Mondeo TDCi - Közel optimális választás
Szöveges ítélet
Az autó elég tágas, a hátsó lábtér a kategóriában az egyik legnagyobb. Tényleg fejedelmi a kényelem a hátsó üléseken is. A kárpitozás viszont szegényes, gyenge. Az elődmodell (régebbi Mondeo) szerintem sokkal igényesebb volt belül. Az utasteret mintha baltával faragták volna. Persze meg lehet szokni (mindent meg lehet), de azért egy kicsit több lélekkel tervezhették volna. De a kényelemmel nem lehet probléma, még egyszer mondom.
Műszerezettség: a fedélzeti számítógép viszonylag pontos, a fogyasztásnál 2-4 deciliterrel mutat többet, mint a valóság. A kilométeróra 7,5%-ot csal felfelé. Van egy kicsi lámpa, ami 0-4 fokig sárgán, 0 fok alatt pirossal világít, így figyelmeztet a csúszásveszélyre. Nagyon hasznos!
A futómű túl kemény. Budapestre ilyen futómű nem való. A kátyúkat, úthibákat hiánytalanul meg lehet számolni a budapesti utakon. (Nyilván a világ szerencsésebb felén ez a futómű teljesen jó lehet)
Országúton, autópályán viszont nem lehet probléma: a 205-ös gumik (azt hiszem, ez a széria) nagyon jók, kiválóan veszi az autó a kanyarokat, és kifogástalan az egyenesfutása. A végsebességnél is teljesen stabil és biztonságos az autó, láthatóan a futómű ennél még jóval többre is képes. Hát valószínűleg ezért olyan feszes, hogy nagy sebességnél jobb legyen.
Végére hagytam a motort, ami miatt az autó igazán jó. Ez a 115 lóerős változat, de nincs jelentős különbség e között és a 130-as között. Próbáltam. A fogyasztás 6-6,5 liter között alakul, pedig Budapestre járok vele dolgozni. A végsebesség GPS szerint 200 felett van, de az óra elég sokat csal, mert 200-nál 215-öt mutat (természetesen Németországban mértük).
A motor hátránya, hogy 1500-as fordulat alatt nyomatékszegény, gyakorlatilag használhatatlan, nem érdemes kínozni. Emiatt viszont indulásnál nagyon fel kell pörgetni a motort, nehogy lefulladjon. Az első pár kilométeres ismerkedés ezzel a kocsival mindenkinek több lefulladással járt. Ha viszont megszokjuk ezt a kis hibát, akkor nagyon a szívünkhöz tud nőni, ahogy szinte bármilyen fokozatban bármekkora emelkedőn akkor gyorsul, amikor akarjuk. Előzésnél sem mindig érdemes visszakapcsolni, mert a nyomatékcsúcs valahol 2000 körül lehet.
Még egy hátránya van a motornak, és az a hangja. Az Ambiente változatnak nincs motortér burkolata / szigetelése sem alul, sem felül, így a kereplő dízelhang akadálytalanul hallatszik. Apám MTZ80-as traktorjának a motorja szerintem sokkal szebben és kulturáltabban jár ennél. De az előbbiek ismeretében (fogyasztás és erő) ezt meg lehet bocsátani.
Eszembe jut még egy nagyon előnyös tulajdonság: a beltéri világítást a kocsi fél óra elteltével magától lekapcsolja. Így teljesen ki van küszöbölve az akkumulátor lemerülésének a veszélye. Apróság, de nagyon fontos kis apróság.
Hibalista
- Kötelező szervízek 20000 kilométerenként márkaszervízben: 50.000-80.000 Ft
-
- Fékbetétek, féktárcsák cseréje / beszabályozása: 50-70.000 Ft
-
- Lökhárító csere fényezéssel: 130.000 Ft (ráfutásos balesetben összetörték)
Ide hordtam szervizbe
Ford Solymár. Sok horror történetet hallani a Ford márkaszervízekről, de velük szerintem nincs komoly gond. Elég gyorsan is dolgoznak.
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Lakatos és Társa - Fehérvári út, Csonka János Gépgyár udvara.
Pont azt csinálja meg az autón, amit kérek. Ha valami javítható, javítja, nem cseréli. Ha valami elmegy még, akkor nem cseréli ki véletlenül sem. Csak ajánlani tudom.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 26000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Mondeo 1996 1.6i | Következő autója? | Ford Mondeo vagy S-Max (TDCi) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
