházban valami elkezdett vibrálo nyikorgo-csikorgo nagyon csunya hangot adni. Na megint az ekszijfeszito ha-ha garanciában megoldom. Teszt és minden rendben van vele. A szervizes mondá: a fotengely ékszijtárcsája gumiágyazott és onfutos. Az esetek 90% itt van a probléma. Járj ameddig megy és nem nagyon idegesít. Ha megunod és lesz pénzed rá, mert nem olcso mulatság, megoldjuk.
Szívmelengeto szavak voltak. Az igazat megvalva nem is szeretek a szervizbe járni /barát és meg nem csalodtam benne/ mert a szerelok /szintén ismerosok/ rogton rohognek, hogy már megint mi a franc van ezzel az autoval. Ilyenkor elgondolkodom azon, nem én vagyok nagyigényu ? - és mikor teszunk egy probautat, hát rájovok, hogy nem. Idokozben járok egy 2002 Hyundai Santa Fe - vel, ami szintén diesel, kb: igen sok kilometerrel import es 106000 km az auton ami igaz is lehet meg nem is, és semmi probléma.
Elértem a 126 w000 km a Forddal. Az utobbi 8000 km semmi hiba. Nem merek orulni, mert attol felek, hogy valami kva nagy gondom lesz.
Mindezek ellenére szeretek vele menni.
Az autoban mar 185000 km. Az elonye- nem veheto eszre hasznalati kopas, tehat minosegi anyagbol van a belseje. Az ules illetve uleskarpit szinte uj. Azutobbi idoben kb 60000 km alatt fekcsere stabilizatorrud csere ill kezifek bowden beragadva. Hat nem is hasznalom.a kezifeket.
Fogyasztas 5,2 normal hasznalatnal.
Negativum: rozsdasodik az ajtok pereme kb mar 2 eve. Most van a festonel. A tipushibakat leszamitva egyre jobban kezdek megbizni ujra az autoban. Remelem nem fog ez mar valtozni. Olvastam par uj bejegyzest, es eszrevettem, hogyparan teljesen negativ kepet festenek az autojukrol. Nem vagyok a marka elfogultja,mert kicsi az eselye,hogy ujra mondeom lesz, de mikor latom, hogy 110000 ..km futott 8 eves auton milyen problemak vannak, akkor elgondolkodtato,hogy az a 110000 km valos vagy 310000 rol visszaporgetett. Ilyenkor nem a marka fs hanem a tulajt vagta at a kereskedo de nagyon. Ezt figyelembe kellene venni, es a sajat hulyesegunkert nem az autot ill. a markat hibaztatni.
Hja elertem a 215000 futott km. Egy apró hiba - porlasztócsúcs gatyára ment, tehát csere meg az osszes velejáró. Kb 240000 Ft jelenlegi árfolyamon.
Az utobbi 50 000 km alatt viszont nem tortént kulonleges meghibásodás. A gombcsuklok csereje illetve a fuggesztes javitasa és az aksi használatnak koszonheto.Bár elromlott az olajhutto termosztát, amin a szerviz kb 1 hétig gondolkodott, és kozben 3 x cserélt viztermosztátot.
Mindezek után kicsit szamoltam. 100000 km lefutás=porlasztocsúcs meg miegymás = cca min 300000 ft - javitott csúcsokkal.
Hasonlo teljesitményu benzines kb 8,5 l/100 km fogyasztással mukodik, ami nálam kb 3 literrel tobb. Ez benzinbe átszámítva cca 1300 Ft/100 km - 1,3 mill/100000 km. Ilyen szempontbol megéri a dieselt.
Amugy a belso ter kissé kopottas, de bármely más hasonlo km futott auto mellett megállja a helyét.
Érdekesség: Nem tudom ,hogy hogyan adom el, ugyanis a múszaki vizsgát úgy csináltattam, hogy a vizsga lejárta elott szerviz, vagyis vizsgabiztos autot akarok, és vigyétek el vizsgára. Az internetes adatbázisba utánanéztem, és a muszakin az illetékes fejbol irta a km állást, ezert most úgy néz ki, hogy 3 éve 148000 helyet 184000 jegyeztek fol, tavalyi állás pedig 182000 km. Ebbol látszik, hogy 2 év alatt 2000 km tolattam. Bár a muszakis rendesen megkeverte a km számlálót ill. szrt.
Kíváncsi vagyok, hogy a 2007 - tol gyártott Mondeokban szintén van porlasztocsucs probléma.A szervizes mondta, hogy a naftával is gondok vannak - bár eddig csak SH..LL tankolok és minden 3-4 tankolás Wpower. Ti. az EU-s szabályok szerint, az uzemanyagok pár százaléka már bio uzemanyag - tehát a kúton kevert nafta van - ami szerves anyag, tehát lebomlik, és kulonbozo anyagok kiválnak belole. Ez az uzemanyagtartály aljára kocsonnyás lerakódást képez, amelyet az uzemanyagfilter nem tud teljesen megszurni, és a rendszerbe jut.Ennek koszonhetoen egyre tobb common rail rendszeru auto rendszerhibás. Allitolag a Mercedes az ilyen tipusu uzemanyagokat csak saját felelossegre ajánlja - vagyis elveszik a garancia.
270 000 ki kellene cserelni a kezifekrendszert, illetve neha akadozik az alapjarat. A kovetkezo olajcserenel megoldja a szerviz. Minnel regebben nalam van az auto, annal jobban megszokom a hibait. Ahogy a szervizben latom, hat a nalam elojott hibak nagysaga es tipusa ugyanugy elojon a VW csoport osszes tagjanal, es a premiummarkaknal is. A valtozas az eltoltot evek alatt csak annyi, hogy ugy erzem az alkatreszek valamilyen szinten kedvezobb arban vannak, vagy csak mar nem figyelek az osszeg sulyara. Mindenesetre az ismerosom BMW 525 elment a kettostomegu - allitolag, es 140 000 km utan - ujonnan vette - olyan osszeget mondott a szerviz, hogy abbol megvesz egy 6 eves kozepkategorias autot. A szervizben AUDI 6 valtocsere - szervizes azt mondta aranybol van - ezekhez viszonyitva en meg csak fillereket fizettem.
Vegeredmenyben ar/ertek arany szempotjabol egy jo megoldas.
Hibalista
- ékszijspanolo, ekszij, alternator, ekszij, ekszijspanolo,klimapumpa, elsohatso lengescsillapitok - garanciaban cserelve, csapok, EGR szelep+turbotakaritas, klimapumpa+eszij+ekszijgorgo, turbocso, eloelegitok, porlasztocsucsok, hatso fekek ESP hiba miatt. A kotelezo szervizen kivul kb.1200000,- Ft
Ide hordtam szervizbe
FORTOP Gyor-nagyon kedvesek, azonnalhozzalattak a munkanak, jol megcsinaltak es relativ elfogadhato aron
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
maganszerelo - kb 30% olcsobb, nagyon jo szakember es keresi a legoptimalisabb megoldast.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 54000 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | vectra b 1,6 16v | Következő autója? | vagy merci, audi,volvo de soha tobbet ilyen TDCI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |
